Gå til innhold

extreme (meg) bannet i 14 dager p.g.a. en maktsyk dikator. L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke særlig peiling på som skal til for å bli moderator... Men det burde kanskje være som på IRC med forskjellige "access" nivåer der ikke alle moderatorene kunne stenge folk ute. Leste tidligere i tråden at det nærmet seg et 3 sifret tall med moderatorer. Kanskje noen av moderatorene ikke burde hatt mere enn 50 i access(irc)?

 

Å lese 5 av postene til extreme sine over 300 poster er kanskje ikke all verden. Sympatien til de som har lest noen av extreme sine poster gikk jo ikke akkurat til pgressum. Jeg er for demokrati og syntes "ledere" (moderatorer inkludert) skal stemmes frem. Hvis ikke de må gå en egen moderator skole da :grin:

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Jeg forstår ikke retningslinjene.

 

Ganske enkelt, ikke sant?

 

Hvis noen poster på forumet, f. eks Svart/Hvit skjermbilde på TV-Out funksjonen, og det er ny thread #n'te i 100, kaller jeg dem bortskjemte drittunger som forventer at de som gidder å hjelpe folk på en slikt emne svarer 5 ganger.

Andre eks...

Win2000 vs. winXP

Intel eller AMD?

(Det beste er når folk spør hva ting koster, og de "tingene" finnes hos ALLE webshoper...tragisk)

 

Slike generelle poster, uten noe teknisk prblm kommer opp som paddehatter.

 

Folk gidder **** meg ikke lese eller søke gjennom forumet i det hele tatt, nye poster her&meg der. Det er gjennom kunnskap som har blitt ervert folk blir klokere, de betyr m.a.o at du må se bakover av og til både på dine og andres erfaringer.

Av og til poster folk ting et par ganger for at da kommer det på framsiden, og har bedre sjans for hurtig svar, men hvis svaret allerede ligger på forumet, hvorfor i svarteste graunskauen skal det postes igjen.

 

SØK funksjon!!!

 

"Extreme"(TM?) har kanskje vært fresk, men så er det søren meg en haug med IDIOTER som ber om det og.

 

Hvis folk føler seg truffet. BRA!

 

Jeg forstår gått at ord blir freske av og til, og problemet er?

 

Hvis noen syns det er galt av meg å påpeke dette, kan de klage til moderatorene.

 

Jorgen Kristoffersen, Oslo

Lenke til kommentar

Det er ***** mange poster som inneholder ting og tang som kan irritere andre på forumet hær. De fleste på forumet kan være sarkastisk,ironisk og usaklig i en uheldig stund.

 

Da er det ganske naturli at dere får noen få klager på Extreme som faktisk bruker denne formen for ordlegging, i og med at han er en jævel til å poste her. Som jeg har forstått så står han for en god del posting.

 

 

Har lest igjennom en god del poster fra Extreme. Jeg har sansen for måten han skriver på.

Er bare gla at jeg nesten aldri skriver på forumet. Da ville jeg vært bannet loooong time ago. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 09:48, JoKr skrev:

"Extreme"(TM?) har kanskje vært fresk, men så er det søren meg en haug med IDIOTER som ber om det og.


Hvis folk føler seg truffet. BRA!


Jeg forstår gått at ord blir freske av og til, og problemet er?


Hvis noen syns det er galt av meg å påpeke dette, kan de klage til moderatorene.


Jorgen Kristoffersen, Oslo


 

Har lest gjennom hele saken nå og synes det er ganske komisk... Slik ser jeg saken;

 

At man har en "frisk" ordbruk er delvis ok (en må selvsagt holde seg innenfor retningslinjene),

men en må rette seg dersom det blir påpekt at en går for langt. Om en ikke hører på moderatorer tar da saken en helt annen sving og går fra å være en enkel påpekning til å vise total mangel på respekt for de som skal holde orden på forumet. Det er en situasjon ingen er tjent med. En annen bruker sammenliknet det å være frekk mot en moderator som å være frekk mot politiet. Jeg vil nok ikke dra den sammenlikningen direkte, men en skjønner jo poenget hans.

 

Hvis jeg har forstått det riktig så ble extreme tatt for var brudd på retningslinjene punkt

 

1#

 

"Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig

sensurert av moderatorer hvis den inneholder en utilbørlig tone."

 

Eksempler kan være:

 

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies=

"Hardware no, bra? Når slike korrupte kommunister som skribenten Jan Arild Sigvartsen for lov til å skrive, så er ikke hardware.no bra! Makan til fordreininger og rare syn på saker har jeg sjelden sett!

 

Men, forumet og webshoperfaringene er bra! Men, det er det jo brukerne som lager dette,

og ingen i hardware.no!"

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=40&replies=

"Linux er noe dritt. Gammeldags og tungvindt. Jeg anbefaller alle til å boikotte alt som har med linux og gjøre.

Til og med linux forumet her. Jeg kommer ikke til å lese dette igjen."

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies=

"1. Bare pisspreik alt sammen!

 

XP1900 1600mhz koster ca 2900. P4 1,9GHz koster 3150 ca. Fra databutikken.

 

P4'en er en mye mer teknisk og avansert prosessor, og som man ikke trenger slike kembo vifter til som bråker værre enn jetjagere! Intel kan lage Chipset som er stabile, i motsetning til Via og resten av skrot-produsentene.

 

Du får aldri problemer hvis du velger Intel Chipset/ P4, i motsetning til AMD..det siste er vel nå att GF3 ikke funker med Via kt266a? for ikke å snakke om de utallige bios oppdateringene til via chipsettene, og alle de buggete via 4-1 driverne!"

(ok, denne var ikke så ille, men ganske usaklig var den dog... ble også påpekt av en annen at har gikk litt langt)

 

 

3#

"Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse."

 

Eksempel:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies=

 

"At dere gidder! Personlig skjønner jeg ike hvorfor noen overhodet overveier AMD. Men jeg er jo glad de er der, ellers hadde ikke jeg kunnet kjøpt min P4 prosessor så billige som de er nå.

 

AMD er bare problemer med disse råtne chipsettene de har, og prosessoren er ganske billig oppbygd kvalitetsmessig i forhold til Intel sine."

(kun deler gjengitt)

 

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies=

"Intel er best, det går overhodet ikke ann å mene noe annet hvis man er litt opplyst...

 

Og kom ikke her med dette flisespikkeriet at AMD XP1800 er 2,9 poeng raskere enn P4 1.8GHz i 3DMARK20008.. ...Så har vi det at P4 er en mye med teknisk avansert og delikat prosessor. "

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=10426&forum=54

"Dream on ja, og slutt å fortell løgner. En 1.4GHz AMD er umulig og få klokka tli 2.2GHz"

(her er OC'en som blir vist til http://www.vr-zone.com/guides/a7m266/ )

 

Det fortsetter i tråden; (fra extreme hvor han blir kalt j*vla fanboy da han visst nok alltid begynner posts med Intel er best o.l. og blir anklaget for å være lite seriøs))

 

"Beklager hvis du føler deg truffet av sannheten, men jeg har aldri her skrevet et useriøst innlegg,

og alltid hatt et saklig innhold. Har ingenting imot AMD som sagt, de er jo bare et selskap som lager

mikrobrikker. Jeg skal ikke stoppe deg i fra og kjøpe hva du vil heller, men hvis du kjøper et produkt kun på trass pga et innlegg, så vil jeg si det er veldig dumt... "

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=11219&forum=25

"Må innrømme at jeg lo litt da jeg hørte om Lindows. Hva i huleste er vitsen med å lage en kopi av Windows? Det er ingenting som blir bedre enn originalen uansett! Dessuten så må Lindows EMULERE windows programmer, og ytelsestapet i slike ting (F.eks wine) er jo opptil 50%. Hørte også at

Lindows skulle koste 99$, det er det samme som XP Home Edition koster! Latterlig!"

(kopi av windows - lindows er debian med wine! og ikke noe kan vel være like bra som originalen...

hvor han tar at lindows må emulere windows og mister 50 % ytelse forklarer han ikke...)

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=12046&forum=24

"Ja, helt utrolig..

 

Det første jeg la merke til var den MS Paint lignende teksten oppå coren..

 

Det som er enda mer utrolig er at hardware.no /ved Jan Aril Sigvartsen virkelig gadd å skrive en

artikkel om dette, men det viser nok en gang hvor useriøse mange av artiklene de skriver egentlig er..."

(Muligens enig i kritikken hans her, men det går ann å si det på en høflig måte og ikke gå til personangrep mot Jan Aril Sigvartsen for andre gang)

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=12818&forum=24

"Testresultatet er feil i quake3 ja, tipper det er hardware.no som er litt for AMD vennlige, som altfor mange sites der ute..."

..."Det sier seg selv nesten, at testene til hardware.no er gjennomført av amatører!"

 

I den tråden blir han også advart om å holde seg mer saklig av pgressum og å heller komme med begrunnet og konstruktiv kritikk.

Da svarer han som følger (til pgressum);

 

"Og det kommer fra deg? hvis du leser gjennom dine egne innlegg så får du se ubegrunnet kritikk, noe som jeg har poengtert tidligere, da mange av dine kritikkverdige barnslige innlegg var som verst.

Uansett, så virker det som om du tror på alt du finner, og spesielt de som ser AMD i et godt lys..."

 

... mer...

 

"Skjerp deg selv.

 

Påstander som ikke er begrunnet? Enten har du lesevansker, eller altfor få argumenter. Hvis du leser gjennom mine innlegg, så vil du finne ut at hvert eneste et er saklig, og ikkenoe ubegrunnet kritikk som du hele tiden kommer med!"

 

 

 

6#

"Gjentatte brudd på disse punktene kan medføre til permanent eller midlertidig utestenging."

 

Her blir han advart i gamer.no sitt forum;

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=10360&forum=53

 

Av TST;

 

"Det holder nå Extreme. Trodde du vel skjønte poenget da jeg slettet meldingen din første gang? Du postet isteden 2 til. Vis litt respekt er du snill."

 

Så i realiteten fikk han tre advarsler og tok enda ikke hintet... at de gadd å slippe han inn igjen... latterlig...

 

Når det ble påpelt (tre ganger) hjalp det ikke. Videre kan vel denne tråden tyde på at han ennå ikke har lært... Det var helt riktig å stenge ute extreme. Det hører vel med til historien at extreme har en del bra posts også og at jeg har valgt ut de som brøt mest med slik jeg forstår retningslinjene...

 

 

I alle tilfeller synes jeg det er helt klart at Extreme til tider er svært barnslig og lite seriøs. At han bare blir sint og sur når det blir påpekt sier vel sitt.

 

Det som er feil her er:

 

1. At så mange har postet for Extreme (venner av han personlig eller har dere bare ikke lest det samme som meg ? han har jo mange posts...)

 

2. At moderatorene lot han komme inn igjen (latterlig - presidens er skapt for at om en klager nok kommer en inn igjen...)

 

3. At dette som min andre post ble alt for lang :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: evol på 2002-02-17 11:20 ]

Lenke til kommentar

Gutter, dette ligner på en offentlig skittentøy vask, ikke bra i det hele tatt. Slike ting taes via pm, på kammerset mellom kun de som er involvert. Det finnes absolutt ingen grunn til å ta opp denne saken offentlig.

 

Denne saken er skikkelig klønete håndtert av alle involverte, dere burde skjemmes over hva dere har gjort, kastet bort min og andres verdifulle tid på denne threaden istedet for å hjelpe folk med hardware/software problemer.

Lenke til kommentar

Jøss kan dere ikke bli ferdig med denne tråden.

Alt ordnet seg jo , og ingen sure miner.

de 2 involverte ble "venner" og kommer til og fortsette sine diskusjoner om AMD V/S INTEL.

jaja extreme (bruker) har ett litt freskt språkbruk

(kankje litt for "freskt" etter noens mening)

og pgressum (moderator) syntes det ble litt vel "freskt"

Så kom "sjefen"på hardware MR-virak som ikke var så streng som pgressum og opphevet utestengelsen som extreme fikk på 14 dager av pgressum.

jeg tenker alle de involverte har "lært" litt av dette :smile:

og er venner igjen :smile:

(ikke att de var så veldig uvenner da)

Lenke til kommentar

Det var en gang to tomater som skulle over en vei. Da den ene ble overkjørt, ropte den andre: "Kom igjen, Ketchup!!"

 

 

T H E__E N D

 

 

 

 

-ZoLan-

 

 

_________________

Festina Lente - skynd deg langsomt!

 

[ Denne Melding var redigert av: ZoLan på 2002-02-17 15:27 ]

Lenke til kommentar

Her er det mange problemstillinger. Siden forumet er vokst så mye som det har, har også behovet for moderatorer økt for at de skal kunne få med seg det meste. Men siden vi nå har fått tibakemeldings-linken, hva med å begrense antall moderatoerer igjen?? Nå er det jo ikke lenger et behov for å lese alle postene, bare de har mulighet til å behandle "klagene".

 

Et annet problem er jo også at je flere moderatorer man har jo større sannsynlighet er det for at en moderator handler ut fra følelsero og ikke objektivitet. En moderator skal i utgangspunktet arbeide ut i fra et sett med regler som har lite rom for tolkning, og dersom det er rom for tolkning bør han konferere med en annen moderator før han foretar seg noe som helst. En bruker burde uansett ikke bli kastet ut uten at det er skjed noe alvorlig. personlig (subjektive, jeg vet, men nå er jeg heller ikke moderator :wink: ) ville jeg anta at dette først ville kunne skje etter gjentatte advarsler der vedkommede fikk mulighet til å "svare på tilltalten". Det er også viktig at dette skjer i er personlig medium (mail/prv msg) og ikke indirekte i en thread slik at det ikke er noen tvil om at advarselen kommer fra en moderator (extreme uttalte jo selv at han var kastet ut fordi denne personen hadde "moderator-kontakter", han viste alstå ikke at han hadde fått advarsel av en moderator).

 

Anyway, just my two bits :wink: . I utgangspunktet føler jeg at moderatorene her opererer som dommerer i sin egen rettsal som har en svært liten og difus lov-bok.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 11:52, Mr.Hassan skrev:

hei SirHartge!

Kvifor er personer som ikkje er aktive moderatorar? :wink:



 

Dere må også tenke på at folk som har stillingen administratorer har moderatør tilgang på hvert enkelt forum. Og opptil flere har administrator stilling med tanke på at de skal kunne konfigurere sin egen del av forumet. Dette gjelder altså andre sider i hardwarenorge nettverket. Disse gidder ikke alltid å blande seg inn i hva som skjer i andre forumer, derfor blir de vel sett på som inactive.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Quote:

Som jeg har sagt til deg flere ganger:

Jeg har fått flere mail om at folk ikke liker tonen din. Generelt sett går det på at du bare "skriver tull og tar påstander helt ut fra luften" (tror det var ca ordrett om jeg husker riktig). Jeg skal være med på at om jeg leter finner jeg sikkert "værre" eksempler enn deg i forumet, men vi tar først og fremst de vi får klager på eller som vi ser.

Når jeg "advarte" deg første gangen ble du bare hissig på meg, men jeg lot det gå. Neste gangen sa jeg til deg at dersom du svare "frekt" på denne advarslen også så kom jeg til å gjøre som vi har blitt oppfordret til; å stenge deg ute. Jeg har ikke noe ønske om å stenge noen ute herfra, men når du viser så total mange på respekt for det moderatorene sier har vi lite valg.

Jeg synes derimot ikke at det du har skrevet var så ille og gjorde derfor ikke som vi ble oppfordret til (å banne deg), men jeg utestengte deg i 14 dager. Muligens hjalp det lite ettersom du nå fortsetter med slike posts som denne...

Prøv å forstå meg;

Jeg har ikke noe imot deg personlig, men når vi får en del reaksjoner på det og du blir advart gjentatte ganger og så bare fortsetter du... Når du får en liten smekk så kaller du kaller meg maktsyk m.m. Det tyder heller ikke på at du tar poenget.

Din søknad om å bli gjenopptatt i forumet er avslått. Det jeg kan si til deg er at om du hadde sendt meg en mail og forklart deg på en høflig måte og kommet med dine argumenter så hadde jeg muligens tatt vekk den midlertidige utestengningen.


 

Er det rart Hardware.no forumene har dårlig rykte på seg?

 

Jeg er og har vært moderator i snart 5 år på en haug med forumer.

 

Dette moderatoren her gjør har ingenting med moderasjon å gjøre i det hele tatt.

Skam dere.

 

Det er ikke rart dere ikke får noe respekt når dere ikke viser respekt for folk som bruker forumene her.

 

For et møkkasted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...