Gå til innhold

Sli eller et kort for 3x24" oppsett?


Akando

Anbefalte innlegg

Hei!

 

SKal endelig gå for et eyefinity opplegg bare med nvidia kort tenkte jeg. Så da lurte jeg på om jeg burde gå for 2x gtx760 eller 1 sterkere kort? Kjører en 2500k på 4,6ghz forresten.

 

Det som frister med 2x760 er at det ikke blir en så stor utgift med engang for jeg må kjøpe en skjerm til også.

 

 

Planen er da å kjøre BF4 feks på 3x1920x1080.

 

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er å kjøpe ett GTX 780, og kjøpe ett til om det ikkje er godt nok. Med slik opløsning så trenger man litt mere futt og minne på skjermkortet. 4GB minne på gtx 760 vil da heller ikkje hjelpe, da skjermkortet er for slapt.

 

en sammenlikning: Mine 3 stk GTX 680 lagger litt i det nyeste Metro spillet på "full grafikk" Med 2x Titan går det helt smooth. Fps messig ligger 3x 680 litt forran 2x Titan, men gtx 680 mangler båndbredden og ekstra minne.

Lenke til kommentar

Oisann det er såpass som må til :) Trenger strengt tatt ikke å ha alt av snadder på fullt, men det krever kanskje såpass alikevel for å kjøre ultra.

Trenger ikke ha alt på på fullt, men skal kjøre Ultra? Ultra betyr jo stort sett alltid at du kjører alt på fullt.

 

Hvis du absolutt skal ha Nvidia bør du gå for GTX 780.

 

Skjermene du kjøper burde ha både DVI og displayport-tilkobling.

Lenke til kommentar

Jeg er helt klart villig til å kjøpe meg et 780, men 2 stykker er over 10k, mens 2 760 er 5k. Var bare litt stor prisforskjell :) Men duger ikke 760 så duger ikke 760. Så enkelt er det!

 

Ser på tester av 780 at den får rundt 50fps på en del spill i ultra på 2560x1600 så da skjønner jeg at to sånne må til for høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Noen bedre alternativer fra AMD da, Arni? Kan vel ha ultra, men ikke fullt eyecandy? Men ja kan vel like greit ha bare high da :)

Du får ingen bedre alternativer fra AMD for øyeblikket, men et par 7970 GHz vil jo være en smule bedre om du er bevisst på pris/ytelse.

Ville dog vært litt skeptisk til dette alternativet inntil den oppdaterte driveren som fikser CFX (31. juli) blir testet.

 

Problemet med påstanden din "UItra, men ikke fullt eyecandy" er jo at fullt eyecandy er akkurat det samme som Ultra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...