Gå til innhold

Android-nettbrett suser forbi iPad


Anbefalte innlegg

Har både tablet og mobil med android, og bruker mange av de samme appene.

De ser flott ut på begge deler.

f.eks Reddit appen fungerer utmerket på mobilen, og på tabletten fungerer den enda bedre med at den deler seg i 2 slik at man får utnyttet skjermarealet bedre.

 

Sånt høres bra ut.

Har egentlig lyst på en android-tablet, men vil være helt sikker på at app-utvalget er der, og at det er tilstrekkelig optimalisert. Man kan snakke så mye man vil om hardwaren, men software er etter min mening langt viktigere når du faktisk skal bruke enheten.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle apps som blir laget for Android 4.x i dag blir laget for å fungere både på smarttelefon og tablet. Og her fungerer dem på nøyaktig samme måte, så har du f.eks kjøpt et program på Play Store, så slipper du å kjøpe den på nytt som tablet utgave.

 

Er jo bare tull å lage en sepparat app for en tablet når begge deler kan intergeres i samme app.

 

Jeg ser ofte at når tablets med Android blir testet, så får de kritikk for manglende app-utvalg. Jeg regner da med at de sikter til apper som er optimalisert for høy oppløsning ved at de utnytter oppløsningen ved å fylle skjermen med mer innhold og ikke bare skalerer opp GUI slik man ser det på en mobil. Oppløsningen spriker jo noe voldsomt på Android-enheter, fra 1024x600 på enkelte nettbrett til 2560x1600 på de beste. Da lurer jeg på hvordan det er mulig for utviklerne å designe/tilpasse appene sine slik at de ser best mulig ut på alle enheter.. helt likt kan det umulig bli, når det heller ikke er noen standard på aspect ratio. TV2 har enda ikke greid å lage en Sumo-app til Android, det er for meg en indikasjon på noen av utfordringene som ligger i dette, og at iPad fortsatt er det sikreste valget.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...