Gå til innhold

Beste bydel å kjøpe leilighet i Oslo?


Yelsent

Anbefalte innlegg

MERK: "Beste" kan så klart defineres på flere måter. Men først:

 

La oss si at jeg, en 24 år gammel student, teorietisk sett kunne velge og vrake i Oslos bydeler for å kjøpe leilighet sommeren 2013.

 

Pris? rundt 2,5 mil, pluss minus. For diskusjonens skyld er penger og finansiering ikke et problem, 2,5 mil ligger klare for bruk i banken.

 

Hvilken bydel er mest attraktiv å kjøpe i når man legger sammen flere faktorer som f.eks. eventuell prisstigning, "byliv", prisnivå, demografi, etc?

 

Jeg tror jeg hadde helt mot St. Hanshaugen. Kort vei til sentrale bydeler, pent strøk, urbant miljø uten å være for bohemt eller klysete (beklager, hipstere og sosser, setter pris på dere begge).

 

Hvilken bydel tenker dere? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

(Fant ikke en bedre forumkategori å poste denne i. Moderator kan gjerne flytte den til et mer passende sted dersom det finnes.)

Endret av Yelsent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MERK: "Beste" kan så klart defineres på flere måter. Men først:

 

La oss si at jeg, en 24 år gammel student, teorietisk sett kunne velge og vrake i Oslos bydeler for å kjøpe leilighet sommeren 2013.

 

Pris? rundt 2,5 mil, pluss minus. For diskusjonens skyld er penger og finansiering ikke et problem, 2,5 mil ligger klare for bruk i banken.

 

Hvilken bydel er mest attraktiv å kjøpe i når man legger sammen flere faktorer som f.eks. eventuell prisstigning, "byliv", prisnivå, demografi, etc?

 

Jeg tror jeg hadde helt mot St. Hanshaugen. Kort vei til sentrale bydeler, pent strøk, urbant miljø uten å være for bohemt eller klysete (beklager, hipstere og sosser, setter pris på dere begge).

 

Hvilken bydel tenker dere? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

(Fant ikke en bedre forumkategori å poste denne i. Moderator kan gjerne flytte den til et mer passende sted dersom det finnes.)

Jeg bodde på Majorstuen hele studietiden, og har vansker med å finne en mer egnet beliggenhet. Er ikke fra Oslo, og ingenlunde en soss... Dette området har fram til nå også vært blant de mest lukrative mhp prisstigning. Ellers er de fleste sentrumsnære områder gull. St. Haugen / Bislett er absolutt et område jeg ville vurdert om jeg skulle flytte til byen igjen.

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

St. Hanshaugen er fint. Ganske kort vei til nærmest alt, penere enn jeg så for meg, stor park i nærheten, mange butikker/kiosker i nærhet og 37 bussen som kjører nesten hele tiden. Tok meg +- 10 min å gå til Karl Johan, så om man ikke gidder å vente på buss er det ikke lange veien.

 

Flytter til Ullevål om en måned, og av det jeg har sett der virker det som en helt grei bydel og. Litt lengre til Jernbanetorget/Karl Johan, men fremdeles sentrumsnært nok for meg som har vært vant til 30ish min inn til sentrum hele livet.

Lenke til kommentar

Virker ikke som om at du går i fella. Men som man sier om aksjer: Kjøp heller en god aksje til fair-pris, istedet for et middels\under middels selskap til god pris. Samme mener jeg om leiligheter og eiendom, legg heller litt ekstra på bordet når du først skal handle.

Lenke til kommentar

Jeg syntes leilighetene som popper opp mellom Storo og Sinsen på Grefsen virker veldig fine. Du har park like i nærheten, t-bane, trikk og buss, you name it. Kort vei til marka, kort vei til sentrum, kort vei til universitetet og BI. Dessuten får de sørliggende leilighetene fantastisk utsikt over Oslo.

 

Ulempen er at ring 3 går på andre siden av T-banesporet som går like ved. Så må sørge for å få i blokk 2 eller 3 fra t-banen.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Jeg syntes leilighetene som popper opp mellom Storo og Sinsen på Grefsen virker veldig fine. Du har park like i nærheten, t-bane, trikk og buss, you name it. Kort vei til marka, kort vei til sentrum, kort vei til universitetet og BI. Dessuten får de sørliggende leilighetene fantastisk utsikt over Oslo.

 

Ulempen er at ring 3 går på andre siden av T-banesporet som går like ved. Så må sørge for å få i blokk 2 eller 3 fra t-banen.

 

Leier rett ved siden av der nå, faktisk. Like ved selve Sinsenkrysset. :)

 

Ganske fine de nye husene ja, men syntes ikke det er så koselig å bevege seg utendørs i det området. Bare masse trafikk og kaos. Men usikten er nok upåklagelig ja.

Endret av Yelsent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...