Gå til innhold

Vil ha nytt treningsprogram


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå trent styrke i en 3 år, har ikke trena så veldig seriøst med tanke på kosthold, har hatt litt laber motivasjon men ønsker å begynne mer seriøst nå. Jeg har tidligere kjørt både RYP og 5x5 programmet med greie resultater, har vel ikke hatt helt riktig kosthold.

 

Vil si jeg har god styrke, men ønsker å få ned fettprosenten min nå. vet noen om et bra program for en som er litt viderekommen?

 

Litt info om meg:

185 cm høy

90 kg tung

18 år

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt, mer protein og mindre kalorier. Har har ikke tenkt til å ta proteinpulver eller noe slikt. Går med endel tunfisk,laks kylling og melk.

 

Og langt forklart?

Kostholdet har utrolig mye å se for hvilken fremgang du kommer til å få, samme om du skal bygge kropp eller miste fett. Ofte er det jo et ønske å kombinere de to, og da er det enda viktigere at kostholdet er på plass.

Lenke til kommentar

Og langt forklart?

Kostholdet har utrolig mye å se for hvilken fremgang du kommer til å få, samme om du skal bygge kropp eller miste fett. Ofte er det jo et ønske å kombinere de to, og da er det enda viktigere at kostholdet er på plass.

Følger ikke en kostholdsplan, men prøver så godt jeg kan å holde meg unna alt som er fy -fy. jeg har kostholdet så og si i orden så det jeg er ute etter er et treningsprogram.

Lenke til kommentar

Du kan ikke trene på samme måte når du prøver å gå ned i vekt, som når du prøver å gå opp i vekt (dette gjelder ikke utrente folk).

 

Generelt kan det være lurt å gå over fra et 5x5 program til et tilsvarende 3x5 program når du skal ned i vekt. Du vil bare slite deg ut med 5x5.

 

Kosthold er viktig, spesielt når du skal ned i vekt. Rundt 3g protein pr kg kroppsmasse skulle være greit. Litt mer enn 2g pr kg som holder når du går opp i vekt.

 

Finn ut hvor mye du spiser i snitt, og kutt 500 kalorier i en periode, så er du godt på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...