Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært forelsket i ei jente i ei god stund nå

og jeg har planer om å skrive et brev/lapp om hva jeg føler for henne

vi går ikke på samme skole.

 

jeg lurer på hvordan skal jeg gi henne det?

 

bør jeg dra hjem til ho å gi det til henne personlig?

 

bør jeg putte det i postkassen eller noe slikt?

 

ringe på døren å håpe på at moren åpner, for å så spør henne om ho kan gi det til henne?

 

hva syns dere?

syns dere dette er en god idè i det heletatt?

 

Anonym poster: 349723f5b3f071c83a5cca7b962489f0 Anonym poster: 349723f5b3f071c83a5cca7b962489f0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter innlegget ovenfor, lever det direkte. Sjangsene dine øker med cirka 20-30% til å bli tatt seriøst. Men det er fremdeles ingen garanti for noe, men uansett bedre enn å slippe det i postkassa eller sende SMS fra fremmed nummer.

 

Samtidig kan du jo kanskje si noe om at du "gjerne ville levere det selv, slik at du fikk sjangsen til å møte henne alene minst èn gang"?

 

Prøv gjerne å klekk ut noe lurt å si på forhånd,,,

Endret av Vintersafta `86
Lenke til kommentar

Er man forelska i ei man finner spesiell, synes jeg absolutt at man bør få avgårde et kjærlighetsbrev eller to i løpet av skoleåra sine.

 

edit: lite som føles så digg som å få ett eller to i alle fall :)

Endret av Vintersafta `86
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Joda, det har jeg. Fra begge kjønn, til og med. Hvis du har lyst, kan jeg sende deg et bilde av noen av dem... :p

 

Nei, du har ikke fått noe kjærlighetsbrev - du kan nok tro at det dreier seg om noe så konkret som skrift på ett stykke cellulose, men da har du ikke fått med deg poenget

 

"Kjærlighetsbrevet" ligger i det åpne rommet mellom deg og den som gir deg papiret - der er selve kjærlighetsbrevet og det betyr egentlig ikke så mye hva som står skrevet på papirstykket ditt, det er i det spontane og ekte øyeblikket at følelsen av kjærlighet ligger, og der kan man enten øke den eller ødelegge den gode energien.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

"Kjærlighetsbrevet" ligger i det åpne rommet mellom deg og den som gir deg papiret - der er selve kjærlighetsbrevet og det betyr egentlig ikke så mye hva som står skrevet på papirstykket ditt, det er i det spontane og ekte øyeblikket at følelsen av kjærlighet ligger, og der kan man enten øke den eller ødelegge den gode energien.

 

Eh, nei. Et kjærlighetsbrev er et brev med en kjærlighetserklæring. Kun det. Skal man følge følge din logikk (det er i det spontane og ekte øyeblikket at følelsen av kjærlighet ligger), så kunne like godt et kjærlighetsbrev ha vært, tja… kjærlighet?

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Vel, jeg holder meg klar av retorikken. Men jeg har sendt tanker i form av kjærlighetsbrev tidligere, og failet hardt.

 

Skal du gi fra deg ett, du som startet tråden, så ikke spor av ved å holde deg alt for saklig. Ikke tøyle det som føles riktig å skrive til ei du kanskje aldri har snakket med før. Kan hende det holder å skrive mest om deg selv og litt om henne til og med.

 

Men det lugger hardt å bli avvist, eller i verste fall ignorert. Så ikke sett alt for mye på spill første brev, ved første kontakt.

 

Skriv gjerne frem deg selv en del, men kanskje ikke "dine øyne er som is og peanøtter" om henne.

 

 

edit: søren, jeg synes det sier litt om dagens, når det føles mer riktig å måtte skrive mest om seg selv i et kjærlighetsbrev. Men i hodet mitt høres det riktig ut å gjøre på dager som i dag.

Endret av Vintersafta `86
Lenke til kommentar

 

Støtter fullt ut. Ikke gjør samme feilen som meg! Det kan gjøre ting bare enda verre. (Vi gikk i samme klasse, hun satt ved siden av meg. Jeg ga det på slutten av førsteåret på ungdomsskolen. De to neste årene ble bare et helvete).

 

Skal du komme noe vei med henne, ta direkte kontakt, prat med henne, inviter henne ut, ha fysisk kontakt. Er flere og bedre måter å erklære kjærligheten på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Saken er vel heller at unge folk er like pissredde som det vi var, før mulighetene for avstandskommunikasjon ble oppfunnet. Men på tross av ny teknologi, er vi mennesker like betinget av å være nær hverandre for å klare å se hverandre godt nok. Og når man blir glad i noen, er det ikke den andre det egentlig gjelder - det er en selv, fordi man føler seg spesielt godt i nærheten av en annen, og dermed er det ikke nok å sende en liten mail, hvis man satser alt på å vinne hjertet hos den andre

 

:)

Lenke til kommentar

hvor gammel er du TS?

 

edit: spiller forsåvidt ingen rolle.

 

Kjærlighetsbrev er noe alle tror er veldig romantisk og fint, desverre fungerer det ikke.

Med mindre det er deg hun vil ha så er det bare irriterende, og om du er så heldig at det er deg hun vil ha, så kan du bare prate til henne.

ps: for guds skyld ikke bland mora hennes inn.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...