Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan føle meg like god som kjæresten?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vert sammen med min kjære i 5 måneder nå. I begynnelsen slet jeg litt med å få det til å fungere fordi jeg var sjalu på fortiden hennes.

 

Hun har vert med to andre, noe som var tøft for meg å takle siden jeg selv var jomfru på den tiden. Jeg har kommet meg over dette nå, noe jeg er glad for siden jeg vet og har alltid visst det var helt feil å tenke på denne måten.

 

Vi snakker om alt, men dette var noe jeg aldri tok opp fordi jeg vet hun ikke kan forandre på fortiden, og det er noe jeg heller ikke vil at hun hadde gjort (helt hypotetisk, hvis hun kunne..)

 

Hun er suksessfull når det kommer til utdanning, sosial liv, familie liv og personlige prestasjoner.

 

Jeg derimot, er en lykkelig taper, som jeg velger å tro.

 

Jeg er utrolig glad i henne! Hun har fått meg på rett kjør i livet, både vedrørende utdanning og sosial liv.

 

Jeg vil gjerne selv føle at jeg er på samme nivå som henne og at jeg kan være en hun ser opp til (jeg er sikkert det, men jeg føler det ikke selv :p) Anonym poster: 1fde4a833d2676d929c78590f4e4df00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke helt se at det er noen spørsmål her... Uansett - dette er ikke noe nytt lesestoff her på forumet... :-) Hva med å sjekke ut denne tråden (http://www.diskusjon...owtopic=1527073) der trådstarter beskriver noe av det samme som deg?

Jepp, bare til en litt mindre grad :)

 

Det gjør meg ikke noe at hun har hatt sex med andre gutter, det er heller det at hun har hatt følelser for dem.. Hvis det gir mening.

 

Jeg har heller ikke tatt det opp med henne fordi i mitt hode er helt urimelig at jeg skal ha disse tankene.

 

Det gjør faktisk vondt når jeg tenker på henne sammen med andre gutter..

 

Halvparten av det jeg ville fram til var også hvordan jeg kan føle jeg fortjener henne på en måte, siden hun har fått ferdiggjort / opplevd så mye mer i livet enn det jeg har. Jeg har så lite å se tilbake til og fortelle om før henne, og som ikke innebærer henne.

 

Har aldri reist noe særlig, aldri opplevd noe spesielt og heller ikke oppnådd noe større enn grunnskole / bil lappen (som hun fikk før meg.. :p) Anonym poster: 1fde4a833d2676d929c78590f4e4df00

 

Jeg har litt lyst å spørre om eksen hennes. Hvordan det var med ham osv. Er redd for at dette blir feil, dog..

 

Hun har ikke noe i mot å snakke om noe, forresten og jeg har enda ikke sett henne sur siden hun aldri blir det:) Anonym poster: 1fde4a833d2676d929c78590f4e4df00

 

Jeg har litt lyst å spørre om eksen hennes. Hvordan det var med ham osv. Er redd for at dette blir feil, dog..

 

Hun har ikke noe i mot å snakke om noe, forresten og jeg har enda ikke sett henne sur siden hun aldri blir det:) Anonym poster: 1fde4a833d2676d929c78590f4e4df00

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høres for meg ut som om ts setter jenta opp på en pidestall, og det er ingen god ide. Vær heller glad for det du har, og ikke ønsk deg mer enn det du kan få. Å lage seg alle sånne egne fantasier om hvordan andre mennesker har det, selv de nærmeste, er en elendig måte å forstå verden på. Det er ikke sånn at du er der, og den andre er der ute et sted - alt er oppi ditt eget hode ...

 

Derfor foreslår jeg ganske enkelt at du slutter å tenke så mye, og heller er tilstede i nuet og skaper en fin fremtid

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

Det gjør meg ikke noe at hun har hatt sex med andre gutter, det er heller det at hun har hatt følelser for dem.. Hvis det gir mening.

 

Gi deg din nå din lille baby :)

Hun er glad i deg, det er du som er kjæresten hennes. For henne så er det vel bare du som betyr noe.

Tenk på det du !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne selv føle at jeg er på samme nivå som henne og at jeg kan være en hun ser opp til (jeg er sikkert det, men jeg føler det ikke selv :p)

 

"Dont waste your time on jealousy. Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and in the end its only with yourself."

 

Fuck it, smeller ved hele driten:

 

"Mary Schmich

June 1, 1997

 

Inside every adult lurks a graduation speaker dying to get out, some world-weary pundit eager to pontificate on life to young people who'd rather be Rollerblading. Most of us, alas, will never be invited to sow our words of wisdom among an audience of caps and gowns, but there's no reason we can't entertain ourselves by composing a Guide to Life for Graduates.

 

I encourage anyone over 26 to try this and thank you for indulging my attempt.Ladies and gentlemen of the class of '97:

 

MARY SCHMICH

 

 

Wear sunscreen.

 

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists, whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience. I will dispense this advice now.

 

Enjoy the power and beauty of your youth. Oh, never mind. You will not understand the power and beauty of your youth until they've faded. But trust me, in 20 years, you'll look back at photos of yourself and recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked. You are not as fat as you imagine.

 

Don't worry about the future. Or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum. The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind, the kind that blindside you at 4 p.m. on some idle Tuesday.

Do one thing every day that scares you.

 

Sing.

 

Don't be reckless with other people's hearts. Don't put up with people who are reckless with yours.

Floss.

 

Don't waste your time on jealousy. Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and, in the end, it's only with yourself.

 

Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.

Keep your old love letters. Throw away your old bank statements.

 

Stretch.

 

Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life. The most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives. Some of the most interesting 40-year-olds I know still don't.

 

Get plenty of calcium. Be kind to your knees. You'll miss them when they're gone.

Maybe you'll marry, maybe you won't. Maybe you'll have children, maybe you won't. Maybe you'll divorce at 40, maybe you'll dance the funky chicken on your 75th wedding anniversary. Whatever you do, don't congratulate yourself too much, or berate yourself either. Your choices are half chance. So are everybody else's.

 

Enjoy your body. Use it every way you can. Don't be afraid of it or of what other people think of it. It's the greatest instrument you'll ever own.

 

Dance, even if you have nowhere to do it but your living room.Read the directions, even if you don't follow them. Do not read beauty magazines. They will only make you feel ugly.

 

Get to know your parents. You never know when they'll be gone for good. Be nice to your siblings. They're your best link to your past and the people most likely to stick with you in the future.

Understand that friends come and go, but with a precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle, because the older you get, the more you need the people who knew you when you were young.

 

Live in New York City once, but leave before it makes you hard. Live in Northern California once, but leave before it makes you soft.

 

Travel.

 

Accept certain inalienable truths: Prices will rise. Politicians will philander. You, too, will get old. And when you do, you'll fantasize that when you were young, prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders.

 

Respect your elders.

 

Don't expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund. Maybe you'll have a wealthy spouse. But you never know when either one might run out.

 

Don't mess too much with your hair or by the time you're 40 it will look 85.

Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it. Advice is a form of nostalgia. Dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than it's worth.

 

But trust me on the sunscreen.

 

Copyright © 2013 Chicago Tribune Company, LLC

 

"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjør meg ikke noe at hun har hatt sex med andre gutter, det er heller det at hun har hatt følelser for dem.. Hvis det gir mening.

 

[...]

 

Det gjør faktisk vondt når jeg tenker på henne sammen med andre gutter..

 

Det kalles sjalusi, og som nevnt over, det er en evig kamp som det til slutt er du selv som bestemmer hvordan du skal overvinne. Du frykter at hun skal ha det bra med andre gutter, og det virker som om du er redd for at de gamle eksene hennes skal komme tilbake? Du må nesten velge selv. Skal du stresse deg opp, bekymre deg og ha det jævelig hver gang hun gjør noe på egenhånd du ikke har kontroll over? Eller skal du la det gå, være fornøyd med det du har og gi henne den tillitten hun fortjener?

 

Edit: Er dette også deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1529976 ? I så fall gir det bekymringen din en helt annen dimensjon, men jeg avventer å skrive noe mer intill du evt. bekrefter dette.

 

 

Halvparten av det jeg ville fram til var også hvordan jeg kan føle jeg fortjener henne på en måte, siden hun har fått ferdiggjort / opplevd så mye mer i livet enn det jeg har. Jeg har så lite å se tilbake til og fortelle om før henne, og som ikke innebærer henne.

 

Har aldri reist noe særlig, aldri opplevd noe spesielt og heller ikke oppnådd noe større enn grunnskole / bil lappen (som hun fikk før meg.. :p)

 

Hva hun og du har gjort før i livet betyr ingen verdens ting. Det er fremtiden dere skaper sammen som betyr noe. De opplevelsene dere deler og de tingene dere oppnår sammen som betyr noe. Dere skaper etter hvert deres egen fortid og det er denne som betyr noe. Hvis du aldri har reist noe særlig har du jo nå en gyllen mulighet til å gjøre det og atpåtil dele det med en du er glad i, det er det ikke mange som har mulighet til. Jeg har reist rundt til snart alle landene i nord- og vest-europa, men det gir ikke meg noen større verdi av den grunn.

 

Finn et reisemål ingen av dere har vært på før, så blir det en ny opplevelse for dere begge! Og du trenger ikke ta henne med på en romantisk tur til Paris med overnatting på luksushotell. Om budsjettet ditt er begrenset, finn ut hva du har råd til og klin til. Det man deler med noen man er glad i blir stort sett en positiv opplevelse uansett. Og uansett om dere våkner av at teltet er fullt av vann - det blir et minne dere kommer til å le av så lenge dere lever.

 

Ditt fokus bør ikke være på hva som har vært, men hvordan du kan bidra til å skape positive opplevelser for dere begge.

 

Jeg har litt lyst å spørre om eksen hennes. Hvordan det var med ham osv. Er redd for at dette blir feil, dog..

 

Nei. Hva hun hadde med han spiller ingen rolle for deg. Ikke prøv å fylle skoene til noen andre eller etterligne ting de gjorde.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

 

Det kalles sjalusi, og som nevnt over, det er en evig kamp som det til slutt er du selv som bestemmer hvordan du skal overvinne. Du frykter at hun skal ha det bra med andre gutter, og det virker som om du er redd for at de gamle eksene hennes skal komme tilbake? Du må nesten velge selv. Skal du stresse deg opp, bekymre deg og ha det jævelig hver gang hun gjør noe på egenhånd du ikke har kontroll over? Eller skal du la det gå, være fornøyd med det du har og gi henne den tillitten hun fortjener?

 

Edit: Er dette også deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1529976 ? I så fall gir det bekymringen din en helt annen dimensjon, men jeg avventer å skrive noe mer intill du evt. bekrefter dette.

 

 

 

 

Hva hun og du har gjort før i livet betyr ingen verdens ting. Det er fremtiden dere skaper sammen som betyr noe. De opplevelsene dere deler og de tingene dere oppnår sammen som betyr noe. Dere skaper etter hvert deres egen fortid og det er denne som betyr noe. Hvis du aldri har reist noe særlig har du jo nå en gyllen mulighet til å gjøre det og atpåtil dele det med en du er glad i, det er det ikke mange som har mulighet til. Jeg har reist rundt til snart alle landene i nord- og vest-europa, men det gir ikke meg noen større verdi av den grunn.

 

Finn et reisemål ingen av dere har vært på før, så blir det en ny opplevelse for dere begge! Og du trenger ikke ta henne med på en romantisk tur til Paris med overnatting på luksushotell. Om budsjettet ditt er begrenset, finn ut hva du har råd til og klin til. Det man deler med noen man er glad i blir stort sett en positiv opplevelse uansett. Og uansett om dere våkner av at teltet er fullt av vann - det blir et minne dere kommer til å le av så lenge dere lever.

 

Ditt fokus bør ikke være på hva som har vært, men hvordan du kan bidra til å skape positive opplevelser for dere begge.

 

 

 

Nei. Hva hun hadde med han spiller ingen rolle for deg. Ikke prøv å fylle skoene til noen andre eller etterligne ting de gjorde.

Denne posten har gikk meg mye å tenke over, spesielt quotene.

 

Nei, det er ikke meg. Kan ikke si jeg ser noen sammenheng mellom min og hans tråd, så hva hadde egentlig vert forskjell da?

 

Anonym poster: 1fde4a833d2676d929c78590f4e4df00

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å finne en kvinne totalt jomfruelig både kroppslig og mentalt bør du kanskje reise til USA og finne ei av huterittene der borte?

Dem er ikke så fryktelig pene å se på, men de passer din beskrivelse av hvordan du ønsker en kvinne skal være. Alle behøver litt livserfaring, og særdeles sånne som deg. Beklager jeg er krass, men dette forholdet kommer til å gå rett til hælvette om du ikke endrer innstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...