Gå til innhold

Nikon Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR eller Tamron


Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe et rimelig lett objektiv med denne brennvidden for å bruke på turer der en trenger noe som er lettest mulig, samtidig skal det også bruker på min datters D5100 ellers , men hvilket av disse skal en velge ?

Ser noen mener tamron sitt er både bedre og skarpere enn Nikon sitt , noen her med meninger/erfaringer .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk hipp som happ hva du velger. Ytelsen er omtrentlig lik, men du får f/4 på Tamron og den er litt billigere. Nettopp det siste gjorde at jeg kjøpte den og linsa er kjempebra.

 

Jeg har lest omtrent det som finnes av tester, og de kommer ca. likt ut og i praksis vil ingen merke særlig forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Nikon, veldig bra og ikke minst ok byggekvalitet. Naturligvis er AF-S 80-400mm f/4.5-5.6 VR i en helt annen liga, også prismessig. Mystisk at ikke Nikon kan lage høykvalitets 70-300 slik som Canon.

 

Har selv brukt Nikon's 70-300 en del, nå med D7100, og den blir veldig soft i teleenden. Har også vurdert/vurderer den nye 80-400'en men synes prisen er vel heftig. Skulle gjerne, som du sier, sett at Nikon kom med en bedre 70-300 som lå på ca. halvparten av prisen til den nye 80-400, som forøvrig nesten koster 22.000,-

Men dagens 70-300 har definitivt bra byggekvalitet. Har hatt den siden 2008 og har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Nikon, veldig bra og ikke minst ok byggekvalitet. Naturligvis er AF-S 80-400mm f/4.5-5.6 VR i en helt annen liga, også prismessig. Mystisk at ikke Nikon kan lage høykvalitets 70-300 slik som Canon.

 

Etter hva jeg forstår av tester så skal byggekvaliteten på Taron være svært bra .

 

The build quality is very high for a lens in this price class

 

The question of the day is, of course, whether it can beat or at least match the quality of its direct competitor - the Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR. Well, it gives and takes a little. Optically they're close regarding sharpness, but the Tamron has a little less distortion, a lot less CAs and a bit higher contrast at the long end wide open. In addition, it has a slight edge with respect to build quality. AF speed is basically on the same level. So, in summary the Tamron represents a slightly better value offer, however anyone interested in the lens should check for himself whether the very solid viewfinder image as described in the introduction is a welcome feature or an issue in the field.

 

http://www.photozone.de/nikon_ff/619-tamron70300f456fx?start=2

 

når den så er ca 1000 kr billigere så vurderer jeg denne .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...