Gå til innhold

Hvor mye Volt gir denne poe switchen?


Anbefalte innlegg

Vuderer å kjøpe den poe switchen fra dustin, skal drive noen poe ip kameraer,

Kan ikke se hvor mye volt denne gir ut på poe portene, så jeg håper noen vet litt mer om denne switchen?

Jeg trenger 12v til kameraene.

Eller er det slik at jeg har muligheten til å regulere Volten på poe utgangene til switchen?isåfall, hvor høy volt kan jeg få ut av den....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

POE standarden skal være 48v.

 

Fant denne linken: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=407573

 

"The circuit in the POE powered device is actually fairly complex. There's a negotiation process which goes on between the POE switch and the POE device in which the switch carefully puts small amounts of voltage on the port and looks for a characteristic impedance in response. This is to maintain compatablility with non-POE devices that might be damaged if unexpectedly powered. Once the POE handshaking has been performed the POE switch will be providing 48V on the port. However, the POE device circuit usually maintains electrical isolation between the port and the local device ground by chopping the 48V into AC and passing it through a transformer, and it's easy to change the 48V into whatever voltage the camera needs in the process."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis kameraet ditt er ett PoE IP kamera er det bare å kjøpe en PoE switch. Det er forskjell på inn spenningen på vanlig adapter og på PoE porten, så om det er slik at det står 12VDC på strømforsyingen til kameraet så betyr ikke det at du skal kjøre 12V på PoE porten - PoE porten skal ha 48VDC (om det er en PoE port)....

 

Hva slags kamera har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis kameraet ditt er ett PoE IP kamera er det bare å kjøpe en PoE switch. Det er forskjell på inn spenningen på vanlig adapter og på PoE porten, så om det er slik at det står 12VDC på strømforsyingen til kameraet så betyr ikke det at du skal kjøre 12V på PoE porten - PoE porten skal ha 48VDC (om det er en PoE port)....

 

Hva slags kamera har du?

Det er dette kameraet med POE

http://www.securitycamera2000.com/products/IP-Network-Dome-Camera-HD-720P-Day%7B47%7Dnight-IR-25m-Night-Vision-Outdoor.html

Lenke til kommentar

Enig i at det er best med PoE-kamera. Det var bare et rimelig alternativ om han alt hadde et annet brukbart kamera.

 

Poenget med PoE er jo at den gir en relativt høy spenning ut, og så regulerer denne ned i enden. Dette sørger for at man normalt slipper å tenke på spenningstap i kabelen.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Helt enig, men kameraet TS refererer til ser ikke ut til å ha PoE (hverken i spec eller i manual jeg nettopp leste).... Men det ser ut til at du kan benytte en "PoE til Strømadapter" som kan kjøpes via sidene dems...

Joda det har poe, man kan velge om man vil ha med poe eller ikke, samt at man kan velge linse. se under shipping, høyre for bilde av kameraet.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Ja, men er det den "konverteren" det refereres til i spec'en, eller er det faktisk en PoE modul innebygget i kameraet??

 

I alle tilfeller: Har du en PoE modul (konverter eller direkte på kamera) så er det bare å bruke en PoE switch. Hadde jeg vært deg ville jeg også samtidig vurdert å kjøpe en switch som støtter PoE+ (høyere strøm v/eventuelle fremtidige PoE enheter med høyere krav til effekt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...