Gå til innhold

Podkast: Studioet som skapte det moderne strategispillet (Windows)


Anbefalte innlegg

Nerd High Fives til hele Rad/Retro Crew! Har nylig oppdaget podcastene deres, og hørt gjennom alle de gamle retro crew episodene på vei til jobb de siste ukene.

 

Hadde mye morro med min Amiga 500 så den podcasten var en hit her i huset.

 

Når det gjelder Command & Conquer serien så var den aldri helt min greie, Starcraft 1 og 2 var favoritten i min vennekrets.

 

Men kan fortelle en bisar C&C relatert episode fra min barndom.

 

Noen kompiser av meg hadde 2 gamingpcer som faren hadde kjøpt.

Og han elsket C&C (orginalen) så han spillte ofte mot oss.

Han elsket også øl, så han hadde et kjøleskap på spillloftet hvor han hadde kalde hansa.

 

En dag jeg og kompisen min skulket skolen for å spille en runde C&C så oppdaget eg at han elsket en annen ting.. å gå splitt naken rundt i huset og hente seg en øl når han var alene hjemme!

 

 

En kan trygt si at C&C alltid gir meg litt halvcreepye vibber.

 

Uansett, keep up the great fucking work!!

 

PS: Jostein Hakestad for President!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lion Kimg ja! Jeg kom aldri lenger enn til apene som kastet rundt på deg. Var gøy da. :D

 

Første c&c jeg eide selv, var tiberian sun. Spilte originale c&c og red alert, men det spilte jeg hos venner. Hvilket vil si at de spilleoppdrag jeg så på... Tiberian sun var konge da. Folk klagde over at den krevde så sykt mye kraft pga de ødeleggbare terreng featurene, men jeg fikk den rett etter at familien fikk en ny pc. Så jeg merket ikke noe til det. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Command and Conquer serien er definitivt en av mine favoritt serier, men har dessverre ikke likt de nyeste C&C spillene.. :\ Oppdaget først Red Alert 1 og har vært fan helt siden. Har ellers spilt The Lion King og Dune, brae spill. Dune falt ikke helt i smak, mens The Lion King var konge i mine yngre dager. Men seriøst, har Westwood lagd The Lion King? Det ville jeg aldri ha gjettet.. :p

Lenke til kommentar

Hadde vært artigere med en Youtube-cast. Gidder ikke sitte å kun lytte.

 

Red Alert 2 forblir min favoritt. Liker måten det er tegnet på. Hadde vært stilig om brettet kunne roteres. Håper det kan bli åpen kildekode en gang så andre kan finpusse og ta være på klenodiet av et spill for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hadde vært artigere med en Youtube-cast. Gidder ikke sitte å kun lytte.

 

Red Alert 2 forblir min favoritt. Liker måten det er tegnet på. Hadde vært stilig om brettet kunne roteres. Håper det kan bli åpen kildekode en gang så andre kan finpusse og ta være på klenodiet av et spill for oss.

 

Dette er en gammel post og det er sikkert ingen som leser dette men: vi har kun lyd fordi vi tror på det formatet, og folk liker ofte å ha noe på øret mens de gjør andre ting.

 

Podcastene våre vil i nær fremtid alltid være lydbaserte fordi vi har troen på det formatet. Tenk på det som radio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...