Gå til innhold

Hvilken TV er best?


Anbefalte innlegg

Hei. Sitter nå med denne tven: Samsung B550. Nå ser jeg at elkjøp selger en LED-tv til 2500 kr: Samsung UE42F5005.

 

Spørsmålet mitt er om jeg burde kjøpe denne. Er det stor forskjell på bildekvalitet eller noe annet i forhold til den jeg har nå. Det eneste jeg legger merke til er at den nye har 100Hz i motsetning til min med 50/60Hz.

 

Kort sagt, er det verdt å kjøpe ny med tanke på den jeg har?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Sitter nå med denne tven: Samsung B550. Nå ser jeg at elkjøp selger en LED-tv til 2500 kr: Samsung UE42F5005.

 

Spørsmålet mitt er om jeg burde kjøpe denne. Er det stor forskjell på bildekvalitet eller noe annet i forhold til den jeg har nå. Det eneste jeg legger merke til er at den nye har 100Hz i motsetning til min med 50/60Hz.

 

Kort sagt, er det verdt å kjøpe ny med tanke på den jeg har?

 

Takk for svar :)

 

Den tilbuds-TVen er en ribba billigmodell. Den har 100Hz Clear Motion Rate som vel kan kalles en 50Hz TV som simulerer 100Hz. Sansynligvis liten forskjell i bildkvalitet. På baksiden er den dårligere enn den gamle TVen - du mister både 2 HDMI-innganger og VGA-inngangen.

 

Hvis du ønsker en oppgradering, så kjøp noe bedre!

Lenke til kommentar

Den tilbuds-TVen er en ribba billigmodell. Den har 100Hz Clear Motion Rate som vel kan kalles en 50Hz TV som simulerer 100Hz. Sansynligvis liten forskjell i bildkvalitet. På baksiden er den dårligere enn den gamle TVen - du mister både 2 HDMI-innganger og VGA-inngangen.

 

Hvis du ønsker en oppgradering, så kjøp noe bedre!

 

Nå sier ikke TS om dette er 1. kjøp eller oppgradering.... til å sepå TV eller film på soverommet ser jeg ikke noe problem med den på Elkjøp.

 

Kan se litt begrensninger med en gang du kobler på en PC eller PS3 og skal spille... en XBox 360 går det bra med for de er så dårlig :tease:

Lenke til kommentar

Nå sier ikke TS om dette er 1. kjøp eller oppgradering....

 

Det er ikke vel første kjøp når TS oppgir hvilken TV ha har...? Både sedsberg og jeg tror det er oppgradering, men det kan jo også være snakk om en TV i tillegg. Derfor skrev jeg at hvis han ønsket en oppgradering, så må han kjøpe noe bedre.

Lenke til kommentar

Siden de ikke opplyser om noen spesifikasjoner overhodet så går jeg ut i fra at den 42"-ern er bare elendighet.

 

Fant litt fler specs. Det er edge-LED (dritt) og er antageligvis ikke ekte 100Hz.

 

Toppmodellene til de fleste TV-er nå er Edge LED... bare så du vet!!

 

At folk her uttaler seg om at det ikke er særlig oppgradering uten at de vet hva du egentlig har fra før er ille dumt...

 

De aller første flatskjermene med oppløsning langt i fra noe som helst HD og innsynsvinkel på 5 grader i alle retninger var så DRITT at ALT i dag vil være en oppgradering.

 

Så å anbefale noe kun på grunnlag av oppgitt panelfrekvens er jo bare tull!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror bare trådstarter har blitt litt "lurt" av markedet. Altså at LED gjør TVen noe bedre. Ja det kan være bedre enn kathoderør, på noen få områder, men ikke på billigmodeller hvor problemet uansett er dårlig panel, og bildebehandling.

 

Kort sagt: Din TV er ikke SÅ gammel at det billigste og dårligste vil være en oppgradering. Heller stikk motsatt. Skal du oppgradere så må man legge mer penger på bordet.

 

Hva gir mest for penga: En TV til 2, 5K som du ikke ser forskjell fra din gamle, eller 5K som gir en merkant forskjell? ;)

Lenke til kommentar

42"-eren han linka til er ikke akkurat en toppmodell. Og det at noe er nyere betyr ikke automagisk at det er bedre.

 

Men at dere mener at det automatisk ikke er en oppgradering fordi det er en billig modell husker LITE om hvor dårlige flatskjermer var i sin spede barndom.

 

Sier ikke at TS har en slik men det er jo mulig...

Lenke til kommentar

Jeg uttalte meg på grunnlag av specsa jeg fant på begge skjermene. Jeg kunne ikke se at skjermen han hadde var spesielt gammel og dårlig. Jeg ville ikke ha anbefalt noen å gamble på å kjøpe en skjerm som kanskje er dårligere enn den han har fra før. Det er ikke mange lappene ekstra før han får en som er bedre enn den han har.

Lenke til kommentar

Jeg uttalte meg på grunnlag av specsa jeg fant på begge skjermene. Jeg kunne ikke se at skjermen han hadde var spesielt gammel og dårlig. Jeg ville ikke ha anbefalt noen å gamble på å kjøpe en skjerm som kanskje er dårligere enn den han har fra før. Det er ikke mange lappene ekstra før han får en som er bedre enn den han har.

 

Ok, blingsa litt her... så ikke TS har fortalt hvilken TV han hadde, leste det som at det var 2 TV-er han vurderte.

Lenke til kommentar

Hei. Sitter nå med denne tven: Samsung B550. Nå ser jeg at elkjøp selger en LED-tv til 2500 kr: Samsung UE42F5005.

 

Ok, blingsa litt her... så ikke TS har fortalt hvilken TV han hadde, leste det som at det var 2 TV-er han vurderte.

 

Joda, TS forteller at han sitter med den første TVen ;)

 

Eg fant denne testen: http://reviews.cnet.co.uk/tvs/samsung-b550-le40b550-review-49304221/

 

Det ser jo absolutt ikkje ut for at det TS har er en dårlig TV. Han må nesten gå på Elkjøp sjølv og vurdere, for når eg har lest den testen vil eg ikkje annbefale å kjøpe uten å sammenligne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...