Gå til innhold

Hjelp til bygging av pc!


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal kjøpe meg ny pc og er litt usikker på om dette oppsettet er et bra valg sammensatt. Kom gjerne med forslag til endringer! Pc'en skal hovedsaklig bli brukt til gaming.

Operativ system er jeg usikker på om jeg skal kjøre med tanke på best ytelse til gaming? windows7 64bit eller windows 8 64bit?

 

Pc bygg oppsett:

 

Kabinett: Fractal Design Define R4 Black Pearl

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757466

 

Strømforsyning: Corsair TX 850W PSU

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623456#reviews

 

Hovedkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760831

 

Prosessor: AMD FX-8350 8-Core Processor

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766047

 

Vannkjøling til prosessor: Corsair H70 Cooler + 2x SP120 Quiet Edt.

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757621

 

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781675

 

Minnebrikker: Kingston DDR3 HyperX 2400MHz 8GB KIT

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749650

 

Harddisk/SSD: 2stk Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750724

Planen er å kjøre disse to i raid 0.

 

Harddisk/lagrings disk: WD Desktop Black 1TB

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141

 

CD rom har jeg liggende fra før så det blir ikke tatt med i lista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjerm er det du skal spille på? 3 stk?

Selv syns jeg det virker noe overkill med et skjermkort til over 5 laken med mindre man har planer om å spille på flere skjermer samtidig.

Trenger du seriøst det? Hvorfor ikke kutte skjermkortbudsjettet i to, så kan du heller kjøpe nytt om et års tid..? Ikke vits å kaste penger ut av vinduet hvis du ikke får makset ut ytelsen

Lenke til kommentar

jeg bygget akkurat en pc veldig lik den du lister opp her og vil kunne snakke fra erfaring, min pc ble da: r4 kabinett, windforce 3x 780, i5 4670, samsung 840 500gb, nuctua u14 kjøler og 16gb 1600 ram.

 

jeg ville faktisk anbefale det jeg kjøpte fordi: gå for skikkelig kjøling på skjermkort og cpu, da kan du kjøre overklokk og være lydløs, vannkjøler og orginal cpu kjøler funker ikke bra. kjøp max ssd, jeg har 500gb og så vidt fylt opp halveis etter en uke med instalering på benchmarks, spill og alt mulig jeg vil teste ut. ikke kjøpe r4 med vindu, for den uten vindu kan du montere en vifte på siden til å kjøre gpu ekstra. vifte koster 180kr så kjøp masse 140mm vifter så har du noe å gå på, instaler så mange du trenger. uten hdd og ssd montert en annen plass kan du ta vekk begge hdd klosse holderne i front for bedre luft flyt.

 

å ikke la noe lure deg til å tro 780 er overkill, jeg kan så vidt kjøre crysis 3 på max, ikke helt god flyt men spillbart, og spiller du lette spill kan du kjøre helt lydløs pc med en rett instillt 780. dette er 1920x1080 vi snakker om her.

guild wars to er også krevende på max, det blir faktisk masse spill som ikke går strøkent på max, og hva skjer om du ønsker å spille noe nytt om 2 år eller noe....

Lenke til kommentar

jeg bygget akkurat en pc veldig lik den du lister opp her og vil kunne snakke fra erfaring, min pc ble da: r4 kabinett, windforce 3x 780, i5 4670, samsung 840 500gb, nuctua u14 kjøler og 16gb 1600 ram.

 

jeg ville faktisk anbefale det jeg kjøpte fordi: gå for skikkelig kjøling på skjermkort og cpu, da kan du kjøre overklokk og være lydløs, vannkjøler og orginal cpu kjøler funker ikke bra. kjøp max ssd, jeg har 500gb og så vidt fylt opp halveis etter en uke med instalering på benchmarks, spill og alt mulig jeg vil teste ut. ikke kjøpe r4 med vindu, for den uten vindu kan du montere en vifte på siden til å kjøre gpu ekstra. vifte koster 180kr så kjøp masse 140mm vifter så har du noe å gå på, instaler så mange du trenger. uten hdd og ssd montert en annen plass kan du ta vekk begge hdd klosse holderne i front for bedre luft flyt.

 

å ikke la noe lure deg til å tro 780 er overkill, jeg kan så vidt kjøre crysis 3 på max, ikke helt god flyt men spillbart, og spiller du lette spill kan du kjøre helt lydløs pc med en rett instillt 780. dette er 1920x1080 vi snakker om her.

guild wars to er også krevende på max, det blir faktisk masse spill som ikke går strøkent på max, og hva skjer om du ønsker å spille noe nytt om 2 år eller noe....

500GB SSDer bare tull, man kan da legge bilder og dokumenter osv... på HDD :wee:
Lenke til kommentar

du glemmer at kjøper du en hdd må du bruke de store 3.5" docking bays i r4, kjører du bare ssd trenger du ikke plassen, jeg har skrudd min fast bak hovedkortet. trenger jeg mer plass i fremtiden kan jeg feste den forran psu i bunnen der. eller du kan skru 2 stk fast bak hovedkortet. hdd er for treigt og kan lage lyd, og det er bedre me en hardisk eller det er med 2, gjør det enkelt og minst muligt.

Lenke til kommentar

du glemmer at kjøper du en hdd må du bruke de store 3.5" docking bays i r4, kjører du bare ssd trenger du ikke plassen, jeg har skrudd min fast bak hovedkortet. trenger jeg mer plass i fremtiden kan jeg feste den forran psu i bunnen der. eller du kan skru 2 stk fast bak hovedkortet. hdd er for treigt og kan lage lyd, og det er bedre me en hardisk eller det er med 2, gjør det enkelt og minst muligt.

Hva? Du skrur inn 4 skruer og skyer en sak inn, det tar jo 1 minutt, ikke det en gang!

For prisen av en 500GB SSD kan man jo få 240GB SSD + 4TB HDD! Du mener virkelig ikke at en SSD er så mye raskere at det spille noen rolle, når det gjelder dokumenter, og bilder?

Det er lenge siden jeg har sett/hørt en HDD som bråker, men ja under IDE tiden, så slet folk med det!

Lenke til kommentar

Hva slags skjerm er det du skal spille på? 3 stk?

Selv syns jeg det virker noe overkill med et skjermkort til over 5 laken med mindre man har planer om å spille på flere skjermer samtidig.

Trenger du seriøst det? Hvorfor ikke kutte skjermkortbudsjettet i to, så kan du heller kjøpe nytt om et års tid..? Ikke vits å kaste penger ut av vinduet hvis du ikke får makset ut ytelsen

 

Skal bruke pcen til BF3 og Crysis3 så da trenger jeg vell litt fytt?? :)

Lenke til kommentar

jeg bygget akkurat en pc veldig lik den du lister opp her og vil kunne snakke fra erfaring, min pc ble da: r4 kabinett, windforce 3x 780, i5 4670, samsung 840 500gb, nuctua u14 kjøler og 16gb 1600 ram.

 

jeg ville faktisk anbefale det jeg kjøpte fordi: gå for skikkelig kjøling på skjermkort og cpu, da kan du kjøre overklokk og være lydløs, vannkjøler og orginal cpu kjøler funker ikke bra. kjøp max ssd, jeg har 500gb og så vidt fylt opp halveis etter en uke med instalering på benchmarks, spill og alt mulig jeg vil teste ut. ikke kjøpe r4 med vindu, for den uten vindu kan du montere en vifte på siden til å kjøre gpu ekstra. vifte koster 180kr så kjøp masse 140mm vifter så har du noe å gå på, instaler så mange du trenger. uten hdd og ssd montert en annen plass kan du ta vekk begge hdd klosse holderne i front for bedre luft flyt.

 

å ikke la noe lure deg til å tro 780 er overkill, jeg kan så vidt kjøre crysis 3 på max, ikke helt god flyt men spillbart, og spiller du lette spill kan du kjøre helt lydløs pc med en rett instillt 780. dette er 1920x1080 vi snakker om her.

guild wars to er også krevende på max, det blir faktisk masse spill som ikke går strøkent på max, og hva skjer om du ønsker å spille noe nytt om 2 år eller noe....

 

Hei, Drar du ikke crysis 3 på max med 780 kortet?? hmm, jeg skal bruke pcen min for BF3, Crysis 3 og kommende BF4 :)

Lenke til kommentar

jeg bygget akkurat en pc veldig lik den du lister opp her og vil kunne snakke fra erfaring, min pc ble da: r4 kabinett, windforce 3x 780, i5 4670, samsung 840 500gb, nuctua u14 kjøler og 16gb 1600 ram.

 

jeg ville faktisk anbefale det jeg kjøpte fordi: gå for skikkelig kjøling på skjermkort og cpu, da kan du kjøre overklokk og være lydløs, vannkjøler og orginal cpu kjøler funker ikke bra. kjøp max ssd, jeg har 500gb og så vidt fylt opp halveis etter en uke med instalering på benchmarks, spill og alt mulig jeg vil teste ut. ikke kjøpe r4 med vindu, for den uten vindu kan du montere en vifte på siden til å kjøre gpu ekstra. vifte koster 180kr så kjøp masse 140mm vifter så har du noe å gå på, instaler så mange du trenger. uten hdd og ssd montert en annen plass kan du ta vekk begge hdd klosse holderne i front for bedre luft flyt.

 

å ikke la noe lure deg til å tro 780 er overkill, jeg kan så vidt kjøre crysis 3 på max, ikke helt god flyt men spillbart, og spiller du lette spill kan du kjøre helt lydløs pc med en rett instillt 780. dette er 1920x1080 vi snakker om her.

guild wars to er også krevende på max, det blir faktisk masse spill som ikke går strøkent på max, og hva skjer om du ønsker å spille noe nytt om 2 år eller noe....

Forresten så ser R4 med vindu så mye bedre ut, at dersom du har en GPU med grei kjøling gjør ikke den vifta all verden forskjell!

Dersom du ville ha luftflyt hvorfor i all verden valgte du R4, Arc Midi r2 er jo laget for det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...