Gå til innhold

SIM-Kort sitter fast inne i et Lenovo Nettbrett


xMeno

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med nettbrettet mitt, har klart å sette fast et mobil SIM-Kort i en slot som ikke er ment for det Sim-Kortet. Siden det passet akkurat, trodde jeg det SIM-Kortet var ment for den slotten, men nå sitter det lang nede i nettbrettet og jeg får det ikke ut. Noen som har noen idé hvordan jeg kan få det ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er plass nok: Skjær til en tilsvarende bred bit av tynn men stiv plast. (Youghurtbeger-lokk eller lignende.) Sett dobbeltsidig tape på den, og stikk den inn og press mot simkortet så det limer seg til tapen.

 

Geir :)

 

Har dessverre ikke mulighet til å gjøre det før i morgen, men det skal jeg prøve. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
xMeno skrev (På 10.7.2013 den 17.39):

Har et lite problem med nettbrettet mitt, har klart å sette fast et mobil SIM-Kort i en slot som ikke er ment for det Sim-Kortet. Siden det passet akkurat, trodde jeg det SIM-Kortet var ment for den slotten, men nå sitter det lang nede i nettbrettet og jeg får det ikke ut. Noen som har noen idé hvordan jeg kan få det ut?

Hvordan gikk det. Har samme problem.

Lenke til kommentar
Solber'n skrev (23 minutter siden):

Hvordan gikk det. Har samme problem.

Kor mykje av SIM-kortet kan du sjå, og kva har du av plass?

Dersom du har prøvd trikset over med ei tynn plaststripe med tape så kan du prøve med ei stripe aluminium frå ei brusboks i staden for plast. Du kan enten prøve på nytt med dobbeltsidig tape, eller så kan du prøve å brette ein skarp 90 graders kant på enden av aluminiumstripa med ei tang. Kanten bør ikkje være meir enn ca 1 mm. Når du då fører stripa inn så vil bretten rette seg ut fram til du når baksida av SIM-kortet der bretten forhåpentlegvis vil rette seg ut og fungere som ein krok på baksida av SIM-kortet slik at du kan da ut kortet. 

Det enklaste er ofte å bruke ein tynn pinsett som er spiss, altså ein presisjonspinsett meint til tekniske ting og ikkje napping av hår. Ein slik pinsett vil du kanskje klare å trykke mellom SIM kortet slik at du får godt tak og kan dra med litt makt. Dette fungerer best der SIM-kortet har kilt seg fast.

Du kan også prøve å stikke ei tynn når inn i plastkortet frå ein skrå vinkel og på den måten gradvis pirke ut kortet ved at nåla grev seg delvis inn i plasten slik at du får tak. Merk at dette krevet stor nøyaktig heit då det er stor fare for å presse kortet inn igjen ved neste nålestikk om vinkelen ikkje er spiss nok.

Du kan også prøve med ein liten dråpe superlim på spissen av ein tannpirker som du limer mot kortet og deretter drar i tannpirkeren etter at limet har tørka, men også her er det stor fare for å gjere vondt verre om du ikkje er nøyaktig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...