Rubbs32 Skrevet 12. juli 2013 Skrevet 12. juli 2013 Sliter litt med kobling av dynamoet. Er det slik at B+ skal til batteriets pluss, D skal til ladelampen, W skal til turteller? Hvor er B- på dette dynamoet? Noen som kan meg?
Rubbs32 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Skrevet 12. juli 2013 Så resten av det jeg skrev stemmer? Men hvorfor er det to B+? Skal D gå til ladelampen og tilbake til batteriet? Er litt amatør...
sedsberg Skrevet 12. juli 2013 Skrevet 12. juli 2013 Er ikke ekspert selv men jeg tror du har rett. W går typisk til turteller, B+ er til batteri og minus er som oftest godset. Er 10 år siden jeg bytta sist selv.
Rubbs32 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Skrevet 13. juli 2013 Ok. Når jeg kobler W til ladelampen så trekker den strøm fra batteriet.. skjønner ikke hva som er galt.. dynamoet starter ikke å lade heller før W er koblet til. Noen som har peiling?
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Skrevet 13. juli 2013 Du har ikke en B+ og en D+? Dynamoen må ha spenning for å lade. Jeg trodde dette muligens var D+. Ofte er det denne som går til lampa i dashbordet.
Rubbs32 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Skrevet 13. juli 2013 Så det er i hovedsak slik det skal se ut for at dynamoen skal lade? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=17742
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Skrevet 13. juli 2013 Det er slikt jeg har forstått det ja. Med den koblinga vil dynamoen forresten ikke lade hvis pæra i dashbordet ryker. Er flere som har bytta batteri og dynamo når det bare var pæra som var gåen. Ikke alle biler er laga så teit vel og merke.
Leo_ Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Går an å legge en paralellmotstand over pæra, da skal den begynne å lade selv om pæra er defekt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå