Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir registerreim byttet når motoren byttes?


Anbefalte innlegg

For å svare på topic så hadde det vært fint med litt ekstra informasjon, ble det byttet til en fabrikkny motor, eller ble det byttet til en annen brukt motor, ble motoren som satt i demontert og kunn blokk og topp byttet?

Om blokk og topp ble byttet så vil det mest sannsynlig grunnet jobben med demontring og det at man må ha av reima uansett føre til at reima ble byttet, om det er fabrikkny motor kommer denne mest sannsynlig med ny reim ferdig montert. Om det ble byttet med en annen brukt motor ble det mest sannsynlig ikke byttet reim med mindre den motoren allerede var i nærheten av sitt tidspunkt for bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det gjelder alle motorer og bilmodeller, skiftet ikke reim sist jeg skiftet dynamo selv om den satt på.

 

Hvordan har du klart å oppnå å skrive så mange innlegg her når du er så på jordet som dette...?

 

Vet det er tilfelle på de fleste modeller, problemet er at TS ikke opplyser hvilken bil det er så da må jo svaret gjelde ALLE biler og modeller på markedet, tviler på at det er tilfelle.

 

Å derfor svare slikt generelt kan gjøre at TS kanskje må bytte motor igjen på grunn av ett IDIOTISK svar som man fikk på diskusjon.no

 

REGREIM er INNI en motor på ALLE biler/motorer!

 

Det er selvsagt alltid noen som ikke skjønner når jeg setter ting på spissen!! :p

 

Ja det er jo en fin måte å ro på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

REGREIM er INNI en motor på ALLE biler/motorer

 

NEI!!

 

 

Hvordan har du klart å oppnå å skrive så mange innlegg her når du er så på jordet som dette...?

 

Ser vel ut som du kan enda mindre enn meg!

 

 

Ja det er jo en fin måte å ro på...

 

Det var ikke å ro!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, det var jo en veldig kategorisk uttalelse... Eksempel:

Comes complete with all accessories (starter motor, alternator, water pump, complete fuel injection system)

 

Den Isuzu-motoren har vel tannhjulsoverføring i registeret, ikke verken reim eller kjede, men det forandrer ikke selve poenget -hva som følger med og ikke følger med på "en fabrikkny motor" er langt fra svart/hvitt, og det finnes alle mulige varianter fra "short block" (blokk, veiv og intet annet) opp til motor med starter, dynamo, hele dieselsystemet, til og med radiator i enkelte tilfeller...

Lenke til kommentar

Det tryggeste mtp registerreim bytte, er å heller bytte en gang for mye om man er usikker på dette.

Jeg anbefaler alle jeg kjenner å bytte regreim etter bruktbilkjøp, om forrige eier ikke kan gi informasjon på når denne er byttet. Samme vil jeg anbefale ved motorbytte, om man ikke her 100% sikker på om denne reimen kom ny ved motorbytte, eller om det ble brukt gammel reim.

Kostnaden for bytte av registerreim er veldig lav sammenlignet med konsekvensen av å la det være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...