Gå til innhold

Hemmelig rett har godkjent videre NSA-overvåkning


Anbefalte innlegg

Det eneste man kan gjøre i en slik situasjon er å kreve at Norske myndigheter ivaretar vår ytringsfrihet, anonymitet og rettigheter til å si vår mening, men oi , vi har vist fått DLD og ny Åndverkslov takket være byråkraten Hadjia Tajik.På tide å stemme på et parti som garanterer for at de grunnleggende rettighetene våre på nettet taes vare på.
Jepp, Hadia Tajik er akkurat hva som er problemet med politikere i dag. Vi har altfor få ekte arbeidsfolk som går inn i politikken, men i stedet "yrkespolitikere" som ikke vet hva det vil si å ha en "ordentlig" jobb, og som hovedsakelig har det i kjeften (hvorfor ha kunnskap selv, når man kan leie inn overbetalte konsulentfirmaer på statens regning). Vi kjenner sikkert den mennesketypen på arbeidsplassen vår - folk som elsker å ta æren for ting i offentlighet, men vrir seg ellers unna og lar andre ta grovarbeidet. Hadia Tajik er Jens Stoltenbergs fremmedkulturelle alibi og protesje, og hun er sikkert en skoleflink dame, men hun mangler reell livserfaring i arbeidslivet som egentlig burde kreves av en politiker, og dermed får man uinformerte/naive (fordi man ikke forstår hvordan viktige samfunnsmekanismer virkelig fungerer) OG kyniske (det blir et spill om å fremme egen karriere fremfor landets beste) politikere som Hajik, og lovendringer à la DLD og den nye Åndsverksloven hvor vanlige folk kan drive å spionere på andre.

 

Dette innlegget var så midt i blinken at jeg bare måtte finne frem den gamle diskusjon-kontoen!

 

Er så utrolig enig med deg i alt du skriver her.

Er det noe som skaper politikerforakt, så er det nettopp dette.

 

-J

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sukk.Nevnte det i en annen tråd men sier det igjen :Land of the free : My Ass!Det eneste man kan gjøre i en slik situasjon er å kreve at Norske myndigheter ivaretar vår ytringsfrihet, anonymitet og rettigheter til å si vår mening, men oi , vi har vist fått DLD og ny Åndverkslov takket være byråkraten Hadjia Tajik.På tide å stemme på et parti som garanterer for at de grunnleggende rettighetene våre på nettet taes vare på.
Blir Venstre på deg også da med andre ord?

 

Det blir det hvertfall på meg.

Lenke til kommentar

Hvor mange stater/land har et hemmelig rettsapparat. I Norge har man vel kun sivil og militær domstol?Hemmelig rett og slett ?[tullball]Ikke nok at man skal holde ingrediensen hemmelig, men selve retten (maten) også nå.[/tullball]

 

Nå kjenner jeg ikke amerikansk rettsvesen så godt, men håper virkelig dette er dårlig oversetting.

 

Så vidt meg bekjent er høyeste rettsinstans i USA , The supreme Court", eller tilsvarende vårt Høyesterett. Om de har en rettsforhandling som foregår bak lukkede dører, så er det en sak, men om de har, i all hemmelighet, opprettet en egen myndighetsgodkjent hemmelig rettsinstans som kan gå utenpå deres egen grunnlov og utenom Supreme Court, så er det ikke mindre enn virkelig skremmende.

 

Selv krigsrett er nedfelt i vår grunnlov, og må forholde seg til grunnloven.

 

At USA på denne måten bekrefter at de overvåker tilogmed sine egne allierte (ikke overrasket over at de gjør det, men at de innrømmer det), håper jeg virkelig for storpolitiske konsekvenser. En slik samarbeidspartner bør man i tilfelle distansere seg fra i langt større grad enn per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...