Gå til innhold

Trenger litt hjelp her, ganske sikker på jeg har fått noe tull på maskinen.


Anbefalte innlegg

Mottok i dag en rar-fil fra en jeg vanligvis stoler på. Pakket ut filen og der lå en exe-fil sammen med diverse txt filer.

 

Jeg kjørte aldri filen, men den ble automatisk borte etter få sekunder etter at den var pakket ut. Ikke mottatt noe varsel i fra antivirus om at rar-filen jeg mottok inneholdt noe skadelig, men er ganske sikker på at noe ikke er som det skal.

 

Malwarebytes driver nå til stadiget å blokkerer tilgang til en ip, noe som ikke har vært tilfellet tidligere. ip er 93.115.84.122/124

 

Så hvordan går jeg frem her for å være 100% sikker på at jeg ikke har mottatt noe som jeg ikke bør ha på maskinen, samt får fjernet det igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo en filserver, og det var der filen endte da vi har en delt dropbox konto.

 

Uansett, har nå søkt igjennom systemet uten å finne noe, men får fortsatt varsel om at malwerbytes har blokkert diverse ip, skjer ca hvert femte minutt.

 

Er der noen anbefalte programmer jeg kan bruke for å søke igjennom maskinen? Nå er ip den blokkerer 93.15.84.125 og 93,114.44.187.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...