Gå til innhold

DVD-spiller: Pioneer DV-656A vs. H/K DVD25


megavolt

Anbefalte innlegg

(fant ikke noe bedre sted og poste dette enn lagrinsmedier)

Så, hvilken burde jeg kjøpe:

 

Pioneer DV-656A eller Harman/Kardon DVD25 ?

 

Skal brukes med projektor så progressiv scan er jo en fordel (Pioneer'en har bare progressiv scan i NTSC, dvs. bare 480p med prog.scan i PAL :().

 

Sånn sett er jo H/K'en best siden den har "full støtte" for progressiv scan. En mulighet er også å kjøpe en projektor med innebygd progressiv scan.

Men Pioneer'en har jo støtte for både DVD-Audio og SACD :D:D:D :woot:

 

(det er desverre ikke aktuelt :( og kjøpe H/K DVD 40 til 5000kr selv om den er overlegen og har støtte for DVD-Audio)

 

Og den har også komponent video utgang men progressiv scan er som sagt bare i NTSC, ikke i PAL.

 

Så enkelt og greit; hvilken ville du valgt?

 

Er veldig i tvil, klarer ikke å bestemme meg.

 

Skriv gjerne hvorfor og...

 

Begge koster 3000kr og jeg skal ha de i sort (H/K'en er bare i sort, Pioner'en kan kjøpes i både sølv og sort)

 

DV656_xl.jpg

 

DVD25_xl.jpg

(klikk på bildene for link til butikk som selger de)

 

Link til produktside DV 656

Link til produktside DVD 25

 

Hvilken projektor jeg skal velge vet jeg ikke enda...

"Tjah... Personlig er jeg ikke overbevist av spec. og tester av PTAE200. Det kommer litt an på hvor kresen du er. Jeg ville også vurdert Infocus X1 som "bare" betyr 3000,- opp fra PTAE200. Hovedproblemet med PTAE200 er såvidt jeg kan skjønne en ganske tydelig screendoor (hønsenetting-effekt), noe som begrenser hvor mye du kan blåse opp bildet.

 

Så du må nesten selv vurdere ut fra spec. PTAE200 er ingen dårlig prosjektor, det er bare det at det er så mange som er en del bedre for litt mer penger. Det er også en del andre alternativer i prisleiet mellom PTAE200 og Infocus X1 som er verdt en titt. Mitt råd er å vente litt nå. Det er høstslepp for nye prosjektorer (som Sanyo Z2), og det vil føre til prisnedsettelser på eksisterende modeller. Sett pengene på høyrentekonto og vent til januar. Da er det kjøpers marked siden "alle" er blakke etter jula."

(Tatt fra en tråd i AVforum)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...