Gå til innhold

Trenger et godt headset ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært veldig fornøyd med CM storm sirus. :) 5.1 surround, og følger med en sånn liten kontrollgreie så du kan stille på lyden i hver kanal individuelt. Du får også med 2 forskjellige typer puter så du kan velge hva du syns er mest komfortabelt på dine ører. Jeg syns ikke de var veldig gode å ha på til å begynne med, men når jeg har blitt vandt med det, syns jeg de er helt fantastiske å ha på. Micen er foresten helt grei når man får stilt den inn.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761196#reviews

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750936 er på tilbud hos dustin og komplett denne helga..

 

Jeg bytter ut mitt g35 headsett nå med dette, etter 2 års tro tjeneste.

Eneste grunn til bytte er at jeg vil prøve hvordan tøy puter er kontra skinn, da skinn blir meeeget klamt når du sitter lengre enn en time med det på..

 

Ellers så skryter jo begge levrandører av virtuell surround lyd..

Lenke til kommentar

Virtuell surround er bare fjas. Da er det mye bedre med et skikkelig Stereo headsett.

Skal du ha surround så gå nå for et som støtter Dolby Digital, men da må du gjerne opp litt i pris

 

Om du kunne nevne bra noen som et eksempel ville det være kjekt, skal bytte ut mitt Roccat kave 5.1

Finnes det usb headsett med surround og Dolby Digital?

Endret av edtoo
Lenke til kommentar

Kan være verdt å ta en titt på Audio Technica ATH-AD700 siden de har et stort lydbilde og god posisjonsnøyaktighet. De er også nøytrale og har detaljert mellomnivå og diskant. Derimot har de veldig lite bass og ikke isolerende. Kommer heller ikke med mikrofon men ville heller ha kjøpt en mikrofon og klistra på.

Lenke til kommentar

Bruker et Sennheiser PC360 selv og er storfornöyd. Det har kommet en ny modell nå (PC365 tror jeg det heter) som visstnok skal väre ennå bedre... Hodetelefoner er nok ikke det enkleste uten å pröve dem först. Jeg kjöpte mine på anbefaling uten å ha prövd dem först og har ikke angret ett sekund. Er inget typisk 'gaming-headset'.

 

28 000 Hz med krystallklar diskant og en liten anelse forsterking av en ellers ren bass. Er en enkelt 3,5 mm plugg for höyttalere og en 3,5 mm for mikrofon. Sennheiser er kjent for lydkvalitet. Det er et åpent headset, så du hörer lyder rundt deg, inkl. tastatur-skrivingen din og personer som snakker til deg utenfor headsettet:) Det er også veldig behagelig å ha på. Det 'puster' og er komfortabelt nok til å ha på timer i strekk. PC365 modellen er en såkalt 7.1 headset, så det kommer vel med flere plugger for å kople til lydkortet. Merk dog att 7.1 egentlig er BS da det fortsatt er bare en stk. diskant og en stk. bass-höyttaler for hvert öre og lydströmmen uten problemer kan senden gjennom en kabel... Sennheiser dog valgte det der 7.1 oppsettet til PC365 fordi 'gamere' tror det er nödvendig med fire kabler til höyttaleren for 'surround'. Uansett, PC360 headsettet funker fjell til gaming, også med surround (7.1 EAX eller Dolby). Til musikk og film synes jeg det er helt supert, men merk att det krever en del watt fra 3,5mm kontakten for å virkelig väre i sitt rette element. På min Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE önsker jeg meg en hodetelefonforsterker da kontakten ikke leverer nok juice... På min Sony Vaio Z3 er det inget önske om en slik forsterker...

Endret av Somethinganon
Lenke til kommentar

Er på utikk etter et godt gaming headset, ønsker god dynamisk lyd og en tilhørende mic. hvor det ikke høres ut som at jeg roper gjennom en dorull :p Skal også være komfortabelt å ha på i timesvis. Prislapp rundt om 1000,-

 

Takker for Svar :)

Er på utikk etter et godt gaming headset, ønsker god dynamisk lyd og en tilhørende mic. hvor det ikke høres ut som at jeg roper gjennom en dorull :p Skal også være komfortabelt å ha på i timesvis. Prislapp rundt om 1000,-

 

Takker for Svar :)

Logitech G430
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...