Gå til innhold

Høyre og alternativ nasjonal transportplan


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Måten Høyre vil finansiere vei og bane på er høl i hue mener FrP i dagens dagsnytt 18 sending

 

Full krig mellom FrP og Høyre. Se den debatten og vurder om de to partiene kan regjere sammen.

 

Jens Stoltenberg sier på dagsrevyen at FrP er ærligere siden de sier åpent hvordan de vil finansiere samferdselsutbyggingen. Høyre er uklare og det vil antageligvis bli en dyrere løsning.

 

Intet nytt og dårlig forslag mener Ap i aktuelt 20.15..

 

For ytterligere informasjon søk:

 

høyre alternativ nasjonal transportplan.

 

I nyhetene kl 22.00 advarer Transportøkonomisk institutt mot raskere veiutbygging. De kan stoppe opp på grunn av dårlig planlegging og manglende finansiering. Privat utbygging er Høyres svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Siste nytt:

 

Trekker seg som samferdselstalsmann

 

– Jeg har trådt feil, sier Øyvind Halleraker.

 

Så den diskusjonen måtte til for å få den innrømmelsen fra Halleraker. Kanskje en litt sen innrømmelse å komme med fra en som tilhører partiet:

 

Høyre vil melde alle sine ordførere inn i en antikorrupsjonsorganisasjon.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

OPS ble brukt allerede i mange land. Herav også i Storbritannia - de betaler fremdeles for omkostningene for hele greia og prøver å kvitte seg med det. Og et slikt system skal innføres her fremover? Jeg gremmes.

 

Et bedre forslag: Reverser privatiseringen fra 2003, slik at vegvesenet har de nødvendige midlene til disposisjon å bygge selv. Alle pengene som de bruker på eksterne vegkonsulenter i dag er et resultat av privatiseringen i 2003. Disse pengene kunne heller brukt til vegbygging hadde det ikke vært for den siste borgerlige regjeringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

OPS ble brukt allerede i mange land. Herav også i Storbritannia - de betaler fremdeles for omkostningene for hele greia og prøver å kvitte seg med det. Og et slikt system skal innføres her fremover? Jeg gremmes.

 

Dårlig modell og intet nytt hevder arbeiderpartiet. Høl i hue sier FrP. Så måtte jo også Halleraker gå. Man kan jo lure på den egentlige grunnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Krever at Halleraker legger alle kortene på bordet

 

Skriftlig redegjørelse

 

Nå ønsker Fremskrittspartiets Korsberg at presidentskapet ber om en skriftlig rapport fra Halleraker, for på den måten å avgjøre om regelverket er brutt og om det skal få konsekvenser for den erfarne politikeren.

 

Dersom presidentskapet avgjør å innhente opplysningene, vil det være så godt som unikt i Storting-sammenheng.

 

- Det har vel aldri vært gjort tidligere, men vi har vel aldri hatt en sånn sak som vi nå er vitne til. Jeg kan ikke huske, i mine 16 år på Stortinget, at en representant er blitt fratatt det ansvaret han har. Det er helt unikt, sier Korsberg.

 

 

Sammenblanding av roller

 

Han vil allerede i neste møte be presidentskapet vurdere forslaget, som kan føre til kartleggingen, helt utenom det vanlige.

 

- Det som har kommet fram i media gir grunnlag for å tro at Stortingets reglement er brutt, sier Korsberg til VG.

 

Han mener Hallerakers sammenblanding av roller, og at det foregått i det skjulte, gjør saken spesiell.

- Utviklingen i denne saken der det nærmest daglig blir fremlagt nye avsløringer og påstander, gjør at ingenting ryster meg lenger, sier Korsberg.

 

Visepresidenten mener det er for tidlig å si noe om mulige konsekvenser for Halleraker.

 

 

Dermed får vi vel en ny høring med FrPs Anundsen. Så spørs det om FrP har mer å fare med denne gangen. (Jfr. populatiteten til første post i den og i denne tråden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...