Gå til innhold

Den store diskusjonstråden om Gran Turismo 6


NikZer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... noen som vet hvor mange biler det er snakk om som er semi-premium?

Altså biler som mangler cockpit og hvor grafikken er litt dårligere enn full premium biler?

Frister ikke kjøpe en bil som mangler cockpit for min del, da jeg ikke liker å kjøre med andre cameravinkler (bruker G25).

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Er på god vei inn i National B og er overrasket over hvor mye de har jobbet med kjøreegenskapene i forhold til GT5. Vet jo at de har jobbet en god del med kjente driftere osv, og det merkes! Her er det mye bedre muligheter for en "realistisk" drifte session :) Når det kommer til motorlyd, så har man vel en ganske monoton lyd på sin egen bil, men om man kommer på siden/bak en annen bil så får du en grom lyd :)

Lenke til kommentar

Koser meg stort med dette spillet, nydelig kjørefysikk! Deilig å ligge i breisladd gjennom svingene med Skyline ja :D

Har de endret motoren slik at du faktisk klarer å få sladd på bilen uten å snurre helt rundt?

Drifting var utrolig artig, men krevde noen timer/dager trening før du fikk taket på det.

 

Kjøpte spillet igår, men har jobbet overtid siden ;(

Lenke til kommentar

 

Det er ikke som Forza 5...

Forza 5 er tunet så du skal bli så lei av grindingen at du gir etter og kjøper credits.

 

GT6 har akkurat samme progresjon som de gamle Gran Turismo spillene.

Bilene koster akkurat det samme som før og man tjener like godt på løp som før.

Har du spilt de gamle spillene i GT serien og har likt dem trenger du ikke bruke en krone på credits.

 

Jeg er helt enig i at mikrotransaksjoner er en skikkelig uting men Polyphony har ihvertfall ikke gjort som Microsoft og endret progresjonen i spillet som følge av det.

 

Må spørre deg om noe, eller andre som kan noe om følgende:

 

Spilt spillet et par timer, og noe jeg har lagt merke til er at det er ingen premier etter man fullfører en kategori innenfor et av førerkortene (F.eks International A - Like the wind). På GT5 (rett meg gjerne) fikk man Minolta hvis man vant alle løpene i serien ''Like the wind'', mens på GT6 får man absolutt ingenting.

 

Kom gjerne med tips til måter å tjene litt på. Ser at det er langt fra like lett som i GT5 å tjene penger og få nye biler. Har på følelsen at dette kan ha noe med at man nå kan kjøpe credits.

Lenke til kommentar

Man ser helt klart at Polyphony går for kvantitet fremfor kvalitet.

 

- Helt forferdelig lyd, spiller heller på mute enn å høre på dette her.

- Kollisjons fysikken er helt på tryne.

- Grafikken..?

 

GT serien er jeg prikk lik hva den var for 8 år siden jo. :omg:

 

Du har veldig rett på lyden, ja. Har spilt GT6 et par timer, og må si jeg ikke er særlig imponert over det jeg hører. Hadde et lite håp om at de skulle fikse den, men det ble ikke gjort, så får håpe det kommer en oppdatering snarest. Det er både irriterende og forstyrrende. Lyden mener jeg er noe av det viktigste med et slikt spill, sammen med bilfysikken, ikke hvor mange biler de har proppet inn.

 

Bedre med 300-500 premium-biler enn 1200 hvor godt over halvparten er forskjellige modeller av Nissan, Mazda og Toyota.

Lenke til kommentar

 

Må spørre deg om noe, eller andre som kan noe om følgende:

 

Spilt spillet et par timer, og noe jeg har lagt merke til er at det er ingen premier etter man fullfører en kategori innenfor et av førerkortene (F.eks International A - Like the wind). På GT5 (rett meg gjerne) fikk man Minolta hvis man vant alle løpene i serien ''Like the wind'', mens på GT6 får man absolutt ingenting.

 

Kom gjerne med tips til måter å tjene litt på. Ser at det er langt fra like lett som i GT5 å tjene penger og få nye biler. Har på følelsen at dette kan ha noe med at man nå kan kjøpe credits.

 

Polyphony har selv sagt at opptjeningen av credits skal være på samme nivå som i GT5, mikrotransaksjonene skal kun fungere som et ekstratilbud til personer med dårlig tid. De sa klart og tydelig at balansen mellom inntjening og prisnivået ikke skal påvirkes av mikrotransaksjonene.

 

Hvis det du sier stemmer, må jeg si meg skuffet. Hvor er det blitt av den gode gamle tiden hvor du kunne ty til koder får å melke siste dråpe med spillopplevelse? Alt var bedre før, hehe.

 

Får ikke spilt spillet før i romjula, gleder meg. Håper at noen innen da har funnet noen gode grinde-muligheter. Husker dere bursdags-glitchen fra GT5?

Lenke til kommentar

 

Polyphony har selv sagt at opptjeningen av credits skal være på samme nivå som i GT5, mikrotransaksjonene skal kun fungere som et ekstratilbud til personer med dårlig tid. De sa klart og tydelig at balansen mellom inntjening og prisnivået ikke skal påvirkes av mikrotransaksjonene.

 

Hvis det du sier stemmer, må jeg si meg skuffet. Hvor er det blitt av den gode gamle tiden hvor du kunne ty til koder får å melke siste dråpe med spillopplevelse? Alt var bedre før, hehe.

 

Får ikke spilt spillet før i romjula, gleder meg. Håper at noen innen da har funnet noen gode grinde-muligheter. Husker dere bursdags-glitchen fra GT5?

 

Jepp, husker godt bursdags-glitchen på GT5.

 

Var noen som fant en glitch, men ble patched noen dager etter.

Ellers må jeg si at enkelte biler har blitt billigere. Lydene er samme greia, men alt i alt er det et greit spill. Godt tidsfordriv.

 

Når det kommer til opptjening, må jeg si at det går nokså tregt her. Det løpet jeg har tjent mest på var vel rett under 50k, som ikke er alt for verst, men tok sin tid og har kommet ganske langt. På GT5 hadde man jo den %-boosten, som gjorde alt lettere, hvis jeg ikke husker helt feil :p

 

Hovedproblemet for meg er ikke opptjening, men at man ikke får kule bilpremier på samme måte som på GT5. Vet ikke om du spilte GT5, men der fikk man en grei bil hvis man ble ferdig med en serie kalt ''Like The Wind'' som inneholdt 3 løp. (Toyota Minolta).

I denne linken kan du se de forskjellige premiene.

 

http://www.ign.com/faqs/2011/gran-turismo-5-prize-car-list-1137527

 

På GT6 har jeg kun fått bil når ferdig med gull på førerkort (og Mercedesen).

 

Skal bare minne alle om at husk å hente gratis Mercedes Benz AMG Vision når dere starter :)Etter man har fått den, må man riktignok kjøpe neste som koster 1 million.

Endret av Nicida
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...