Solapen Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en filserver med Windows Server 2012 på. Jeg har tre disker i den også lurer jeg på en ting. Hvis vi ser bort ifra støy og strøm, er det lurest å ha på diskene hele tiden eller er det lurt å la de slå seg av etter 30 minutt i forhold til slitasje osv.? Jeg har lest at disker trives best i konstant temperatur.
Dragavon Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 De som driver store serverparker sier at det absolutt beste for å oppnå lang levetid på disker er jevn temperatur. Eg har innstilit diskene mine til å stoppe etter en time uten aktivitet.
Solapen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Skrevet 11. august 2013 Så er det ikke da best å la de stå på hele tiden?
Dragavon Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 (endret) Det kommer vel litt an på kor stor andel av tiden de er i bruk. Eg har disker eg ikkje bruker på dagesvis, da tror eg det er best å slå de av. Dersom du har disker som er i bruk kvar einaste dag ville eg latt de gå heile tida. Endret 11. august 2013 av Dragavon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå