Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkne med hjertebank og tung pust


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du opplever kraftig angst i søvne f.eks p.g.a en drøm/mareritt kan det gi slike symptomer. Da våkner man som regel slik du beskriver samtidig som man gjerne ikke skjønner bæret. Prøv å bestemme deg for å huske drømmene dine og se om du finner ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg er 23 år gammel. Røyker, men har kuttet ned en god del. Er overvektig.

 

Jeg mener å huske den ene drømmen, den var ganske intens.

 

Da tror jeg du kan drøye å ringe til legen. Prøv heller å analysere drømmene dine om du har lignende drømmer framover.

Lenke til kommentar

Jeg er 23 år gammel. Røyker, men har kuttet ned en god del. Er overvektig.

 

Jeg mener å huske den ene drømmen, den var ganske intens.

Angst er nok den mest sannsynlige årsaken hos folk som er i tjue-åra. Røyk og vekt til tross. Det er jo spesielt at dette skjer akkurat når du sover, og at det ikke har skjedd noe galt med deg utenfor disse situasjonene, synes du ikke?

Lenke til kommentar

I tillegg til mulig nevnt drømmeaktivitet, vil også søvnapneer (pustestopp), gi lignende symptomer som du opplever. Jeg tipper at du også er en snorker. Både snorking og pustestopp i din alder, henger sammen med kroppsvolum.

Siden du bare er 23 år, er det svært gode utsikter for en bedre søvnhygiene. Kutt ytterligere i røykingen, prøv gjerne å erstatte med snus hvis du ikke kan slutte helt. Det er også særdeles lurt å gå ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...