Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Nå har jeg misbrukt google og tastet inn mange forvridde søkeord for å få svaret jeg leter etter, men det har jeg altså ikke fått. Så da måtte jeg finne et sted å spørre.

 

Spørsmålet kan virke veldig dumt, og er muligens det også.

 

Det jeg ihvertfall lurer på, er: Hvis jeg kun spiser mat med kylling som eneste type kjøtt over lenger tid, vil jeg da kunne bli "immun" mot opptaket av proteiner fra kyllingen? Og hvis dette er tilfellet, hvor lang tid vil dette ta? Og hvor ofte burde jeg isåfall variere kjøttbruken?

 

Nå er det også sånn at jeg prøver meg litt frem på kosthold, og prøver å tilpasse det slik at jeg får mest ut av treningen. Kylling er jo veldig gunstig, og smaker godt. Også er det altså sånn at jeg spiser 6 måltider om dagen, der 4 av dem består av kylling/m grønnsaker og ris. Det funket veldig bra for meg de 2mnd jeg gjorde det før skoleslutt, men ettersom ferien kom, så har det dabbet helt av. Men siden jeg fikk mer ut av treningen ønsker jeg å starte igjen til høsten, men er usikker på det med å bare spise kylling.

 

Trenger ikke besvare alle på en gang! Men takk for svar! :)

 

 

- MusabaN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er nei, men det er dumt av flere grunner.

 

Ensidig kost = mangel

Er det noe galt med produktet er det dumt å ha bare spist det.

 

Setter pris på svaret! :)

 

Men en ting, alt type kjøtt er forsåvidt bare protein, så blir det da noen mangler? Jeg kan jo også legge til det at jeg prøver meg så godt jeg kan på 5 om dagen, og grønnsakene er på plass, sammen med multivitaminen og tranen :) Jeg tviler ikke på dine kunnskaper, men er bare nysgjerrig!

Lenke til kommentar

På alle de omfattende matintoleranseprøvene jeg har tatt har jeg aldri sett noe utslag på kylling, selv der folk har mange andre utslag. Hvis du er bekymret for dette kan jo ta helgefri.

 

Matvarene du spiser er det generelt lite utslag på. Rene gode råvarer er sunn kost, selv om kyllingen er rimelig feit.

Det er mulig å fa tak i høne som har en mer normal fettprosent i forhold til hva dyret normalt har når det ikke er industrialisert for rask vekst.

Lenke til kommentar

På alle de omfattende matintoleranseprøvene jeg har tatt har jeg aldri sett noe utslag på kylling, selv der folk har mange andre utslag. Hvis du er bekymret for dette kan jo ta helgefri.

 

Matvarene du spiser er det generelt lite utslag på. Rene gode råvarer er sunn kost, selv om kyllingen er rimelig feit.

Det er mulig å fa tak i høne som har en mer normal fettprosent i forhold til hva dyret normalt har når det ikke er industrialisert for rask vekst.

 

Så du har ikke hatt noe "mangel" på proteiner med andre ord? :D spiser forøvrig kyllingfilet eller kyllingbryst, så det så og si ikke noe fett i.

 

Hvis det skulle være av noen interesse så er det slik at jeg har lagt det opp sånn at det skal hjelpe meg opp i vekt, så er ikke så redd for mye fett i maten. Men holder meg på rundt 60-70g fett om dagen når jeg begynner med dietten igjen. :)

Lenke til kommentar

Mener mangel med tanke på for ensidig kosthold.

Jeg løser proteinjaget med tilskudd, så kan middagene være det jeg vil og varierte.

 

1,7g protein pr fettfri kg er det perfekte på bulk.

 

Vil gå så langt som å påstå at kostholdet er akkurat passe variert! :) Tusen takk for svar, ser ut som jeg kommer til å blande inn litt laks her og der!

 

Forøvrig så veier jeg selv 80kg nå, og skal legge meg på 250g proteiner om dagen når høsten kommer! Da er det også regnet med at 90 av de grammene kommer fra 100% Whey Protein fra ProteinFabrikken. Også vet jeg ikke hvordan det er med deg, men jeg trener mer "bodybuilder"-type trening :) Ikke at du har feil, men bare nevner det, ettersom det kan ha noe å si med at vi velger forskjellig med hvor mye proteiner per KG vi velger.. Skal selvfølgelig også justere dette ettersom hvor mye kroppen klarer å ta opp og bruke :)

Endret av MusabaN
Lenke til kommentar

Jeg trener samme.

Det er fortsatt 1,7g protein pr kg fettprie kroppsvekt.

Som Børge Fagerli påpeker så er det negativt med mer protein en det da reseptorene får en periode med "imunitet" ved for ofte protein.

 

Stå opp om natta for en shake osv , myte og tull og faktisk negativt

Rått egg, myte og negativt, 50% opptak av proteinet.

 

140g protein vil være bedre for en bodybuilder en 250g på 80kg.

Da jeg lå på 103 var jeg fortsatt under 200g.

 

http://fitnessbloggen.no/dette-er-siste-nytt-om-forskning-pa-protein/

Jalla nettsted, men god forfatter.

Anbefalingene er senket siste året, før var det 2,2g som var normen og 3 g på deff.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg trener samme.

Det er fortsatt 1,7g protein pr kg fettprie kroppsvekt.

Som Børge Fagerli påpeker så er det negativt med mer protein en det da reseptorene får en periode med "imunitet" ved for ofte protein.

 

Stå opp om natta for en shake osv , myte og tull og faktisk negativt

Rått egg, myte og negativt, 50% opptak av proteinet.

 

140g protein vil være bedre for en bodybuilder en 250g på 80kg.

Da jeg lå på 103 var jeg fortsatt under 200g.

 

http://fitnessblogge...ing-pa-protein/

Jalla nettsted, men god forfatter.

Anbefalingene er senket siste året, før var det 2,2g som var normen og 3 g på deff.

 

Grunnen til at jeg velger 250 er fordi jeg ikke fikk restituert musklene godt nok med 190g, som jeg hadde forrige gang, var støl hele tiden.. Sov forøvrig også godt, 8timer hver natt.

 

Det finnes jo også mange varierte meninger på dette med proteiner. De stedene de regner med pounds istedenfor KG så blir det litt andre svar og finne. De fleste anbefaler riktig nok 1g protein per pound i kroppsvekt, hvis man skal bulke så er det en god del som anbefaler å doble dette.

 

Så etter mine mening, uten at jeg sier at du har feil på noen som helst måte, så lar jeg informasjon jeg har lest synke inn og gjør opp min egen mening, og tester min egen kropp.. For hver enkelt er jo født med sitt fordøyelsessystem og sine behover :)

 

Men som sagt, takk for hjelpen, og skal definitivt sjekke ut artikkelen du linket til :)

Endret av MusabaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...