Gå til innhold

virre virre vapp på tv2


Anbefalte innlegg

hei er det noen som husker den serien som gikk på 90 tallet hvor to lag: jentene mot guttene konkurrerte mot hverandre i forskjellige ute i en jungel, hvor taperlaget ble senket ned i masse ekkelt gørr :p det var også en del andre sesonger også som blant annet foregikk oppe i et romskip, men jeg har ikke lyst å si så mye mer. jeg vil vite hva folk husker fra dette programmet. la nostalgien begynne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok her er noe av det jeg husker: Det var to lag med 3 stk på hvert lag: jentene mot guttene. Guttene i grønne T-skjorter og jentene i oransje. Pia og Per het programlederene. Det ble laget flere sesonger av dette programmet. de første sessongene var de i en jungel og i de siste var de i et romskip. i jungelen var det masse oppgaver og konkuranser lagene skulle igjennom. I begynnelsen når de ankom jungelen, måtte de løse en oppgave for å komme inn hovedporten til jungelen, hvis de ikke klarte det, måtte de krype igjennom en sånn edderkopphule med masse edderkopper og spindelvev. Så var det ordleken hvor lagene fikk utdelt brikker med forskjellige bokstaver som lagene skulle sitte sammen til flest mulig ord på 1 minutt. det laget som fikk flest ord vant en cd. Så kom den mest geniale konkurransen, sangkonkurransen. Der var konseptet av det var en mann som de kalte for dr. livingston som ikke kunne huske tekstene til de melodiene han spilte på piano. lagene skulle derfor synge de sangene han spilte og ville få poeng for hver riktig sang. lagene fikk svare/synge hver sin gang, men dersom for eksempel guttene ikke kunne svaret gikk spørsmålet til jentene og hvis de klarte det fikk de poengene til guttene, og i tillegg var det da jentenes tur, altså en dobbelsjanse. Det var pia som holdt kontroll på poengene, hun hadde en stol med to rør på siden hvor hun la oppi mandariner til det laget som fikk poeng. Lagene satt på en slags trehuske på hver sin side, som til en hver tid hang over et stort hull i bakken som var fylt med masse ekkelt gørr, husker det var en slange som drev å svømte rundt i gørret pluss at det også hang et karr med gørr over husken med masse insekter og ekkle saker oppi. det laget som tapte konkurransen, fikk sin huske senket ned i gørra og etter en liten stund fikk de dumpet karret rett i hodet :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer fælt på hva i alle dager du ønsker å diskutere egentlig...

 

hehe jeg har litt lyst å vite hva folk husker fra programmet hva de syntes hva morsomt og hvilket lag de heiet på osv, fordi det overasker meg hvordan det stadig kommer frem nye detaljer rundt dette programmet når jeg snakker med folk om det. :p jeg er en stor fan og har veldig lyst å se det igjen da kn du si hehe

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

hehe kult hva husker du fra programmet selv da ?

Husker det var en gang hun ene sa det er noe muffens og så spurte han andre hvor er det muffens hen da, og trodde hun mente det var muffins her:)
Lenke til kommentar

Husker det var en gang hun ene sa det er noe muffens og så spurte han andre hvor er det muffens hen da, og trodde hun mente det var muffins her:)

 

hehe morsomt det husker jeg ikke :p men jeg husker at programlederene hele tiden sa det viktigste er ikke å vinne men å ikke tape, fordi de som taper blir senket ned i jungelgørra hehe :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

hehe morsomt det husker jeg ikke :p men jeg husker at programlederene hele tiden sa det viktigste er ikke å vinne men å ikke tape, fordi de som taper blir senket ned i jungelgørra hehe :D

Hvor mange år varte programmet? finner ikke noe info om det på wiki eller noe
Lenke til kommentar

Hvor mange år varte programmet? finner ikke noe info om det på wiki eller noe

 

hmm de hadde noen sesonger med dette husker de var i en jungel og oppi et romskip og så har jeg hørt noe om en sesong under vann også men den sesongen husker jeg nesten ingen ting fra selv. tror det var fra midten av 90 tallet og frem til begynnelsen av år 2000

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

hmm de hadde noen sesonger med dette husker de var i en jungel og oppi et romskip og så har jeg hørt noe om en sesong under vann også men den sesongen husker jeg nesten ingen ting fra selv. tror det var fra midten av 90 tallet og frem til begynnelsen av år 2000

de med jungelen og romskip husker jeg faktisk, men ikke undervannsesongen, gikk vell bare glip av den:)
Lenke til kommentar

de med jungelen og romskip husker jeg faktisk, men ikke undervannsesongen, gikk vell bare glip av den:)

 

ja jeg heller husker svært lite fra den jeg også. i romskipet måtte taperlaget ta en sånn sklie ut av romskipet og rett opp i noe sånn gørraktige greier hehe :D det var nesten alltid jentene som vant da :p vi satt å så på dette hele søsksen flokken og heide på hvert våre lag hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...