Gå til innhold

Gaming-headset for et stramt budsjett...


GXT

Anbefalte innlegg

Bra du har kjøpt Siberia V2, jeg vil absolutt anbefalle USB lydkortet til dette headsettet, har fått kommentarer fra flere at det er en av de reneste miccene de har hørt, dessuten får du virtuel 7.1 surround med lydkortet, koster vel ikke mer enn 100-300kr ekstra. Et must! Lyd bildet blir noe helt annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del av grunnen til at jeg ønsker et lydkort er fordi at on-board lyden ustabil, lav og komplisert å sette opp. Om Sound Blaster Z kan snu på dette, gir jeg den gjerne en sjanse. Om jeg finner en god pris på lydkortet skal jeg gjøre hva jeg kan for å få tak i det (Lydkort + headset blir litt mer enn jeg planla, men er det verd det får det bare være :wee: ).

 

Uansett, hva er dommen når det kommer til gaming? Jeg ser at kortet alt i alt har fått greie tilbakemeldinger når det kommer til musikk (forstår forsåvidt at det ikke kan måle seg med et entusiastkort).

God lydkvalitet når vi snakker musikk er en kjempebonus som i seg selv gjør at jeg vurderer kortet. Om det har en positiv innvirkning på lydnivået i spill er det alt jeg trenger å vite for å være helt sikker (Da blir det bestilt så snart den neste lønningen er i boks :wee: ).

 

Jeg har hørt flere klage over ASUS sin driverstøtte, blant annet en av kompisene mine. Jeg fikk vite at han brukte UNi i stedet (sikkert det du mente).

Xonar DG er såpass billig at jeg nesten ikke har noen forventninger knyttet til det, men om driverstøtten er så dårlig, så tror jeg at jeg viker unna inntil videre.

Lenke til kommentar

Bra du har kjøpt Siberia V2, jeg vil absolutt anbefalle USB lydkortet til dette headsettet, har fått kommentarer fra flere at det er en av de reneste miccene de har hørt, dessuten får du virtuel 7.1 surround med lydkortet, koster vel ikke mer enn 100-300kr ekstra. Et must! Lyd bildet blir noe helt annerledes.

 

Det er noe jeg ikke har vurdert i første omgang med tanke på at jeg planlegger å fa tak i noe bedre(?) til desktop-maskinen. Jeg har planer om å få tak i et internt lydkort som kanskje er litt bedre på alt. Hadde jeg sett etter en enklere/billigere løsning hadde det kanskje stått på listen.

Uansett, flott å se at du er fornøyd, og takk for forslaget! Det er noe jeg kanskje skal vurdere når jeg driver med laptop-gaming.

 

Og jeg er kjempefornøyd allerede. Jeg ble positivt overrasket over mikrofonen med tanke på hva jeg gav for headsettet. Den leverer bra lyd i tillegg til å være rimelig praktisk. Om jeg noensinne får meg et nytt headset, er jeg sikker på at jeg kommer til å savne evnen til å trekke inn/ut mikrofonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...