Gå til innhold

Er denne attesten ok? Forslag?


Anbefalte innlegg

Noen tips til forbedringer? Tenkte å lage attesten for arbeidsgiver og spørre om han kan signere. Er så lei å få en 2 linjers attest med masse skrivefeil:(

 

 

Attest

 

Han har i (firma) fra ... til ....

I denne tiden har han vist at han jobber bra både selvstendig og i sammarbeid med andre. Han arbeider nøyaktig, effektivt og kommer godt overens med kollegaer. Etter læretida så har han hatt ansvaret for flere lærlinger og assistenter, og dette har fungert bra.

 

Han er velkommen tilbake til oss.

 

 

 

Signatur

sjef/daglig leder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Attest skal skrives av arbeidsgiver.. En attest skal minimun innehold hvor lenge du har vært ansatt, stillingsbeskrivelsen og arbeidsoppgaver under arbeidsforholdet.

 

Alt annet er bonus - og årsaken til at vi har referanser.

 

Jeg ville heller ikke skrevet en slik attest på egenhånd hvor jeg åpenlyst forsøker dytte inn så mye positivt som mulig, det ser ikke helt bra ut og jeg ville nok vært mistenksom på om du hadde forfalsket attesten. Da ville jeg heller spurt om attest + et eget skriv om hvordan du har håndtert arbeidsoppgavene under arbeidsforholdet.

Lenke til kommentar

Har dårlig erfaring med å la arbeidsgiver skrive attest:(

 

-Jobb nummer 1: Stått på å jobbet mye overtid og gjort mitt beste for å jobbe mest mulig effektivt, ikke sagt ifra uanseet hvor mye dritt jeg fikk slengt i trynet. Da jeg sa opp pga mere skole så ble sjefen sur og skreiv en 1 linjers attest til meg. Han har jobbet i ..... fra da til da!

 

-Jobb nummer 2: så skrabla arbeidsgiver sammen en 5 linjers med masse skrivefeil og skrev til og med feil arbeisteder.

 

Har alltid gitt mitt beste på jobb, er effektiv og lærer fort, men jeg havner bakkerst i søkerkøen igjen pga at arbeis givere ikke tar seg tid til å gjøre det ordentlig.

Lenke til kommentar

Til den det måtte gjelde



15.08.2013 (Sted)


Attest


Det bekreftes med dette at (NAVN) har vært ansatt som (STILLING) på (BEDRIFTSNAVN) i perioden (NÅR DU JOBBET DER). (NAVN) har hatt en deltidsstilling i denne perioden.


Som (STILLNIG) har arbeidsoppgavene til (NAVN) bestått i å (ARBEIDSOPPGAVER)


(NAVN) er en blid, serviceorientert mann som er flink til å sette seg selv i arbeid i rolige perioder, og er presis i sitt arbeid. Han har et smittende godt humør og er en ressurs som vil bli savnet hos oss.


(NAVN) sluttet i og med at han skulle flytte til (STED)


Jeg kan trygt anbefale (NAVN) til fremtidige arbeidsgivere og stiller gjerne som referanse dersom dette er ønskelig.



Dette var den attesten jeg fikk da jeg sluttet. Synes den var veldig grei og beskrev mine arbeidsoppgaver og mine kvaliteter. Hva med noe ála dette?

Endret av Dysfunctional
Ordnet kluss med tekstoppsett
Lenke til kommentar

Attestar var jo populære i gamle dagar, men kven nyttar seg av slikt i dag?

 

Førre gong eg skifta jobb, så lista eg opp karrièren på cv'en, og kvar sjef stod på referanselista. Det plar vera nok.

 

Denne her er relevant. Jeg opplevde dette nylig på før jeg fikk nåværende jobb, og attester virket nærmest overflødige da de forventet at de skulle kunne ringe sjefene og spørre de direkte. Og det fungerte helt fint for meg :)

 

Men be sjefen din gjøre det ordentlig ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...