Gå til innhold

Jeg får endelig Brebånd.


Brugle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ehm.

 

Jeg har hat Telenor ADSL i et halv år nå, og det jeg har merket er at det har vært nede to ganger, den ene gangen var det en linje feil, og det hørte vi på telefonen også, den andre en node feil.

 

Ellers har det gått knirke fritt. Og hastigheten har vært det de har sagt. Jeg har en 740/128 linje og den gir glatt 75kB/s , prøv å få mer ut av en linje med teoretisk max på 80kB/s ... Opp hastigheten har ligget oppimot 14kB/s av 16kB/s teoretisk, noe som heller ikke er dårlig. Jeg hadde ikke forventet at det gikk stort mye fortere faktisk, og stabiliteten utifra de to feilene har faktisk vært uventet god.

 

Pleide å kaste flammer mot Telenor før jeg og, men dette her funker faktisk usedvanlig bra, og syns ikke 400kr/månden er så ille (hvertfall ikke så lenge det ikke er jeg som betaler :razz: ) =)

Lenke til kommentar

Jeg får vel si gratulerer jeg da, for ingen andre gjorde visst det...

 

Alle som snakker om at NGT er så jævli bra, burde vel kanskje ha revurdert utsagnene sine.

 

NGT er sikkert topp for dem som kan få det, men når Telenor bygger ut ADSL til dobbelt så mange(eller noe sånt) så hjelper det jo fint lite at NGT er billigere og bedre. Venter på en montør til ADSL her sjøl, og jeg kan jo drømme om at noen andre enn Telenor skulle bygge ut her.

 

Hvis NGT har så mye bedre tilbud skjønner jeg ikke at dem ikke kan tilby ADSL til flere, for dem ville jo kapret de fleste kundene...

 

Hvis dem er så mye bedre da...

 

bertie

Lenke til kommentar

"Tullenor sugere! Det funker annen hver gang!!! "

 

Dette må da være ett av de tåpeligste utsagnene eg har hørt..

Mulig de ligger litt over en del andre leverandører i pris... men de kan hvertfall levere.. nedetiden er også svært liten. Eneste jeg har å klage på er at det er 704/128 og ikke 704/3-400 f.eks... hadde vært litt knas. Men når telenor er eneste alternavtiv, da velger man det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-22 10:04, Xizor skrev:

Definisjonen på BREDBÅND er uoffisiellt godtatt til å være 2Mb/s ute i industriverdnen. Dette i følge min nettverkadministrasjons lærer på høyskolen


 

En "lærer på en høyskole" er ikke akkurat Jon Bing da :wink: IMHO er bredbånd et folke- og politikerbergrep og da får vi la de uvitende definere hva som er bredbånd

 

btw så kaller faktisk ikke Telenor ADSL for bredbånd, men "høyhastighets internett" nettopp pga den usikre definisjonen på bredbånd.

Lenke til kommentar

Til dere som kun har tilgang til telenor ADSL (inkludert meg):

 

Dere er ikke nødt til å kjøpe tjenesten av telehor, ta turen innom http://www.bluecom.no og sjekk om ikke det er mulig at disse leverer hos deg. Disse leier tjenesten av telenor, og selger den videre til en billigere penge enn telenor. Tilsvarende Tele2 på telefoni.

 

Telenor lokker med tilbudene sine i disse dager, og er derfor litt vanskelige å konkurere med når det gjelder installasjonskostnader. Men i mitt tilfelle er det en prinsippsak å velge noe annet enn telenor.

 

Dessuten, dersom du kjøper tjenesten av bluecom, skjer tildeling av IP adresse v.h.a. en DHCP-server. Dette gjør innstallasjonen på din egen maskin til en lek. Ved å installere en billig HUB, kan du koble til hor mange maskiner du vil. Hver og en av dem får sin egen IPadresse.

 

Telenor krever PPPOE påloggong, og tildeler deg kun en IP adresse pr. husstand. Skal du ha flere maskiner tilkoblet trenger du en router, eller en maskine som du setter opp med tilsvarende funksjon som en router.

 

Uansett hvilken leverandør du velger, er ADSL tilkoblingen svært stabil. ( Til og med telenor :smile: )

 

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-01-24 19:19 ]

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Quote:


Den 2002-01-21 08:15, skrev viranth:

Sier folk hele tiden at de får bredbånd for? De får ADSL!!! STOOOOR forskjell. JEG sitter på bredbånd, 100mbit. Men Hvis ADSL er bredbånd så er vel 100mbit uber-bredbånd..? =)


 

Det er vel det jeg vil kalle baseband, mens bredband er en linje som blir brukt til flere formål en bare overføring av data eller tale. Ifølge Cisco sin literatur er til og med ISDN bredbånd, men hvis man regner att 2Mb/s er bredbånd kan man bare kalle det fastlinje til internett :smile: (det gjør jeg)

 

_________________

Kjære ISP du som vokter linja, gi meg idag min daglige båndbredde

 

[ Denne Melding var redigert av: DjSlayer på 2002-09-19 18:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...