Gå til innhold

Nye Haswell Ultrabooker/Laptoper?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte på om og isåfall når Samsung kommer med nye haswell laptoper.

 

Jeg skal snart kjøpe ny laptop og skal ha Haswell (nei jeg er eingen fanboy, vil bare ha god batteritid og det nyeste).

 

Har sett litt på Sony Vaio Pro og den så meget bra ut, men spørsmålet er altså om det er noen som vet når Samsung, Asus og alle de andre slipper sine Haswell Laptoper. Syntes det har tatt uendelig lang tid...

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En medvirkende årsak til at ingen har det travelt er nok at PC salget er labert og de har lagrene fulle av gamle modeller, samt at haswell ikke er noen revolusjon. Er kun batteritid ved idle som er markant bedre, ytelse og batteritid ved belastning er bare litt bedre enn forrige generasjon.

Dog grafikksiden har fått seg et løft som kan være greit å få med seg i en ultrabook uten dedikert grafikk.

 

Det kommer nok ihvertfall før jul, et realistisk tidspunkt å lansere nye modeller er i forbindelse med IFA messen i begynnelsen av september, for så å komme på markedet i ukene etter messen.

 

Er forresten en tråd med samme emne allerede: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1524377

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Komplett kom med to nye Asus-modeller i dag:

 

http://www.komplett.no/search?q=S551

 

*Mangler FullHD skjerm

*Ikke allverdens batteritid

*Mangler bakbelyst tastatur.

 

I forhold til disse ankepunktene er prisen for høy.

 

Da hadde jeg heller valgt acer sitt alternativ i denne prisklassen:

 

http://cdon.no/elektronikk/15inch_acer_v5-573g-54201250aii_intel_core_i5-4200u_-_12gb_-_500gb_-_windows_8_-_15%2c6%22_-_geforce_gt7-23882848

 

Da får man FullHD IPS skjerm,og bedre dedikert grafikk for de som verdsetter det. Aceren har heller ikke spesielt imponerende batteri og mangler så vidt jeg vet også bakbelyst tastatur.

 

Ja det er noen haswell ultrabooks, men få/ingen toppmodeller. Da mener jeg FullHD IPS skjerm, bakbelyst tastatur og store batterier som gir minimum 7-8 timer med websurfing over wifi.

Lenke til kommentar

*Mangler FullHD skjerm

*Ikke allverdens batteritid

*Mangler bakbelyst tastatur.

 

I forhold til disse ankepunktene er prisen for høy.

 

Da hadde jeg heller valgt acer sitt alternativ i denne prisklassen:

 

Mangel på bakbelyst tastatur et ankepunkt? De fleste av oss klarer vel å skrive uten å se ned på tastaturet? ;)

 

Men aceren så bra ut ja, bortsett fra at den ikke har SSD. Vurderer å kjøpe, og så bare sette inn den SSDen jeg har i min nåværende laptop.

 

Toshibaen ovenfor så også veldig bra ut (edit: visstnok kan man ikke bytte ut HDD i den?). Bedre prosessor enn Aceren, men ikke noe dedikert grafikkort. Dog har vel de integrerte grafikkortene blitt endel bedre nå med Haswell?

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...