Gå til innhold

? Nokia må velge Android, før det er for sent


Anbefalte innlegg

Nokia bør satse på android i tillegg til WP. Suksessen til Samsung, HTC, Sony osv kommer i stor grad pga android. Både HTC og Samsung har vist at de både greier å lage meget gode WP og android-mobiler. Nokia sliter ekstra når de må konkurrere med andre kjemper i det knøttlille segmenten WP utgjør pr idag. Jeg håper å tror at WP etterhvert blir kan hevde seg i større grad dajeg mener det er bra for konkurransen, men enn så lenge har WP feilet stort gjennom alle år det har vært på markedet og aldri vært i nærheten av toppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier det jeg sa i begynnelsen av tråden

"Min søster skulle nå nylig ha seg en ny mobil. Valget hennes sto mellom iPhone eller en Android (Xperia Z tror jeg). Ingen Nokia telefoner var på den listen, av den enkle grunn at de ikke har nok app'er med windows phone (og de riktige app'ene).

Hun ente på en Xperia Z (eller V?).

Hennes krav til telefonen: Den skal kunne ta gode(/greie) bilder (her er Nokia knusende best), den måtte være god å holde i hånden og ha en grei skjerm, internett (wi-Fi) OG den måtte ha en del apper, blandt annet facebook, Instagram og snapchat(tror det var de appene) (noe Nokia Ikke hadde).

Vill driste meg til å si han hun er en god representant for i hvertfall ungdommer i rundt 16 års alderen når det kommer til mobil."

 

 

"Viktigste" appen som mangler for mange ungdommer/yngre voksne er instagram. Mange bruker den, og tror det er viktigere for mange av de, at de kan legge på "filters", legge det ut på instagram feed og sånt på greie kamerar, enn å kunne bruke en god kameramobil til å ta gode bilder med. Tipper det er en del som ikke bryr seg så mye om hva slags OS de har, men heller at de har et godt app utvalg. Eller det at de er godt kjent med mobilen og at mobilen er et bra merke (som i et godt merkevare, ikke nødvendigvis telefon), som også er en stor grunn til at mange i klassen jeg var i hadde iPhone. De var vant med UI'en, hadde brukt det før, hadde App'er fra Appstore der fra før OG det Apple er en kjent, stillig og populær merkenavn.

PS: Prøver ikke å si at iPhone'er er gode eller dårlige telefoner, men at de selger mye på merkevaren og på at folk har hatt det før.

 

Tipper det er relativt likt på Android. Bare flere telefoner å velge med.

Skummelt å prøve nye ting, man mister alle App's man hadde tidliggere (ved bytte av OS) og enn kan få mindre utvalg...

Lenke til kommentar

WP har Instance og Instagraph som fungerer utmerket ( Insragramlike)

WP er bedre integrert mot Facebook og Twitter enn hos iPhone og Android. Bygget inn i systemet...

Facebook Beta funker bra...

Er nok mer en redsel for å skille seg ut og ikke ha den samme iSaken som venninnene... ;)

 

Noen steder gjør WP det bedre enn iPhone...

http://wmpoweruser.com/as-windows-phone-is-poised-to-overtake-iphone-in-russia-operators-turn-on-apple/

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Det er ikke et rykte, det er sant. Tomi Ahonen hater Elop, og det gjør at alt han skriver framstår som halvgalt.

 

 

 

Elop is the worst CEO of all time, he has personally caused the biggest corporate downfall in the Global Fortune 500 history… Nokia share price, Nokia brand value, Nokia loyalty, all destroyed in the past 2 years and four months. Tomi Ahonen

 

Halvgalt??? Mere helgalt.....

 

worst-ceo.jpg?psid=1

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

 

 

 

Elop is the worst CEO of all time, he has personally caused the biggest corporate downfall in the Global Fortune 500 history… Nokia share price, Nokia brand value, Nokia loyalty, all destroyed in the past 2 years and four months. Tomi Ahonen

 

Halvgalt??? Mere helgalt.....

 

worst-ceo.jpg?psid=1

 

Ja det er helgalt, desverre....!!

Lenke til kommentar

 

For et par år siden skrev jeg et innlegg om at Nokia kommer til å gå på en stor smell hvis dem ikke følger etter i markedet og det kan jeg vedde på at dem angrer hardt på nå.

 

 

Russlands største mobil operatør har sluttet å selge iPhone, etter at Windows Phone kom opp på same markedsandel. I følge Bloomberg.

Men Russland er kanskje et lite og ubetydelig marked.

 

OAO Mobile TeleSystems (MTSS)’s chief said Russia’s largest mobile-phone operator would need better terms to back Apple Inc. (AAPL) handsets again after Windows smartphones advanced to almost match iPhones in market share.

http://www.bloomberg.com/news/2013-07-08/mts-bolsters-windows-smartphones-as-apple-iphone-ebbs-in-russia.html

Lenke til kommentar

Halvgalt??? Mere helgalt.....

 

 

 

Nei, helgalt er sånn du finner på konspi-sidene, der setningene ikke engang har mening.

 

TA er emosjonelt opphengt i at Elop burde sparkes, men han oppbygger det med tall fra virkeligheten, og han estimerer ting som faktisk treffer ganske bra. Han er ikke helgal, og hadde han vært helgal hadde ikke alle de andre analytikerne lyttet på ham, slik de faktisk gjør. Jeg lurer på om du kan forklare hvorfor han har så stor slagkraft som han har, når alle kan se han har et problem, men de som kan faget fortsetter å lytte på på hva han har å si.

 

Det er lett å finne feil med ham, som du gjør, men det er vanskeligere å avskrive ham som en med sterk faglig bakgrunn. Desto mindre du er enig med ham, desto lettere er det, tydeligvis. Du trakk fram aksjekursen til Nokia. Ja, de forrige lederene for Nokia tapte gigantverdier for Nokias eiere, det er det ingen tvil om. Aksjeverdien boblet under dem, og boblen sprakk. Først steg den helt urealistisk rett opp. Deretter smalt det. Hvis du normaliserer grafen du viste til, vil du se at verdien stort sett var mellom 10 og 20, og 40 var en unormal verdi. Etter boblen, kom det en bounce der bottom var så høy som 9-10. Da har aksjemarkedet altså funnet ut at nå er verdien for lav, og satt den opp til der de mente den skulle være: rundt 15. Men på sikt falt den også derfra.

 

Aksjekursen falt som en stein mens Apples steg tilsvarende. Aksjemarkedet hadde fått en ny ledestjerne, og Nokia gjorde ting helt anderledes. Omsetningen falt derimot ikke som en stein. OPK drev ikke firmaets omsetning ned. Hadde han gjort det, hadde nok Nokias forrige leder fått sparken lenge før. Sannsynligvis burde han uansett fått sparken lenge før, men Nokias styre vurderte det altså ikke slik.

 

Elop har fortsatt å tape aksjeverdi, men verre, han har også kjørt Nokias overskudd over til et giganttap. Mesteparten av omsetningen er forsvunnet. Også Elop burde ha fått sparken lenge før, men Nokias styre vurderer det altså ikke slik.

 

De har nok mye bedre peil enn meg og deg, men Tomi Ahonen har like god peil som dem. Derfor har han fortsatt så mye å si i telebransjen. Derfor hører fortsatt folk på ham. Og folk hører fortsatt på ham.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er helgalt att Elop har kunnet sitte i sjefsstillingen hos Nokia og kjøre skuta på grunn!!

Att ingen har grepet inn for lenge siden er for meg uforståelig...

Tenk det sinnsyke konsernet Nokia var for 2-3 år siden, en gigantisk leverandør av mobiler, idag er det bare smuler igjen.. Er såvidt de greier å få ut mobiler i hele tatt, og de som blir lansert er det knappt noen som vil kjøpe.

Det finnes vell knappt andre slike bedrifts-kollaps å vise til på så kort tid om man inkluderer øvrige bransjer utenfor mobilbransjen, tragisk...

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PS: Kan du dokumentere at 920 har over gjennomsnittlig feilprosent?
Det spørs hva du legger i å "dokumentere", men som Xaphoon skriver i posten over er dette noe man kan lese mange steder. Nå har ikke jeg Lumia selv men snakk med noen som har/har hatt så vil du nok raskt få bekreftet dette. Så også en avstemning for dette i en Lumia tråd, det var enormt stor % som hadde opplevd problemer. Kan legge inn link om jeg finner den :)

 

Det blir som å lese en eple eller droidetråd; av de som rapporterer om feil så er det ca 100% av det ene eller det andre merket. Hjemme hos meg er vi fire stk som har Lumia 920 og vi har 0% feil! Skal det bety at det aldri er feil med Lumia 920 siden du nå har lest dette?

Lenke til kommentar

Det er nærmest anekdotisk bevis.

 

"Jeg kjenner en som hadde en Qphone og han hadde aldri noe feil med den. Faktisk var han strålende fornøyd. "

 

"Her på returavdelinga i vår butikk er det alltid Qphone vi får inn. Det er forsvinnende få andre telefoner som har så mye feil."

 

Jadda. Whatever. Nokia har rykte for å lage solid hardware og dårlig software til sine telefoner. Spesielt hos de som har byttet bort fra Nokia vil dette rykte sitte i lenge. De byttet ut softwaren med Windows Phone. Det kunne ta opp til 18 måneder, eller var det to år, før de hadde gjennomført en vellykket overgang der Windows Phone hadde erstattet Symbian 1:1, sa de. Guess what. Didn't happen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...