Gå til innhold

Tips til formulering av klage på BI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør i alle fall prøve å formulere noe selv (eller dele det du har) om du ønsker hjelp med klagen. Tviler på at noen kommer til å skrive en klage for deg uten innsikt i hva du mener er feil med karakteren din. Om du ikke veit hva du skal skrive har du muligens ingen grunn (eller sjanse) til å få godkjent klage.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Du bør i alle fall prøve å formulere noe selv (eller dele det du har) om du ønsker hjelp med klagen. Tviler på at noen kommer til å skrive en klage for deg uten innsikt i hva du mener er feil med karakteren din. Om du ikke veit hva du skal skrive har du muligens ingen grunn (eller sjangse) til å få godkjent klage.

 

Det jeg er ute etter er generelle momenter som man kan bygge en klage på.

 

Jeg skal selvfølgelig skrive klagen selv.

Endret av Halden88
Lenke til kommentar

Du bør i alle fall prøve å formulere noe selv (eller dele det du har) om du ønsker hjelp med klagen. Tviler på at noen kommer til å skrive en klage for deg uten innsikt i hva du mener er feil med karakteren din. Om du ikke veit hva du skal skrive har du muligens ingen grunn (eller sjangse) til å få godkjent klage.

 

Her er jeg litt forvirret... det er vel ikke slik at man får meholde eller ikke medhold.

 

Har man ikke krav til å få gjennomgått eksamen fra en annen sensor som ikke skal hvite navn eller tideligere karakter på bevarelsen?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Finansregnskap og regnskapsanalyse, fikk en D.

 

Har fått karakterbegrunnelse.

 

Jeg var visstnok noen få prosentpoeng unna Cen.

Av totalt 8 oppgaver var 6 av oppgavene delvis godt besvart og 2 av oppgavene svakt besvart.

Ut fra begrunnelsen bør du finne fram til hva du har gjort bra og framheve det som en grunn til å få høyere karakter. Gå også inn på @BI og finn fram karakterskalaen og vinkle styrkene i besvarelsen din inn mot det som kjennetegner en C og si at det ikke akkurat ligner på det som kjennetegner en D.

Lenke til kommentar

Ut fra begrunnelsen bør du finne fram til hva du har gjort bra og framheve det som en grunn til å få høyere karakter. Gå også inn på @BI og finn fram karakterskalaen og vinkle styrkene i besvarelsen din inn mot det som kjennetegner en C og si at det ikke akkurat ligner på det som kjennetegner en D.

 

Litt usikker på hvilken karakterskala som du referer til, er det denne fra @BI:

C = God

Jevnt god prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Kandidaten viser god vurderingsevne og selvstendighet på de fleste områder.

D = Nokså god

En akseptabel prestasjon med noen vesentlige mangler. Kandidaten viser en viss grad av vurderingsevne og selvstendighet.

 

?

Endret av Halden88
Lenke til kommentar

 

 

Her er jeg litt forvirret... det er vel ikke slik at man får meholde eller ikke medhold.

 

Har man ikke krav til å få gjennomgått eksamen fra en annen sensor som ikke skal hvite navn eller tideligere karakter på bevarelsen?

 

Slik jeg har forstått det får den nye sensoren vite den gamle karrakteren.

Lenke til kommentar

Ut fra forklaringen så virker D som en fortjent karakter.

Det er mye lettere å klage på skjønnsmessige fag som Bedriften,org,mikro.

 

Dette er et praktisk fag med 2 streker under svaret, og derfor setter de karakterer ut fra hvor mange % riktig du har. Derfor skal du kunne påvise at noen av dine svar er riktige til tross for at det avviker med fasit, for at du skal gå opp en karakter.

 

Jeg klaget en B på mikro opp til en A, men det var fordi jeg benyttet en alternativ løsningsmetode og refererte til at det var på årets pensum, og burde bli belønnet. Sensor savnet også et tekstsvar på opg. 4, som jeg hadde svart fra før av på opg 3.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det får den nye sensoren vite den gamle karrakteren.

 

ny sensor får hverken tilgang til gammel karakter eller karakterbegrunnelse.

 

 

jeg har klaget to ganger med hell i begge tilfellene. kan si litt mer senre, da jeg har dårlig tid.

Endret av turana
Lenke til kommentar

 

 

ny sensor får hverken tilgang till karakter eller karakterbegrunnelse.

 

 

jeg har klaget to ganger med hell i begge tilfellene. kan si litt mer senre, da jeg har dårlig tid.

 

Når sensor selv sier at han gjør det velger jeg å tro på han, så det du sier stemmer ikke etter min erfaring.

 

Edit: I klagen skriver man også hva man fikk før, ny sensor ser vel også begrunnelsen for klagen.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...