Gå til innhold

Ca 3,4 i snitt..


iloveitt

Anbefalte innlegg

Jeg regnet nettopp ut snittet mitt , og fant ut at jeg har 3.4 i snitt.

Har lyst til å bli politi, sykepleier eller sosionom. Noen som vet om jeg har for lavt snitt til det? Så også at det var mye av fraværet mitt som ikke var gjort om til dokumentert fravær. 8 Dager og 106 timer, det er ganske mye , er det ikke? Huff, ble skikkelig stresset nå :(

 

Det er forresten ingen fag som ikke er bestått.. Men en ganske sur 2er i matte og historie.

Tenker kanskje å ta opp matte, men da blir jeg ikke tatt som første valg når jeg søker på skole.

Endret av giveashit2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg har sjekket dette så nøye ut, men mener å huske at det var noen sykepleier-linjer rundt omkring i landet som var åpen for alle (dvs. at de ikke hadde nok søkere til studieplassene). Med tanke på snittet ditt, kan dette være en vei for deg. Hvis du har et drømmestudiested, så anbefaler jeg deg til å ta opp de fagene du vet du klarer å forbedre deg, slik at du kommer inn på det aktuelle studiestedet.

 

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snittet.

 

Synes man bør ha bedre grunnlag for å uttale seg om ting. Slike uttalelese uten som helst fotfeste sier mer om deg enn det gjør om TS.

 

Sier ikke at du er en idiot men med slike innlegg fremstår du som en stor en!!!!

 

Kanskje er det på tide å legge fjortissuttalelsene bak seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så? Ikke alle er anlagt for å sitte inne og karre seg til toppkarakterer. TS skal i alle fall ha kreds for å i alle fall prøve å komme seg videre, istedenfor å havne hos NAV.

Ingen har sagt noe om toppkarakterer. Men det ER mulig å gjøre det bedre enn det TS har gjort, hvis du bare er fokusert. Nå viser jo også fraværet hvor mye TS var interessert i og gjøre det bra på skolen.

Lenke til kommentar

Ingen har sagt noe om toppkarakterer. Men det ER mulig å gjøre det bedre enn det TS har gjort, hvis du bare er fokusert. Nå viser jo også fraværet hvor mye TS var interessert i og gjøre det bra på skolen.

Nå synes jeg du er noe trangsynt. Du vet ingenting om vedkommendes mulige problemer, om fraværet skyldes sykdom eller om det rett og slett skyldes latskap. Jeg synes du bør holde meningene dine for deg selv, da du ikke kjenner TS godt nok til å uttale deg. Jeg gikk ut med et mye bedre snitt enn TS, men du ser ikke meg sitte og presse TS ned i bakken. Lavmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du er noe trangsynt. Du vet ingenting om vedkommendes mulige problemer, om fraværet skyldes sykdom eller om det rett og slett skyldes latskap. Jeg synes du bør holde meningene dine for deg selv, da du ikke kjenner TS godt nok til å uttale deg. Jeg gikk ut med et mye bedre snitt enn TS, men du ser ikke meg sitte og presse TS ned i bakken. Lavmål.

 

Tusen takk for svar :) Kan vel ikke si meg mer enig. Jeg har en kronisk magesykdom som skyldes fraværet mitt, og samme gjelder familie situasjon som har gjort det vanskelig for meg og gjøre det bedre. Men ja, jeg kunne nok gjort det bedre om jeg satt meg ordentlig inn for det. Men forholdene har ikke alltid ligget helt til rette for det.

 

Men heldigvis er det mulig å ta opp fag om jeg måtte trenge det.

Endret av giveashit2
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du er noe trangsynt. Du vet ingenting om vedkommendes mulige problemer, om fraværet skyldes sykdom eller om det rett og slett skyldes latskap. Jeg synes du bør holde meningene dine for deg selv, da du ikke kjenner TS godt nok til å uttale deg. Jeg gikk ut med et mye bedre snitt enn TS, men du ser ikke meg sitte og presse TS ned i bakken. Lavmål.

Jeg har ikke noen hensikt i å "angripe" TS på noen måte. Hvis det ser slik ut må jeg egentlig bare beklage for min oppførsel. Poenget mitt er at du kan klare bedre en oppgitt snitt hvis du jobber mot det, og møter opp til timene, ellers er det ren latskap. Hvis TS har eventuelt problemer/sykdom, så er det såklart ikke han/hun sin skyld.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :) Kan vel ikke si meg mer enig. Jeg har en kronisk magesykdom som skyldes fraværet mitt, og samme gjelder familie situasjon som har gjort det vanskelig for meg og gjøre det bedre. Men ja, jeg kunne nok gjort det bedre om jeg satt meg ordentlig inn for det. Men forholdene har ikke alltid ligget helt til rette for det.

 

Men heldigvis er det mulig å ta opp fag om jeg måtte trenge det.

 

Som Potissimus sier så er det bare å overse uttalelsene fra ZPAS!!

 

Tipper han kommer rett fra vennegjengen fra ungdomskolen og tror de samme reglene om å rakke ned på andre skaper status... slik er det IKKE her på forumet!

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen hensikt i å "angripe" TS på noen måte. Hvis det ser slik ut må jeg egentlig bare beklage for min oppførsel. Poenget mitt er at du kan klare bedre en oppgitt snitt hvis du jobber mot det, og møter opp til timene, ellers er det ren latskap. Hvis TS har eventuelt problemer/sykdom, så er det såklart ikke han/hun sin skyld.

 

Det er her du faktisk tar FEIL, det gjelder faktisk ikke alle!!!

 

Også når en del av topic er dokumentert fravær så er det rett å slett ren IDIOTI å kommentere fraværet i tillegg...

Lenke til kommentar

Det er her du faktisk tar FEIL, det gjelder faktisk ikke alle!!!

 

Også når en del av topic er dokumentert fravær så er det rett å slett ren IDIOTI å kommentere fraværet i tillegg...

Godt at du ødelegger håpet til folk som har en drøm om å gjøre det bra. Nå har du allerede sagt at "alle" ikke klarer dette. Da kan du jo egentlig gå rett bort til de du tror ikke klarer å gjøre det bra, og be dem gi opp, legge opp. Er det det du vil?

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Trenger også karakteren 3 eller bedre i norsk for å komme inn på politihøgskolen i tillegg til førerkort klasse B på søkertidspunktet.

 

Det er egentlig politihøyskolen som er drømmen. Har gått idrettsfag, så det er vel kanskje et lite pluss, fikk 5 i ledelse, men jeg vet ikke om de ser noe spesielt på det.

Ja, norsken er ikke noe problem. Men vet du om det er noe krav til matte-karakteren?

Jeg tror jeg nesten får bare ringe litt rundt til forskjellige høyskoler og høre. Nå er det først folkehøyskole for å finne ut hva jeg virkelig vil. Jeg ble bare litt stressa istad når jeg regnet ut snittet mitt. Som ja, ikke er til å skryte av!

 

Tusen takk for svar! Og det er ikke vits å diskutere mer hva ZPAS sa. Det går fint. Jeg skjønner at man kan tenke at det er latskap når man ikke vet bakgrunn. Men for all del, en veldig unødvendig kommentar! Det er ikke slik at jeg gir opp drømmene mine selv om! Er en jente med mange mål, selv om det kanskje ikke syntes best på kortet :-)

Lenke til kommentar

ZPAS, ingen av innleggene dine her er konstruktive i forhold til det trådstarter spør om. La det ligge.

 

3,4 er ikke et dårlig snitt, det er middels. Det er mange linjer som er åpne eller har forholdsvis lave karakterkrav, så det er på ingen måte umulig å komme inn på noe, men siden man søker sorteres etter snitt kan det jo være man må flytte litt på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...