Gå til innhold

Pass på, de krever en femmer for megabyten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må merkes at OneCall er mer eller mindre like sleipe som Telenor og Netcom på dette området.

"Tilleggspakker for mobildata er ikke tilgjengelig for Folkepakka og Full Pakke, men om trenger mer mobildata anbefaler vi deg å oppgradere abonnementet ditt til One Call FRI hvor du kan bruke så mye mobildata du ønsker."

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*... oppgradere abonnementet ditt til One Call FRI hvor du kan bruke så mye mobildata du ønsker."

Og det er 5GB/mnd. :w00t:

Hva om det jeg ønsker er og bruke rundt 30GB per måned da .... ?

 

( Edit: Lightly, spørsmålet er ikke rettet til deg ;) )

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 1
Lenke til kommentar
*... oppgradere abonnementet ditt til One Call FRI hvor du kan bruke så mye mobildata du ønsker."
Og det er 5GB/mnd. :w00t:Hva om det jeg ønsker er og bruke rundt 30GB per måned da .... ?( Edit: Lightly, spørsmålet er ikke rettet til deg ;) )

 

Hardcore.

Lenke til kommentar

Må merkes at OneCall er mer eller mindre like sleipe som Telenor og Netcom på dette området.

"Tilleggspakker for mobildata er ikke tilgjengelig for Folkepakka og Full Pakke, men om trenger mer mobildata anbefaler vi deg å oppgradere abonnementet ditt til One Call FRI hvor du kan bruke så mye mobildata du ønsker."

 

Hm, mulig du ikke kan legge til ekstra data uten videre, men du har jo mulighet til å doble pakken din for halv pris - og det er jo et bra tilbud?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må merkes at OneCall er mer eller mindre like sleipe som Telenor og Netcom på dette området. "Tilleggspakker for mobildata er ikke tilgjengelig for Folkepakka og Full Pakke, men om trenger mer mobildata anbefaler vi deg å oppgradere abonnementet ditt til One Call FRI hvor du kan bruke så mye mobildata du ønsker."

Folkepakka har 1 Gb og koster kr 199, hvis du vil ha 1 Gb til betaler du kr 99. Jeg synes ikke det er så sleipt.

Hvis du har Full pakke betaler du 298 for 3 Gb, den kan du også doble for 149.

Men det er smartere å velge neste pakke hvis du har bruk for mer data, så det som sies fra Onecall er god informasjon. Trenger du mer data en mnd eller to, kan det være greit å betale ekstra for mer data.

 

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke hvordan folk klarer å bruke over en gb i måneden på mobildata? SItter dere å laster ned torrents fra mobilen eller?

Torrents har jeg aldri lastet ned på mobil. Men jeg kan få alt fra noen hundre megebyte på epost alene, innholder alt fra dokumenter presentajsoner, nyhetsbrev osv, når jeg sitter på bussen hører jeg på musikk og sjekker ofte ut nye artister jeg leser om, får tilsendt musikk og video, i blant laster jeg ned og oppdaterer driverse apper. Er også aktiv mobil surfer, det ohg spise en del. Synkroniserer også alt av bilder og personlig data daglig, både som backup, og at det skal være lett tilgjenlig når jeg setter meg foran pc-en hjemme, på jobb, eller andre steder.

 

Er ikke noe problem og bruke over en gigabyte i måneden.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

dere synes 5 gb i Norge er ille? se litt på Virgin UK sin "unlimited" policy: "With Virgin Mobile, you can download up to 25Mb a day in the UK (that's around 250 web pages a day). It doesn't include making internet phone or video calls, peer to peer file sharing, using your phone as a modem, or using the Mobile Web or the Virgin Media site on your mobile while you're abroad. If you do want to do any of these things, it'll cost the per MB data rate for your tariff. "

Lenke til kommentar
Wooow, for 5 kr pr MB er jo sååå mye i forhold til de 12,50 kr jeg måtte betale pr MB med Telenor Frihet inntil sånn ca to uker siden.
Så er jo Frihet et 10 år gammelt abonnement og. Du kunne godt ha funnet et nytt.

 

Nå hadde det vel ikke vært uremlig å forvente at teleselskapet oppdaterer abonementene sine?

 

Men telebransjen er sleipe, og de endrer seg raskt hvis forbrukerene svikter, så hvis vi passer på å velge de som leverer gode løsninger følger de andre stort sett etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå hadde det vel ikke vært uremlig å forvente at teleselskapet oppdaterer abonementene sine?

 

Men telebransjen er sleipe, og de endrer seg raskt hvis forbrukerene svikter, så hvis vi passer på å velge de som leverer gode løsninger følger de andre stort sett etter.

De kommer med nye abonnementer, men de har ikke lov og endre på en kundes abonnement sånn uten videre. FriHet har heller aldri vært ment for spesielt nett bruk.

Lenke til kommentar

De kommer med nye abonnementer, men de har ikke lov og endre på en kundes abonnement sånn uten videre. FriHet har heller aldri vært ment for spesielt nett bruk.

tviler på at det er noe i lovverket som hindrer ett telefirma å lage bedre vilkår. Selv om abonnementet ikke ment for databruk kan de jo allikevel senke dataprisen ettersom tiden går. Eller tale og sms for den saks skyld hvis den er urimelig dyr.

Min opplevelse er at man må passe på hele tiden hvis man vil ha det billigste, for Netcom eller Telenor er ikke interessert

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...