Gå til innhold

Har win 8 lisens, mangler dvd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Jeg kjøpte en win8 lisens i vinter når den bare kostet 249, men lastet aldri ned en kopi av en dvd, nå skulle jeg gjerne hatt en kopi for å innstallere på den ene partisjone, som win7 har sluttet og virke på..

 

Jeg kjører ubuntu på den partisjonen jeg vanligvis bruker, men til viaplay og ellers de sidene som kjører silverlight må jeg ha windows.

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en kopi? Må jeg innstallere f.ex win xp først for så og legge w8 oppå? regner med at jeg har kjøpt en oppgraderingslisens..

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan installere en windows 7 x86 eller x64 i virtualbox e.l under din ubuntu.

Kjøre upgrade assistant , vha din tidligere motatte kode , 249,- upgrade offer.

I upgrade assistant ,velge install by create media.

Velge da om du skal ha usb eller iso.

Avslutte når media er laget.

 

Skal du ha 64bit iso , må du lage en virtuell 64bit win7, skal du ha 32bit iso lage en virtuell 32bit win7.

Upgrade assistant lager iso eller usb media for det underliggende OS arkittektur.

Det virker kun med vista/7 .

 

Ellers kan du søke etter iso , og å laste ned fra nettet , men du vet ikke om det er tuklet med.

Bruker du upgrade assistant fra en eksisterende vista/7 for media building vet du 100% at installasjons media er trygt og uten malware/virus.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvis du bruker XP vil du ende opp med iso og media kit for 32bits windows 8. Er det dette du vil ha , og bruke win 8 key på ?

Var det jeg mente med at det kun funker med vista/7 om du skal ha 64bit installasjons medie for win8.

 

Men jeg har 32bit prosessor, må jeg ikke ha 64bit prosessor?

Prøv å kjør den Via. Wine om det går...

 

når jeg starter den i wine, står den bare og jobber litt, men så skjer det ikno..

Lenke til kommentar

Har nå ordna det, Jeg fikk fyra opp Windows 7 på den andre partisjonen, som for øvrig var gratisversjonen man kunne laste ned når\før 7 ern kom. men det er veldig uvant.. Jeg har bla noen småinstillinger og gjøre og sliter litt med å navigere meg rundt.

 

startknapp : hvordan får jeg det? også virker ikke scrollen på musa (på plata på pc`n. noen som aner hvor den innstillinga er?

Lenke til kommentar

Installer alle drivere til laptopen din, fra produsentens hjemmesider. Startknapp finnes ikke i Windows 8, du kan legge til et tredjepartsprogram som lager en start meny, men startskjermen er kommet for å bli, så du kan først som sist lære deg hvordan den fungerer. Det ligger guide på hw.no om tastatursnarveier til Windows 8.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte en win8 lisens i vinter når den bare kostet 249, men lastet aldri ned en kopi av en dvd, nå skulle jeg gjerne hatt en kopi for å innstallere på den ene partisjone, som win7 har sluttet og virke på..

...

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en kopi? Må jeg innstallere f.ex win xp først for så og legge w8 oppå? regner med at jeg har kjøpt en oppgraderingslisens..

 

Siden du kjøpte en lisens, fikk du jo nøkkelen tilsendt på epost. I den eposten er det en link du kan bruke for å laste ned din kopi av DVD platen. Så enklere kan det jo ikke bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...