Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] oppsigelsestid på leilighet


Yoho!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har slitt med mugg i leiligheten en stund, og den siste tiden har jeg følt meg litt dårlig (skal til legen neste uke)

 

Jeg har bodd her i et år nå, og jeg fant ut her omdagen at utleieren var fullt klar over muggen i leiligheten jeg bor i! Snakket med en tidligere som bodde akkurat i den leilighet, det var derfor han flyttet ut.

 

Da jeg flyttet inn i leiligheten nevnte han aldri om noe mugg i det hele tatt.

Skal si opp leiligheten løpet av uka, er dette en god nok grunn til å slippe unna oppsigelsestid, og hvilke lover har jeg på min side?

 

Håper noen kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal mykje til at ein mangel gir grunnlag for å heve leigeavtalen. For å kunne heve avtalen så må det være snakk om vesentlig mislighold frå utleiger sin side.

 

For TS så vil det nok være mest fornuftig å pårope seg mangelen med krav om å få retta mangelen. Du vil også kunne ha anledning til å kreve erstatning for dine utgifter (lege) og eventuellt kreve avslag i leiga fram til utleigaren har utbetra mangelen.

Lenke til kommentar

Hvis utleier holder tilbake opplysninger som utleier må ha hatt kjennskap til, og kjennskap til denne opplysningen med rimelighet ville ha hatt innvirking på avtalen så er det en mangel. Når innvirkingen på avtalen hadde vært at leietager ikke ville ha inngått kontrakten så er det så graverende at det er hevelsesgrunn etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...