Gå til innhold

Anmeldelse: Papers, Please (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Alt for vanskelig for min smak. Hadde man hatt litt bedre tid og litt færre ting å huske på hadde det vært artigere.. :-)

 

Synes det virka helt dustete vanskelig i starten selv. Men Starta på nytt 2-3 ganger, synes jeg fort ble ganske konfertabel med hvordan ting fungerer.

 

Veldig morsomt lite spill. Men 9 av 10. litt usikker på akkurat den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for vanskelig for min smak. Hadde man hatt litt bedre tid og litt færre ting å huske på hadde det vært artigere.. :-)

 

Det finnes en easy-mode du kan skru på under innstillingene som gjør spillet VELDIG enkelt.

 

Kjøpte dette spillet litt motvillig fordi det har fått så mye skryt og fordi det tross alt lar meg støtte en flink og kreativ indie-utvikler, som er omtrent den eneste gruppen som har leverert kvalitet på spill-markedet de siste årene. Skepsisen jeg hadde var knyttet til at det er et spill med tidspress, og de er stort sett veldig grunne og veldig lite varierte. Dette var dessverre ikke noe unntak etter min mening. EZIC var et relativt spennende innslag, men ellers ble det hele i overkant monotont og enkelt. Ser at mange omtaler nettopp det monotone gameplayet som et passende aspekt som understreket den byråkratiske settingen og dystopiske stemningen, men i mine øyne var det først og fremst kjedelig.

 

En annen ting Papers Please har fått mye skryt for er de moralske avgjørelsene. Til tross for at jeg ofte klarer å leve meg fint inn i spill var det ikke en eneste avgjørelse i dette spillet jeg synes var vanskelig rent moralsk, jeg klarte ikke å bry meg om så mye annet enn å oppnå nok penger og en bra nok slutt for meg og min familie i spillet. Spillet klarte sjelden å skru på empatien min for de gjennomreisende. De eneste vanskelige avgjørelsene var nettopp i forbindelse med EZIC, og da på rent pragmatisk grunnlag.

 

Alt i alt et helt OK spill. 5 eller 6 av 10 kanskje. Bedre enn det meste markedet har å by på, men det sier mest om mainstream-markedet for spill (og muligens min egen sære smak).

Lenke til kommentar

Jeg storkoser meg med dette spillet, og merker at jeg så smått begynner å få teken på det. Den største utfordringen for min del ligger i å behandle papirene raskt nok til at jeg tjener tilstrekkelig til å holde familien frisk, varm og mett. Det ender som regel med at familien dør som fluer fordi jeg ikke har nok til medisin til alle, og da er det slutt. :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...