Gå til innhold

Augustfest 2013 - tomsi42 - Prosjekt transport-konstruksjoner


Anbefalte innlegg

Liker godt bildet av personen på tur over broen, funker fint. Masse harde og rette linjer. Fine kontraster mellom de lyse og lette skyene og de mørke og tunge fjellene. Savner på en måte litt mer kontrast i midten av bildet? Og kanskje en bitteliten økning i eksponeringen rund baut?

Takk. Jeg kan være enig at det burde vært mer kontrast midt i bildet - muligens også struktur. Skal ikke protestere mot at det burde vært en ørliten økning i eksponeringen. Førstnevnte krever at jeg må jobbe med adjustment brush, og det er noe jeg helst unngår (da jeg suger på det ...)

 

Det er mulig jeg kommer med en v2. mot slutten av festen; denne er en kandidat til sluttserien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du velger denne i sort -hvitt ?

Ja, det er lov. Grunnen til at jeg velger s/h her, er at jeg har s/h som en del av utfordringen.

 

I tillegg, så ble denne tatt i grått vær, så dette bildet er faktisk ikke så veldig spennende i farger. Jeg tror jeg har et bilde tatt på samme sted noen dager senere, i pent vær. Det kommer i såfall ut på flickr.

Lenke til kommentar

Jeg synes du tar den relativt krevende (selv for deg) oppgaven glitrende. Jeg ser frem til den dagen jeg behersker den vanskelighetsgraden. Ser at jeg har valgt stor nok utfordring for meg selv denne runden. Undres faktisk på om jeg klarer å fullføre etter reglementet.

Lenke til kommentar

Jeg synes du tar den relativt krevende (selv for deg) oppgaven glitrende. Jeg ser frem til den dagen jeg behersker den vanskelighetsgraden. Ser at jeg har valgt stor nok utfordring for meg selv denne runden. Undres faktisk på om jeg klarer å fullføre etter reglementet.

Takk for de vennlige ord. Fortsetter du med samme iver som du har vist i år; så er jeg ikke i tvil om at du går forbi meg om en stund. Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Under Tromsøybroa

9525680118_692acb9c1b_z.jpg

Dato: 11.08.2013
Utstyr: Panasonic G6 + PZ 14-42mm @ 1/320s; f/7,1; 16mm; ISO 160
Format: 4:5

 

Dette er det siste bildet fra broene i Nord-Norge som passer til utfrodringen. Jeg har flere, men de er mer egnet i farger.

 

Legger ved noen som ikke passet helt inn i spoileren under.

 

 

Det var vanskelig å finne et godt utgangspunkt for å ta et bilde av Tromsøbroa - mye ting i veien

9529205300_ecde8c8af1_z.jpg

Prøvde å ramme inn Ishavskatedralen med en gravemaskin, men jeg vet ikke helt ...

9534842129_31c90e43e1_z.jpg

Denne var en kandidat, men litt for likt annet jeg allerede har

9537626990_c7dc05f0c6_z.jpg

Her er et bilde fra undersiden av den lange broa mellom Kvalsøya og Håkøya

9524622416_19130da716_z.jpg

Og så et par fra undersiden av Sommarøybroa

9513267890_7bb0e2525c_z.jpg

9504816120_cbee399a85_z.jpg

 

Til slutt, den samiske teksten under Kvalsøybroa i farger

9521851329_d933752f16_z.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Skikkelig dimensjoner på de to siste bilden der ja--likte spesilet det siste, kan nesten høre vannet skvulpe.....

Takk. Du skal nok slite med å høre vannet skvulpe - dete r for mye trafikk over broen til det ;)

 

Imponerende..Bildet viser en sterk bro ! mer solid en "ikea" broa som kollapset i Trondheim. Bildet tydliggjør dette - slik jeg ser bildet.smile.png

Takk .Den er nok solid; den har tross alt stått i over 50 år.

 

Monumentalt bilde. Det siste bildet skulle jeg gjerne sett "2 meter mer til høyre og 2 meter lavere" for å få vanishing point.

Takk. 2 meter lavere hadde nok blitt vanskelig; kunne klart 1.70, ca. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...