Gå til innhold

Augustfest 2013 - RahRahna - Rogaland


Anbefalte innlegg

Hei, ny fyr her:)

Har valgt et ganske vidt tema, men skal prøve å holde meg til bilder som fremhever Rogaland som et reisemål.

 

Bruker: RahRahna

Deltager nivå: Kandidat

Team: Rogaland

Utstyr: Sony NEX-5 med 3,5-6,3/18-200 objektiv. Kommer til å bruke det kammeraet for det meste.

 

post-311875-0-72245200-1375379521_thumb.jpg

200mm / 5.31

Dagens bilde er av Steinkobber like innenfor Hengjanefossen i Lysefjorden

 

All kritikk er interessant

 

Edit:lagt til litt info

Endret av RahRahna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digger temaet og ideen. Rogaland er et flott sted. Veldig søtt motiv. Fine refleksjoner i vannet. Det er et skarpt lys som er vanskelig å ta bilde i. Selene forsvinner litt i bakgrunnen siden de er lik farge og de er litt små. Så prøv å isolere de bedre fra bakgrunnen. Kan du så gå nærmere så gjør det.

Vi gleder oss videre til å se flotte bilder fra Rogaland. Siden du er i Lysefjorden, får vi se Prekestolen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker så meget for tilbakemeldingene, skulle ønske jeg kom meg nærmere og lavere Steinkobbene.

Var på jobb på en av turist båtene som går innover i lysefjorden, måtte klatre opp i masta for fri sikt :)

 

Substitute: Joda må prøve å få med Preikestolen også iløpet av Augustfesten blir nok mangen turer innover fjorden.

 

Kamuflasjen til Steinkobben er det ingenting å si på, må nesten røre litt på

seg før en ser den langt ifra.

Lenke til kommentar

Det er jo klasseforskjell mellom bilde 1 og bilde 2. Veldig flott lys og herlig refleksjon av lyset på veien. Jeg kjenner ikke stedet, men liker det jeg ser. Fin kontrast. Du har klarat å skape en flott dybde med silhuettene av bygninger som strekker seg utover den våte asfalten.

 

Bare en tanke. Du skrev at du ville sette Rogaland på kartet. Er dette et kjent sted som du vil fremheve for turister? Jeg synes det er en god tanke at Rogaland er fint selv om det regner, eller at etter regnet er over så kommer det fine lyset. Men for meg kunne dette bildet vært hvor som helst. Hva vil du vise for at folk skal få lyst til å se mer av Rogaland? Hva er det du liker godt med stedet?

Lenke til kommentar

Tanken bak bilde / området jeg tok bilder i er at det er mye fint å se selv om en går bort ifra de vanlige turist attraksjonene.

Det er jo mangen fine turist attraksjoner men av og til er det mer interessant med en "random spasser tur" mye fint å finne som turist også.

 

Jeg bør nok bli bedre å skrive litt mer om hvor bildene blir tatt og slikt:)

 

Lyset var fantastisk igår, kunne nok blitt noen fine bilder utover byfjorden i Stavanger med litt småbåter også :)

 

Preikestolen er nevnt, skulle det være andre forslag / utfordringer fra Stavanger, Sandnes området så skal jeg ivertfall prøve å få dem med:)

Endret av RahRahna
Lenke til kommentar

Skulle det være andre forslag / utfordringer fra Stavanger, Sandnes området så skal jeg ivertfall prøve å få dem med:)

 

Det er så mye flott, Solastrand, Sverdene i stenen ute der med Madla, vakre Stavanger Brygge, jentene i Stavanger ;-), utelivet i Stavanger, de flotte bakgatene, IKEA (nei gudbedre, bare tulla), mye mye mer.

Lenke til kommentar

Da var Geoparken også på listen min:)

 

Alltid gøy å se ting med nye øyne, kan jo ikke bare vandre rundt i "turist feller"

 

Dag 04 Oljemuseet - Helideck

 

Dagens bilde ble av ene miniatyr modellene på oljemuseet.

Prøvde å holde meg til det nye 30mm macro objektivet idag:)

 

Ser nå i ettertid at forkanten av helidecket er litt ute av fokus

post-311875-0-88511900-1375649246_thumb.jpg

 

f/4,5

1/250

30mm

 

Er glad jeg ble med på Augustfesten, på tide å prøve å ta bilder med mål og mening:)

 

Edit: Hadde vist greid å doublepost i en post?

Endret av RahRahna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...