Gå til innhold

Sår hals etter høvel (ødelagt barbermaskin), noe som hjelper


sxxxe83

Anbefalte innlegg

Som sagt sår hals etter høvel barbering... Brukte maskin da jeg var i militæret Garden vel og mærke, måtte ta høvel på tørr hud også noen ganger siden sersjant "pikk pakk" ikke var fornøyd, men poenget var at maskina gikk til helv... en uke el noe før jeg dimma, og måtte da bruke høvel, og siden da, så har jeg fått så sinnsykt sår hals,. masse sånne små sår "kvise" liknende greier, bruker no aloe vera, i ny og ne, men det ser ikke ut som om det funker noe særlig..

 

Så derfor tenkte jeg skulle stikke innom "søppel" og heve ut et spørsmål her, og håpe på et fornuftig svar, kanskje også noe som hjelper :)

 

Mvh Torgeir...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok barberskummet du reagerer på. Hadde det selv for et par år sida. Kom av at jeg brukte en litt "sterk" barberskum. Bytta til en litt mildere og problemet var løst. Tviler i grunn på at du reagerer på selve barberingen. Dvs. om du ikke kutter opp halve halsen/kinna (og strør på med eddik) hver gang du skal barbere deg :p

Lenke til kommentar
Det er nok barberskummet du reagerer på. Hadde det selv for et par år sida. Kom av at jeg brukte en litt "sterk" barberskum. Bytta til en litt mildere og problemet var løst. Tviler i grunn på at du reagerer på selve barberingen. Dvs. om du ikke kutter opp halve halsen/kinna (og strør på med eddik) hver gang du skal barbere deg :p

 

 

Okey... hmm, skal se litt på den der... en kammerat bruker nivea eller no tror jeg, syns å huske at han nevnte det en gang, sku visst være mild og god for huden...

Lenke til kommentar

bla sår hals.. bla bla...

 

Så derfor tenkte jeg skulle stikke innom "søppel" og heve ut et spørsmål her, og håpe på et fornuftig svar, kanskje også noe som hjelper :)

 

Mvh Torgeir...

 

hehe håpe på et fornuftig svar.... :green:

 

uansett ta å kjøp deg Gel baser barberskum, med Aloevera! <--(skrives d sånn..??) De er litt sånn grønn aktig på farge, og d er Gilette som selger de. Dette funker meget bra, bruker d selv... :wink:

Lenke til kommentar

Først: sørg for å varme og væte huden SKIKKELIG!. Det skal nærmest renne av trynet. Deretter masserer du barberskummet skikkelig ut over ansiktet - det skal få en litt "tykk" konsistens. Bruk aldri sløve barberblad, og barber ikke mot skjegget. Skyll høvelen mellom hvert drag, i varmt vann. Ikke bruk kraftig press på høvelen - den skal ligge an mot huden, med et mildt press. Når barberingen er over, skal du først vaske ansiktet med varmt vann, deretter iskaldt. Det får porene til å trekke seg sammen, og hjelper mot sår hud. Til slutt bruker du en god after shave krem som tilfører huden mye fuktighet - smør godt inn. Har du sår hals, ikke bruk parfyme basert på alkohol!

 

Årsaken til at du får sår hud, er at huden reiser seg med skjegget, slik at det oppstår en liten "topp". Når du barberer, kutter du av denne toppen, og det fører til at huden blir irritert.

 

Med min skjeggvekst har jeg måttet lære meg grundig og korrekt barbering - hvis ikke hadde jeg sett ut som nordens siste huleboer! :)

Lenke til kommentar
Først: sørg for å varme og væte huden SKIKKELIG!. Det skal nærmest renne av trynet. Deretter masserer du barberskummet skikkelig ut over ansiktet - det skal få en litt "tykk" konsistens. Bruk aldri sløve barberblad, og barber ikke mot skjegget. Skyll høvelen mellom hvert drag, i varmt vann. Ikke bruk kraftig press på høvelen - den skal ligge an mot huden, med et mildt press. Når barberingen er over, skal du først vaske ansiktet med varmt vann, deretter iskaldt. Det får porene til å trekke seg sammen, og hjelper mot sår hud. Til slutt bruker du en god after shave krem som tilfører huden mye fuktighet - smør godt inn. Har du sår hals, ikke bruk parfyme basert på alkohol!

 

Årsaken til at du får sår hud, er at huden reiser seg med skjegget, slik at det oppstår en liten "topp". Når du barberer, kutter du av denne toppen, og det fører til at huden blir irritert.

 

Har du bijobb i gillette?

Lenke til kommentar

WOW :o

 

Mange gode tips her ja...

Det var fint, skal prøve meg frem ut i fra forslagene, og være litt forsiktig ettersom huden er litt sart... Er litt rart ettersom jeg aldri før har hatt dette problemet... I begynnelsen av min "millitære" karriere som "store" menig wulf :lol: så brukte jeg høvel og det gikk helt fint...

 

Men skal prøve ut i fra tips fra han som hadde "bijobb i gilette" :)

takker for gode og fornuftige svar...

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...