Gå til innhold

Lett kamera system som ikke knekker ryggen.


Anbefalte innlegg

De fleste vil antakelig være enig i at mFT er minst.

Personlig synes jeg det har best utvalg av objektiv også, og mange av de er svært skarpe.

Det er stort sett ett godt utvalg av objektiv, dog med mere fokus på fastobjektiv en lyssterke zoomer per i dag.

 

(er nok litt mFT-fanboy, så ta det som du vil)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså minst og best mulig. Slik at det blir lett og kompakt å bære på. Det jeg bar på her om dagen veide 11kg. I 8 timer, så blir det tungt.

Det er der skoen trykker - skal du ha alt mulig, så blir det minst 11kg - du må velge bort noe for å få ned vekten.

 

Så lenge du ikke er fanatisk pixel-peeper, eller stort sett fotograferer på ISO 6400, så vil µ-4/3 og alle APS-C speilløse fungere godt.Sport, fugler og action krever normalt rask følgefokus - det er det ingen speilløse som fikser per i dag. Da må gjøre som i gamle dager, og forhåndsfokusere og venter til det som skjer kommer i fokus; det går fint.

 

Portrett, landskap og makro er speilløst ypperlig til.

 

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

De fleste vil antakelig være enig i at mFT er minst.

Personlig synes jeg det har best utvalg av objektiv også, og mange av de er svært skarpe.

Det er stort sett ett godt utvalg av objektiv, dog med mere fokus på fastobjektiv en lyssterke zoomer per i dag.

 

(er nok litt mFT-fanboy, så ta det som du vil)

 

AtW

 

Ja da får jeg sikte meg inn på dette. Finne det mest/best gjennomtenkte kamerahuset. Og så finne objektiver til det. Vekten er det viktigste her. Jeg tar også med meg annet for en lang tur. Så som mat, drikke og stativ osv. Jeg har en flipside 400 sekk, og den rommer ikke så mye. Men der kan jeg også finne noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...