Gå til innhold

Test: FRITZ!Box 6840 LTE


Anbefalte innlegg

Offtopic, jeg var positiv til 4G som hjemmebredbånd inntil Netcom åpnet 4G nettet dems for mobiltelefoner. Opplevde dårligere dekning. Falt fra 60% signalstyrke til under 20%. Hastigheten er fortsatt overkommelig. Ligger på ca. 10Mbps. Skulle gjerne ha byttet til noe annet da prisen er alt for stiv. 599 mnd for 100GB kvote er for lite dersom flere enn to bruker nettet. Men dessverre finnes det ikke noe alternativ her jeg bor, enda det er i Oslo.

 

Ontopic, skulle likt og visst om ruteren støttet bridging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus sine nye, AC66U og N66U, har veldig bra trådløst, både rekkevidde og fart. Men bruker du kabel er det hipp som happ. Har du mulighet for kabel anbefaler jeg det.
Får dessverre ikke brukt kabel da maskinen står i et annet rom enn selve ruteren som står stua. Skal ta en kikk på den N66U, synes det er litt mye å legge i en ruter når jeg har så svakt nett i utgangspunktet, men da slipper jeg kjøpe ny den dagen vi flytter.

 

Om kablet hastighet er bra nok, men trådløst er svakt, så vil helt klart hjelpe å få byttet ut til noe nyere. Vil tro den gamle telenor-ruteren ikke er veldig god på trådløst, så alternativt sette telenor-ruteren i bridgemodus (se oppskrift på telenors sider), og sett en skikkelig trådløsruter i mellom.

 

Om det bare er for å teste, så er det mulig å flytte kun det viktigste, mus, tastatur, skjerm og pc-boks. Kjøre testen, og så flytte utstyret tilbake igjen. Eller inviter med deg hjem noen som har bærbar, og få de til å teste for/med deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...