Gå til innhold

Et godt valg? Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMCEED016/acer-aspire-v5-15-6-barbar-pc-solv

Er det et godt kjøp? ser normal klokke hastighet er 1,8 GHz og det er lite sannsynlig at jeg kommer til å endre på det.. Derfor er jeg skeptisk.

 

PCen skal brukes til vanlig studentbruk + gaming av middelskrevende spill, som f.eks minecraft og civilization 5 på høy kvalitet.

 

Tar gjerne i mot tips om andre alternativer.

Men jeg har visse ønsker:

- lang batteritid(minst 6 timer)

- noe tilsvarende i5 4200u eller bedre

- min 8 gb ram

- noe tilsvarende NVIDIA Geforce GT 750M eller bedre

- full HD display

- Under 11000kr

Endret av entreto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://cdon.no/elektronikk/15inch_acer_v5-573g-54201250aii_intel_core_i5-4200u_-_12gb_-_500gb_-_windows_8_-_15%2c6%22_-_geforce_gt7-23882848

 

Hadde heller kjøpt den hos CDON, 2000,- mindre for litt svakere CPU og mindre HDD virker å være gode penger spart.

 

Prosessoren klokker seg opp automatisk når den blir belastet (opp til 3GHz), og spillytelsen er kun rundt 5-10% lavere enn for maskiner med fullverdige prosessorer som ikke er i ultra serien (slutter på U i modellbetegnelsen).

 

Fin maskin med en svært god skjerm, god batteritid og god ytelse. som negativt kan det nevnes at kabinettet blir noe varmt ved belastning siden det er så tynt og at touchpaden er litt ufølsom/upresis.

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer en v5-573* selv også. her er en test av noe som må være lik den OC-Freak linka:

V5-573

 

Selv har jeg en stasjonær pc, og har derfor ikke stort behov for noe godt skjermkort. Allikevel vurderer jeg Acer Aspire V5-573G. Skulle bare gjerne hatt en bedre oppløsning. Men sånn er det når en helst vil bruke mindre enn 6000kr.

Endret av Torbgoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...