Niklasp Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Kan spille av alle videoene dine, helt gratis.VLC vender tilbake til iOS
Complexity Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Årsaken for dette er ifølge MacStories at tredjepartsapplikasjoner ikke kan benytte seg har maskinvareakselerasjon for videoavspilling uten å bli rammet av Apples formatbegrensning. Seriøst? 1
Newton Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 Årsaken for dette er ifølge MacStories at tredjepartsapplikasjoner ikke kan benytte seg har maskinvareakselerasjon for videoavspilling uten å bli rammet av Apples formatbegrensning. Seriøst? Trejepartsutviklere må programmere mot de API-er og rammeverk som er i iOS, og kan rimeligvis ikke aksessere hardware direkte. For hardwareaksellerert videodecoding kan de benytte iOS MediaPlayer framework med de mest relevante videostandardene (MPEG-4, H.264).
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Trejepartsutviklere må programmere mot de API-er og rammeverk som er i iOS, og kan rimeligvis ikke aksessere hardware direkte. For hardwareaksellerert videodecoding kan de benytte iOS MediaPlayer framework med de mest relevante videostandardene (MPEG-4, H.264). Forstår du ikke at ikke alle vil bruke de? Hva tror du hadde skjedd om Microsoft skulle låse Windows til kun egen standard?
Newton Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Forstår du ikke at ikke alle vil bruke de? Hva tror du hadde skjedd om Microsoft skulle låse Windows til kun egen standard? Nå er det så vidt jeg vet tilsvarende begrensninger i Windows Phone, der man får hardwareaksellerert videodecoding kun med de codecs Microsoft har bestemt seg for å støtte - dvs. de samme som iOS støtter, pluss Microsofts proprietære WMV-format.
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 De færreste tenker på Windows phone, når ordet Windows brukes.
Anbefalte innlegg