Gå til innhold

Førstegangs kjøp av SSD


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en SSD disk på ca 250GB

Men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken..

Spør derfor dere her på forumet :)

 

Hittil har jeg funnet disse, som har en overkommelig pris!

Sandisk Ultra Plus 256GB 1249kr (fri frakt)

Crucial M500 240GB 1199kr + frakt (på tilbud i helga)

 

Har også vurdert Samsung 840EVO 250GB, men denne er det vel ikke så mange som har på lager..

 

Men, hva ville du valgt, og hvorfor? :)

Planlegger også å kjøpe optical bay adapter, og stappe inn den originale 500gb disken i denne :)

Maskinen dette skal inn i er en Samsung RV520 laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har hatt en knallgod serie som heter 840 og 840 pro siden i fjor. Pro-versjonen har høyere ytelse og bedre levetid enn vanlige 840, men er til gjengjeld en god del dyrere. Nå nylig lanserte de en ny variant, 840 Evo. Den koster et sted mellom 840 og 840 pro, men yter faktisk bedre enn 840 pro på grunn av en ny aksellerasjonsteknologi de kaller rapid. 830 sto lenge på toppen av min ønskeliste og jeg kjøpte en sånn. Senere har vanlige 840 vært på toppen av min liste siden jeg synes pro-versjonen koster mer enn den smaker. Men fra nå nylig har 840 evo overtatt tronen på ønskelista. En sånn skal jeg har etter hvert.

Lenke til kommentar

Har sett på 840 Evo, og den virker som et greit valg, men så koster den litt mer igjen, og jeg vil helst ikke gi mer enn nødvendig akkurat nå, da jeg ikke jobber stort, og har blitt utplassert i sivilforsvaret i 3 uker.

Er derfor litt usikker på hvor mye jeg får utbetalt neste gang, men har litt til overs akkurat nå

Har hatt lyst til å gå over til SSD ei stund, og føler tiden er inne nå

 

Etter lesing, lesing og litt mer lesing, så heller det mest mot SanDisk sin, da denne får litt bedre omtale.

Dette er vel også mye pga forholdet mellom pris, og hva du får

 

Vil uansett tro jeg får en merkbar ytelses økning fra WD 500GB black, som nå sitter i maskina.

Har også bestilt optical bay adapter, så denne WD disken vil bli plassert der tipper jeg.

Ikke ofte jeg bruker optisk drev på denne maskina uansett

Har ellers flere maskiner liggende med optiske drev, og jeg har også en ekstern dvd-brenner om det plutselig skulle trengs.

 

Windows installeres uansett fra multiboot minnepennen min

Har ingen planer om kloning av 500gb disken, da en fresh installasjon på SSD skal være det beste

Men, er det noe som bør passes på i bios? med tanke på å få best ytelse ut av SSD?

 

 

*Edit*

Da ble det SanDisk Ultra Plus :)

Bruker omtrent bare SanDisk innen minnekort og minnepenner, så da bør jeg vel forhåpentligvis bli fornøyd med denne også :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er selv ute på jakt etter en ny SSD disk og ser at det er litt meningsløst å lage ny topic når denne spør om det samme som jeg gjør.

Men jeg vil være litt mer konkret når jeg spør om hvilken av disse dere anbefaler mest (eller en annen jeg burde ha)

http://www.dustinhome.no/ProductCompare.aspx?CompareProdID=5010655116,5010655126,5010748425,5010748432,5010748433,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...