Gå til innhold

Augustfest 2013 - HelenaN - Prosjekt: Mennesker i urbane omgivelser


Anbefalte innlegg

Mange takk Substitute og Mr. Sanders! Hyggelig at dere liker det.

 

Forresten, når jeg var i byen igår var det en som tok bilde av meg med DSLR når jeg passerte en meter fra ham. Egentlig bryr jeg meg ikke når noen tar bilde (det har skjedd mange ganger för), men når det var så närt föltes det litt rart. Jeg gikk dog fort, så mest trolig ble det ikke noe brukbart bilde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget fine bilder HelenaN.

 

Nå er det slik med meg også at jeg ikke liker å bli tatt bilde av, om det er noe som er felles for alle fotografer aner jeg ikke. ( men jeg tror nesten det ;-) ) Men jeg tenker slik at: jeg tar bilder av andre og da ville det være feil å nekte andre å ta bilder av meg. Men det er nå min filosofi .. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk Raggsokka, Nelson09, Mr. Sanders og Targa_PC! Artig at smak varierer så.

 

Takk også til Lars, Annette og Targa for inspill om fotograferingen.

 

Nå er det slik med meg også at jeg ikke liker å bli tatt bilde av, om det er noe som er felles for alle fotografer aner jeg ikke. ( men jeg tror nesten det ;-) ) Men jeg tenker slik at: jeg tar bilder av andre og da ville det være feil å nekte andre å ta bilder av meg. Men det er nå min filosofi .. ;-)

 

Der er jeg helt enig! :) Jeg har som sagt ikke noe imot at folk tar bilder av meg ute på gatene. Jeg gjör jo det selv og da får jeg tåle at folk gjör det samme mot meg. Det var bare at det var på så ekstremt närt hold som gjorde at det föltes litt rart.

 

PS. Som de fleste sikkert vet (eller har skjönt) er jeg svensk, men vil bare si det så dere forstår når jeg velger feil ord eller gjör andre språkfeil.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Jeg har jo utfordra meg selv til å gå ut og ta bilder av fremmede mennesker. Merker at man skal være varsom for å få lov og man har alt å tjene på å være forsiktig. Det å spør om lov er et absolutt krav før man starter knipsing. Sikkert også brudd på noen lover, men i hvert fall brudd på god folkeskikk.

Lenke til kommentar

Mr. Sanders i det tilfellet skulle hun kanskje ha ventet til de var ute av bildet?

 

Leser også her om tilfeldig fotografering på gata. Folk som skiller seg ut på en eller annen måte vil alltid være et yndet motiv, og hvis ingen av disse fotografene fikk "lov" til å utfolde seg, ville populære kultbevegelser som gate fotografi vært en saga blott. Legendariske fotobyråer som Magnum Photos måtte ha slettet minst 70% av portføljen sin, men de gamle mesterne brukte riktignok film, så sletting var riktignok mer drastisk enn det er i dag med søppelkasseknappen.

Endret av DasMeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...