Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på standpunkt karakter i GYM


Anbefalte innlegg

Krav for 2500m gutter 6'er: 09:45

Krav for 2500m gutter 5'er: 11:15

 

Jeg fikk 5 - i volleyball.

For 1 måned siden løp vi 2500m.

Første gang fikk jeg 11:01, fordi jeg bare chilla. Det er karakter 5.

 

Den andre gangen fikk jeg 09:58, 13 sekunder fra 6'er kravet, men 09:58 er 5.

Pointet mitt er at læreren vår har sagt at innsatsen er veldig viktig og det er IKKE mange som løper begge gangene seriøst.

Så, er dere enige med meg at jeg burde fått 6 i standpunkt karakter i gym?

 

Btw, jeg går ut av 10'ende klasse ;)

Endret av omarsbok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du har vist til at du har chillet en gang, og klarte femmer. Så prøvde du en gang, og fikk femmer. Og så viser du også til volleyball hvor du fikk femmer.

Hvorfor vil du ha sekser? Fordi du faktisk prøvde å løpe den ene ganga?

Du må i hvert fall prøve å overbevise oss, og gjerne minst to-tre øvelser hvor du faktisk ligger på seksersiden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du forklarer selv at du fortjener karakter 5 her, ser ikke helt sammenhengen

 

og det er IKKE mange som løper begge gangene seriøst.

 

Du sier jo også at du fikk 11:01 første gang fordi du "bare chilla"

Hvor er innsatser der?

 

Høres ut som du har fått en rettferdig karakter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje jeg ikke skulle brukt chille da... Løp sammen med andre som er litt tregere enn meg.

Folk som ikke løper 2 ganger går rundt løypa vi har. Det er jo ingen innsats i det da -__-

 

Læreren vår har til og med sagt at han trekker heller ned første termin, og pusher karakteren opp til andre termin. Dette var til og med slutten av 10. ende klasse!

Endret av omarsbok
Lenke til kommentar

Men som flere av oss sier her, hvis du ikke har fått noen 6ere i løpet av året kan du bare drømme om å få 6 i standpunkt.

 

Det skifter jo omtrent hvert år hvorvidt innsats skal ha noe å si eller ikke, men synes det spiller liten rolle i dette tilfellet uansett. Hvis du hadde fått 6 i volleyball og 5 i løping hadde jeg forstått om du ville at innsatsen din skulle trekke opp.

Lenke til kommentar

Sorry, men innsats teller ikke på gym-karakterer. Her har du heller ikke prestert til en sekser i noen av emnene du har blitt vurdert i, så nei, jeg synes ikke du skal få 6 i standpunkt. Vet om mange som hadde fortjent en bedre karakter i gym pga innsats, men det du har vist her er jo ikke egentlig innsats, det er at du ikke var fornøyd med 11:01.

 

Og vær så snill, ikke dra opp hudfargekortet om det ikke er seriøst. Greit nok at du prøver å kødde litt rundt temaet (tolker det slik av ":D"), men det blir så fort oppbrukt. Da blir det vanskeligere å ta det seriøst når folk faktisk føler seg diskriminert. Forsåvidt akkurat samme greia som med likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til karakteren 6 vil man i flere fag bli veiet opp mot de andre elevene. Er du vesentlig dårligere enn andre seksere vil læreren kunne vippe deg ned om det er et tvilstilfelle. Er du igjen vesentlig bedre enn femmerne kan læreren vippe deg opp.

 

Kravet for 6 er at man viser fremragende gode ferdigheter i faget, mens kravet for 5 er meget god kompetanse i faget.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg ikke skulle brukt chille da... Løp sammen med andre som er litt tregere enn meg.

Folk som ikke løper 2 ganger går rundt løypa vi har. Det er jo ingen innsats i det da -__-

 

Læreren vår har til og med sagt at han trekker heller ned første termin, og pusher karakteren opp til andre termin. Dette var til og med slutten av 10. ende klasse!

 

Jeg skjønner jo også at du ikke labbet på 11.01, men det handler om innsats.

Men det virker som om du misforstår litt... Ja, det er vanlig å la innsats påvirke, I TVILSTILFELLER. Samme med vippe opp andre termin og ned første termin, det er ikke noe han gjør på alle, men på de som ligger helt på vippen.

Etter alle andre her sin forståelse, så er du overhodet ikke på vippen i det hele tatt. Med andre ord, er det ingen grunn til å la disse faktorene vippe deg opp. Det nærmeste du kommer et tvilstilfelle er at du i praksis har fått 5+ den ene ganga du løp. Til gjengjeld har du fått 5- den andre ganga, og dermed er du en solid femmer.

 

Jeg ser også at du trekker frem at det er i 10. klasse. Så du får trøste deg med at du ikke kommer inn på skole, eller blir avslått, på grunn av den ene karakteren. I det store og det hele betyr den ene karakteren ikke så mye. Og det absolutt eneste du bruker 10. klasse-karakteren til, er nettopp å søke seg inn på videregående. Det spiller ingen som helst rolle om du hadde bare 6-ere eller bare 4-ere, om du går ut med bare 5-ere fra videregående. Det samme igjen hvis du fortsetter på universitet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...