Gå til innhold

Exe-filene er assosiert med et annet program!


Anbefalte innlegg

Jeg installerte Dosbox her om dagen, på Windows 7. Yngstesønnen i huset har klart kunstverket å knytte alle .exe-filer til Dosbox, slik at alle programmer blir startet i Dosbox som standard. Jeg får ikke til å tilbakestille denne handlingen. Selv når jeg skal starte gjenoppretting til tidligere tidspunkt, starter Dosbox opp... Når jeg skal kjøre Regedit, starter Dosbox...

 

Rimelig desperat for tips her, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinstaller dosbox?

 

Takk for svar :)

Hvordan får jeg gjort det? Avinstalleringsprogrammet til Dosbox er en .exe-fil. Den står heller ikke oppført i programlista til Windows, og jeg får ikke kjørt Regedit - da åpner den bare Dosbox igjen... Dette er noe av det mest frustrerende jeg har vært borti!

Lenke til kommentar

Takk for linken. Var på en liknende site, og selvsagt står ikke .exe oppført i assiasjonslista... Ser at jeg må ha tunga rimelig rett i munnen når jeg skal rote med registeret - noe jeg ikke føler jeg har :) Redd jeg får krype til korset å gjenopprette fra plate. Dette er noe av den bitreste lærepengen min på lenge, hehe :)

Et bra alternativ er å starte en linux live-cd og fikse registeret derifra. Vanligvis må man jo ha tunga rett i munnen når man endrer registeret, fordi om man gjør feil kan man sette seg fast. Men du har jo allerede satt deg fast, og har ingenting å tape. Så jeg foreslår virkelig at du prøver dette.

 

I det minste kan du starte linux (gjerne fra usb-stick) og brenne ut innholdet av harddisken på et par dvder. Så mister du ikke filene dine.

Lenke til kommentar

http://www.winhelpon...indows-7-vista/ ? (egen risiko)

 

Edit: bahhh .... du klarer vel ikke .exe nei :S

 

Kontrollpanel -> Alle kontrollpanelelementer -> Standardprogrammer -> Tilknytt en filtype ..

Men tror ikke .exe vil ligge der

 

Takker for tipset, men jeg er like langt. Du viser til et program jeg må kjøre. Problemet er at når jeg starter det programmet, kjøres .exe-fila i Dosbox ;)

Lenke til kommentar

Les: KB950505 fra Microsoft om hvordan man løser det.

Si ifra om det ikke hjalp!

 

Skitt, dette rakk jeg ikke å få med meg. Har nå gjenopprettet PC-en med recoverysettet. Hadde selvsagt vært interessant å teste dette ut, men spørs om det hadde stoppet opp i det jeg skulle starte Notepad (det er jo en .exe-fil)...

 

Takk til alle sammen som har prøvd å hjelpe meg, makan til opplegg :rofl:

Endret av Raslefu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...