Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Support Telefon,hvem svarer?


Anbefalte innlegg

I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarer

når vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++

blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer

til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp.

Lista over kundene til Lindorff var lang så det viker som om uansett

hvem vi ringer til så havner vi hos Lindorff.

Selskapene sparer visst enorme beløp på å få andre til å ta skittentøy

vasken deres.

Også slipper de jo å høre på misfornøyde kunder.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3113670.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarer

når vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++

blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer

til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp.

 

Ser ikke det store problemet med dette så sant ISP gir rett grunnlag for fakturering.

Tror neppe Lindorff er spesielt glade i kunder som ikke gir de korrekte data og fakturere etter.

Lenke til kommentar
I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarer

når vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++

blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer

til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp.

Lista over kundene til Lindorff var lang så det viker som om uansett

hvem vi ringer til så havner vi hos Lindorff.

Selskapene sparer visst enorme beløp på å få andre til å ta skittentøy

vasken deres.

Også slipper de jo å høre på misfornøyde kunder.

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3113670.html

 

Jeg vet, dette er elendig. De som sitter og svarer på telefonene har sikkert lister med standardsvar og vet nesten ikke en ting om nettene til de de har support for. Er mye bedre at selskapene har dette selv, blir mye tettere integrert.. Men outsourcing er vist "inn" et nå så..

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med dette? Telenor eller hvemfean måtte jo også ansatt folk og gitt dem opplæring og slikt. Om en annen bedrift diver callcentervirksomheten, gjør de det sikkert ikke noe dårligere.

 

Forresten, når dere blir ringt opp av en telefonselger som sier "Hei, mitt navn er det og det, jeg ringer fra Firmafirmaet", hvor mange tror at personen faktisk jobber for dette firmaet?

 

Svææært mye av callcentervirksomhet er outsourcet, fordi det er dyrt og komplisert å drive et effektivt callcenter. Så kan bedriftene gjøre det de kan best, så kan f.eks. Lindorff eller hvemfean gjøre det de er best på!

 

Og neida, jeg jobber ikke for Lindorff. Jeg jobber for Sandberg, et annet selskap som driver callcenter, både inn- og utgående samt et lass med andre tjenester.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
Da spør jeg i all min uskyldighet dere vise.Kan det være outsourceing

som gjør at det tar så djevelsk lang tid fra man bestiller ADSL til man

blir oppkoblet.4-5 uker hos Tele2.

 

 

Neppe. Selv om montørtjenester o.l blir outsourcet er jo nettopp dette for å øke effektiviteten på det - la folk holde på med det de kan best. Jeg ville tro at et selskap som driver f.eks. bare med montering jobber mye mer effektivt enn om de også skulle drive kunde behandling. Noen gjør én jobb, noen gjør en annen, og jeg tror det skulle vært mindre effektivt uten outsourcing, faktisk.

 

( men la hagla ligge om jeg tar feil ;) )

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
Da spør jeg i all min uskyldighet dere vise.Kan det være outsourceing

som gjør at det tar så djevelsk lang tid fra man bestiller ADSL til man

blir oppkoblet.4-5 uker hos Tele2.

 

Grunnen til dette er rett og slett fordi det er MANGE ledd en slik bestilling skal igjennom.

 

Først inn til Tele2. Så skal de behandle orderen og legge den inn i Telenor sitt videreselger-system. Deretter skal man finne riktig trådpar og finne ut om du faktisk bor der du bor. Så må man booke en montør. Ofte ifra Bravida. Disse er som regel fullbookede i mange uker fremover. Så må dette koordineres igjen med Tele2 som skal sende ut modem osv...

= Er nødt til å ta tid :-)

Lenke til kommentar

Folkens.. Det er IKKE support som outsources til Lindorff men faktureringen. Så i det du velger faktura på valg menyen havner du hos Lindorff, velger du support/kundeservice så havner du nok hos selve firmaet og deres egen support tjeneste. Som forøvrig også kan være outsourcet man da ikke til Lindorff hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...