Gå til innhold

Be Quiet vs Corsair


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da tenkt å kjøpe meg ny strømforsyning etter mye problemer med coil whine, vifte lyder osv. Så jeg har da sett litt på Corsair AX760i og Be Quiet Dark Power Pro 10 750W. Hvilken av disse ville dere sagt er best til mitt system (se profilen min)?

 

Corsair AX760i:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769195

 

Be Quiet Dark Power Pro 10 750W:

 

http://www.proshop.no/Stroemforsyning-og-UPS/be-quiet!-Dark-Power-Pro10-750W-PSU-2404963.html

 

 

Jeg har ingen erfaring med proshop btw, er dette en god side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt stram pris + jeg har hørt så mye om coil whine fra Seasonics platform, at jeg ikke orker å risikere det enda en gang. Men får se, kanskje jeg tar sjansen

 

Prisen er helt klart litt stram, men coil whine kan du være uheldig å få fra de fleste PSUer.

 

Samt om jeg ikke husker HELT feil er det vell Seasonic komponenter Corsair sin ax760i er bygd med også(første generasjons).

Lenke til kommentar

Prisen er helt klart litt stram, men coil whine kan du være uheldig å få fra de fleste PSUer.

 

Samt om jeg ikke husker HELT feil er det vell Seasonic komponenter Corsair sin ax760i er bygd med også(første generasjons).

 

Nei, "i" serien er bygget av Flextronics eller noe, og har nesten ingen rapporter om coil whine. Derfor jeg vurderer den, men har hørt at viften ikke er helt topp..

Lenke til kommentar

Hva er problemet med viften i AX i serien?

Har selv en AX860i og den fungere slik at viften står stille helt til den når en viss temp og viften slår inn (noe som er veldig sjelden i mitt system).

 

Edit:

Ikke merket noe til coil whine heller :)

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Hva er problemet med viften i AX i serien?

Har selv en AX860i og den fungere slik at viften står stille helt til den når en viss temp og viften slår inn (noe som er veldig sjelden i mitt system).

 

Edit:

Ikke merket noe til coil whine heller :)

 

Har bare hørt at viften skal være av dårlig kvalitet og støyer mye når den først kicker inn. Men jeg foretrekker en litt dårligere vifte fremfor coil whine alle dager i uken!

Lenke til kommentar

Hva er problemet med viften i AX i serien?

Har selv en AX860i og den fungere slik at viften står stille helt til den når en viss temp og viften slår inn (noe som er veldig sjelden i mitt system).

 

Edit:

Ikke merket noe til coil whine heller :)

 

Har selv en AX850, dog ikke i, er utrolig fornøyd og kommer ikke bytte før den tar kvelden, men skulle jeg kjøpt nå hadde jeg valgt en Seasonic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...