Gå til innhold

[Løst] SSD mangler bootmgr


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da jeg satt å redigerte en film i adobe premiere pro her en dag fikk jeg blåskjerm med minnedumping. Jeg måtte restarte pcen og da fikk jeg beskjed om at bootmgr manglet. Prøvde å bruke "repair startup" fra win7 cd til uten nytte. Jeg byttet ut denne crucial m4 128gb ssd disken med en ny samsung 256gb.

 

Jeg har ikke fått tid før nå å se på det igjen, men disken kommer opp i bios (trodde den var død). Jeg har formatert den nå ved å bruke win7 disken. Tanken var egentlig å ha 128gb som systemdisk og 256gb til spill, men etter den episoden tør jeg ikke. Sikkert dumt spørsmål, men er det "trygt" å bruke den samme 128gb disken som systemdisk igjen?

 

På forhånd takk!

 

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en crucial m4 med firmware eldre enn 0309 må du oppdatere den.

Dette da det er en dato bug som intraff når den hadde vært i drift + 5000 timer.

Jeg har 4 crucial m4 ssd i 4 ulike pc (stasjonære, laptop, ultrabook) og ikke hatt noe feil. De eldste er fra tidlig 2011.

http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/M4-firmware-0309-is-now-available/td-p/80286

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har en crucial m4 med firmware eldre enn 0309 må du oppdatere den.

Dette da det er en dato bug som intraff når den hadde vært i drift + 5000 timer.

Jeg har 4 crucial m4 ssd i 4 ulike pc (stasjonære, laptop, ultrabook) og ikke hatt noe feil. De eldste er fra tidlig 2011.

http://forum.crucial...able/td-p/80286

 

Aha! Var ikke klar over dette. Da blir det å oppdatere å bruke den som systemdisk igjen! Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hvis du har en crucial m4 med firmware eldre enn 0309 må du oppdatere den.

Dette da det er en dato bug som intraff når den hadde vært i drift + 5000 timer.

Jeg har 4 crucial m4 ssd i 4 ulike pc (stasjonære, laptop, ultrabook) og ikke hatt noe feil. De eldste er fra tidlig 2011.

http://forum.crucial...able/td-p/80286

Holy moly, dette hørtes jo faktisk ut som nøyaktig det jeg opplever. Jaja, flott at jeg sjekket her ETTER at jeg var nedom og hentet en Samsung 840 da :p

Uansett, hjertens takk, skal prøves!

Lenke til kommentar

Holy moly, dette hørtes jo faktisk ut som nøyaktig det jeg opplever. Jaja, flott at jeg sjekket her ETTER at jeg var nedom og hentet en Samsung 840 da :p

Uansett, hjertens takk, skal prøves!

 

Fungerte for meg. Oppdaterte og den er nå min systemdisk igjen. Ikke opplevd problemer! Thanks!:)

Lenke til kommentar

 

Holy moly, dette hørtes jo faktisk ut som nøyaktig det jeg opplever. Jaja, flott at jeg sjekket her ETTER at jeg var nedom og hentet en Samsung 840 da :p

Uansett, hjertens takk, skal prøves!

 

Bra det funket for deg og da.

Og tilbake til det med å opplyse hardware & komponenter.... hadde jeg visst du hadde crucial m4 ssd , vel du kunne fått samme info som i denne tråden.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...